תורה מסיני

לא יודע אם משה סיני וניר קלינגר יביאו את השינוי המצופה מהפועל ת"א, אבל דבר אחד ברור אצל סיני לא תהיה אפשרות לעשות מה שבא לשחקי הפועל ת"א. מהיכרות! # נס ציונה מוכיחה שפרשנים הם בני אדם וגם הם טועים # והאלופה מאשדוד מתנהגת כיאה לאלופה.
חכם סידי.

שמישהו יעדכן את שחקני הפועל ת"א. נגמרו החגיגיות. מה זה נגמרו? עזבו את העובדה שניצחו את קרית-שמונה בשבת, זה היה חצי פוקס, עם יכול רגילה ובינונית. אבל מעכשיו הבלגן מסביב כבר לא יהיה. אני מדבר על המינוי של ניר קלינגר ומשה סיני ואם אדייק אז אני מתכוון סיני.

גילוי נאות. איזה צמד מילים יפה שמאפשר לך אח"כ לכתוב מה בא לך. זה כמו ללכלך על מישהו ולהגיד "אלוהים יסלח לי" ואז הכל מותר, אבל זה רק הפוך. אז גילוי נאות אני חבר של משה סידי. מכירים 30 שנה אחורה, שנינו יפואים ולא פעם ישבנו יחד אצל שחקן מכבי יפו לשעבר יעקב כהן צדק בחנות של הרצל קביליו ז"ל בשדרות ירושלים ביפו. לא נבלבל אתכם כי ליפואי זה ברור, לאשדודי קצת פחות, אבל בקיצור אנחנו מכירים ולטובה. עכשיו אמשיך.

משה סיני הוא לא משה פראייר. משה שגדל ביפו יודע דבר אחד או שניים או 100 על החיים. הגיע מלמטה ועלה כל הדרך עד למעלה, אחד משחקניה הגדולים של ישראל. אין ספק בכלל. משה הוא המנהל המקצועי. משה לא יתערב יותר מידי לקלינגר, הוא גבר, הוא מכבד, אבל שלא יתבלבלו שם, הנחמדות שלו היא לא חולשה. שהוא יראה איזה סימן אחד שמישהו מהשחקנים "זורק" לא רוצה להגיד מה, הוא מיד יגיע עם "הפטיש" ויסגור עניין אתו. לא יהיו בילויים מחוץ לאימונים בשעות לא שעות או התנהגות לא יודע מה. סיני בחיוך, באהבה כמו מורה טוב, יעמיד את כל מי שצריך במקום. בהתחלה יפה, אח"כ באזהרה ובסוף ייתן לו את בעיטת הדרך. ככה זה ביפו. קודם מכבדים, אח"כ שולחים לקיבינימט פינת לך לעזאזל.

סיני לא רוצה לעמוד על הקווים. הוא לא רוצה לאמן. עשה את זה בעבר, הספיק לו. הוא רוצה להתוות דרך ואוי למי שיפריע לו בזה. תאמינו לי מהיכרות עם האיש לא מקנא במי שיפריע לו. אז לידיעת שחקני הפועל ת"א נגמרו החגיגות כבר אמרתי? אהה ניר קלינגר יאמן. זהו.

פרשנות היא לא תורה

"נס ציונה תרד. זה בטוח. לא יהיה לה ניצחון אחד, זה ודאי, היא סתם עלתה, חבל על הזמן שלה". זה לא אני אומר. זה אמרו אחרים. "רבני" הפרשנות. אלוהי המלל. שאצלם אין טעויות. רק אצל אחרים  רגע, גם אני חושב שיהיה לה קשה בליגה ועוד איך. וגם אני חושב שהיא לא נבנתה להישאר. אבל ויש אבל, אי אפשר לקבוע גורל של קבוצה כבר במחזור העשירי. תשאלו את מועדון ספורט אשדוד, שגורלה נקבע אצל הפרשנים מתחילת העונה, כל העונה ובסוף העונה היא נשארה. אז בכדורגל הכל אפשרי. עובדה.

כן עובדה, כי הניצחון של נס ציונה על באר שבע בשבת האחרונה 1:2, עשה הרבה שקט באזור פרשני הליגה (שזה נדיר). כל האנשים (שחשבו שהם מורמים מעם. אז זהו שלא) שאמרו שהיא בקושי תצליח לגרד ניצחון, לא ידעו מה לעשות עם הניצחון הגדול של נס ציונה. בחיי רק בשביל זה היה שווה לה לעלות לליגת העל. לא להשתיק את הפרשנים, לנצח את באר שבע אחרי 50 שנה.

הליגה בהלם, צועקים שוב כל הפרשנים. מה? למה הליגה בהלם? כי טעיתם? הרי זה 11 על 11, הרי כולנו יודעים שבכדורגל הכל יכול לקרות. אז נס ציונה ניצחה את באר שבע, בהחלט מפתיע, אבל לא הלם. אולי עכשיו נהיה פחות המומים שנס ציונה תנצח שוב. מה שבטוח הפרשנים יהיו זהירים יותר כשצמד המילים נס ציונה יעבור מלשונם אלינו…וזה כבר נס. אגב בנינו…נס ציונה תרד….טוב אני שותק.

תורה של האלופה

עוד בטרם הניפה את צלחת האליפות בבית מכבי בראשון לציון, כבר שמעתי על הפרקט את הקולות המצקצקים שאומרים שכדאי שהיא תהנה מהרגע הזה ההיסטורי כי הוא לא יחזור. אז אמרו. כמו באייטם הקודם. אז אומרים. מה אכפת להם.

אני מתכוון לאלופת המדינה בכדוריד הפועל אשדוד, שעשתה היסטוריה והדהימה את הליגה. אבל כל מי שטען כי זה יהיה רגע היסטורי בודד, עוד יעניק להם את צלחת האליפות גם השנה הזו. האלופה מוכיחה עד כה שהיא כאן להישאר. אלופה.

לא מעט קבוצות טענו השנה כי יש להן אפשרות לזכות באליפות. רמה"ש, מכבי ראשל"צ הפועל ראשל"צ. אבל מסתבר כי בכדי לזכות באליפות הן צריכות לעבור דרך אשדוד ואם נדייק על פי התוצאות של המפגשים ביניהן, לא לעבור. כי שלושתן הפסידו לאשדוד.

הפועל אשדוד נבנתה להגן על התואר, או נכון יותר למנוע מאחרות להגיע אליו, או הכי נכון לשמור עליו. זהו.  אשדוד עוד עם זר אחד פחות, דויד ספילר, שברח מכאן כמו טיל מאימת הטילים, אז תחשבו מה היה שיהיו להם 3 זרים כמו אחרות, הם עוד יזכו באליפות כמו טיל…(טוב מציתי את עניין הטילים).

עוד מוקדם אני יודע. אין לדעת מה יהיה .אבל דבר אחד אני יכול להגיד בוודאות עד כה, אלופת המדינה בכדוריד מאשדוד, קבוצת הפועל אשדוד, משחקת כמו אלופה ומאפשרת לכל הטוענות לכתר להיאבק בצורה שווה…על הסגנות. אם אני טועה אני אוכל את הכובע, אם לא אני מבקש תמונה עם הצלחת…שמעת עופר קושמרו?

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך