קוצר נשימה במאמץ? נפתחה מרפאה חדשה בקפלן ליתר לחץ דם ריאתי

מרפאת יתר לחץ דם ריאתי חדשה וייחודית נפתחה במרכז הרפואי קפלן, בניהולו של ד"ר רומן קורנפלד
צילום: קפלן

האם הרגשתם קוצר נשימה במאמץ שמחמיר עד להופעתו גם במאמצים קלים מאד? הופעת בצקות רגליים, עייפות וגודש ורידי צוואר? כאבים בחזה במאמץ עד עילפון? אם עניתם כן על אחד מהם יכול ותידרשו להגיע למרפאת יתר לחץ דם ריאתי חדשה וייחודית במרכז הרפואי קפלן, בניהולו של ד"ר רומן קורנפלד. המרפאה נוסדה בשיתוף פעולה בין המערך הקרדיולוגי לבין מחלקת הריאות ומיועדת לתת מענה אבחוני וטיפולי עבור חולים המופנים אליה.

ד"ר קורנפלד מסביר כי יתר לחץ דם ריאתי היא מחלת כלי דם ריאתית העלולה לגרום להופעת תסמינים משניים ואי ספיקת לב. "לחץ הדם המוגבר בעורקי הריאה גורם להפרעות חמורות בתפקוד הלבבי. ניתן לראות את השפעת לחץ הדם המוגבר בבדיקה שגרתית פשוטה – ביצוע אקו לב", הוא מסביר.

יתר לחץ דם ריאתי איננה מחלה נפוצה כמו יתר לחץ דם רגיל ולכן יש לשים לב לסימנים ולדאוג לאבחון מוקדם במיוחד באוכלוסיות עם סיכון מוגבר ליתר לחץ ריאתי: חולים עם מחלות ראומטולוגיות, חולי HIV, חולים עם מומי לב מלידה, חולים עם מחלות כבד, אנשים עם סיפור משפחתי של יתר לחץ דם ריאתי.

"כאשר מטופל מאובחן כסובל מיתר לחץ דם ריאתי מוגבר אפילו קל, הרופא מבצע בירור מלא כדי לשלול את כל המחלות שגורמות לכך כמו מצבי אי ספיקת לב שונים. במידה ונשללו כל הסיבות ליתר לחץ דם ריאתי משני ולא נמצאה מחלה הגורמת לכך – המטופל יעבור צנתור לב ימני עם תגובה למרכיבי כלי דם ריאתיים".

צנתור ימני עם התגובה למרכיבי כלי דם ריאתיים היא בדיקה המאפשרת, בצורה מדויקת, למקם סופית את המחלה מבחינה אנטומית, להבין את מצבו של המטופל ולתת לרופא המטפל מידע שיאפשר לו התחלת טיפול תרופתי ספציפי על ידי תרופות הגורמות להרחבת כלי דם ריאתיים במנגנונים שונים.

הגעה למרפאה מתבצעת לאחר הפניה למרפאה החדשה בקפלן מרופא משפחה, רופא פנימאי או על ידי רופאי ריאות, ראומטולוגים, המטולוגים וקרדיולוגים בהתאם לתסמינים שפורטו. לביקור הראשון נדרש להביא מכתב הפניה מרופא מטפל עם פירוט התלונות, היסטוריה רפואית קודמת, אק"ג, רשימת תרופות, בדיקות דם ותוצאות בירורים קודמים כגון בדיקות אקו לב,CT, מיפוי ריאות, צנתור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך