טור אישי / עו"ד אביב נחמיאס

בחרתם את דירת חלומותיכם? או לפחות אחת כזו שתשרת אתכם בשנים הקרובות? הסכמתם על מחיר אשר מוסכם על שני הצדדים? מצוין, כעת עליכם להכיר בכלל ההוצאות שאמורות להיות לכם בדרך לקבלת המפתח הנכסף.

בטור זה אמנה לכם את ההוצאות שיהיה עליכם לשלם מעבר למחיר הדירה, וביניהם בין היתר:

  1. עורך דין – את חשיבותו של עורך הדין בעסקאות שכאלו כבר מנינו כאן בעבר. עבור שירותים אלו שמגנים עליכם מהבחינה המשפטית בגין העסקה הסבוכה שאתם מבקשים לבצע, תהיו אמורים לשלם שכר טרחה למשרדו של עורך הדין הנבחר.
  2. אגרות ורישומים – בנוסף לשכר הטרחה, אותו תהיו צריכים לשלם לעורך הדין, יהיה עליכם לשלם הוצאות נוספות בגין אגרות, אגרות ורישומים שונים, מהערת אזהרה או משכון, תלוי באופן רישום הדירה הנרכשת, ועד לרישום הסופי של הדירה על שמכם בסוף הליך הרכישה, אשר ישולמו לגופים הרלוונטיים.
  3. שירותי תיווך – אם הגעתם לבחירת הדירה הנרכשת דרך משרד תיווך אשר פעל בכדי למצוא ולהתאים לכם את הדירה הנבחרת, עליכם יהיה לשלם למשרד את שכר טרחתו בגין השירות שקיבלתם.
  4. מס רכישה – אם הדירה הנרכשת תהיה דירתכם היחידה נכון לזמן חתימת ההסכם (ולא רק הראשונה כפי שרבים נוטים לחשוב) או שאתם מתחייבים למכור את דירתכם הקיימת בפרק זמן של עד 18 חודשים מיום רכישת הדירה החדשה, יהיה עליכם לשלם מס רכישה על פי מדרגות המס לדירה יחידה ע"פ חוק, בסדר הבא: אם הדירה הנרכשת הינה בסכום של עד 1,696,750 שקל המס יהיה בשיעור של 0%, קרי לא יהיה עליכם לשלם מס רכישה כלל. מסך של 1,696,750 שקל ועד לסך של 2,012,650 שקל יהיה עליכם לשלם מס רכישה בשיעור של 3.5% על ההפרש בין הסכומים. מסך של 2,012,560 שקל ועד לסך של 5,192,150 שקל יהיה עליכם לשלם מס רכישה בשיעור של 5% על ההפרש בין הסכומים, וכן הלאה בשיעורים של 8% ו10% בסכומים הגבוהים יותר.
  5. משכנתא – אם לצורך מימון העסקה תהיו צריכים להיעזר בקבלת הלוואת מבנק למשכנתאות, ישנם הוצאות נוספות שיהיה עליכם לשלם ובין היתר תשלום בגין פתיחת תיק משכנתא ואגרות בגין רישום זכויותיו של הבנק למשכנתאות אשר יאשר את המימון לרכישת הדירה.
  6. שיפוץ והתאמת הדירה – אם תרצו להתאים את הדירה לדרישותיכם תהיו צריכים להשאיר כספים גם לאותו השיפוץ, ומומלץ לבדוק את העלויות עוד לפני רכישת הדירה.

בנוסף לאלו, יתכנו בדרך הוצאות נוספות, גם כאלו שלא יהיו מתוכננות טרם רכישת הדירה, ולכן עליכם להיות מוכנים גם להוצאות אלו באם יהיו. לפני רכישת הדירה היוועצו בעורך הדין מטעמכם לעניין כלל ההוצאות נוספות מלבד סך הדירה, ותעשו את כלל הבדיקות בכדי להיות בטוחים כי יש בידכם את כלל מקורות המימון להשלמת עסקת הרכישה ותשלום כלל ההוצאות הנלוות אליה.

זכרו, לכל שאלה ועניין, גם בנושאים אלו, אנו כאן בשבילכם.

 

משרד עורכי דין גלר & נחמיאס ושות'

K-TOWER  שד' ירושלים 18 משרד 104A  קומה 1

טלפון: 08-6336636‏

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך