הירי לעבר השפלה והדרום חודש בעקבות חיסול ממוקד נוסף ברצועת עזה

לאחר לילה שקט, הבוקר שוב נשמעו אזעקות ברחבי הדרום והשפלה, אזעקות נשמעו בעוטף עזה, בית שמש, בית חורון ולטרון. בצבא מעריכים שהג'יהאד האסלאמי צפוי להגדיל את טווח הירי בעקבות חיסולו של מפקד המערך הרקטישל הג'יאד האסלמי

לאחר לילה שקט, הבוקר שוב נשמעו אזעקות ברחבי הדרום והשפלה, אזעקות נשמעו בעוטף עזה, בית שמש, בית חורון ולטרון. בצבא מעריכים שהג'יהאד האסלאמי צפוי להגדיל את מטווח הירי. "עיבינו את כיפת ברזל במרכז הארץ", מסר דובר צה"ל הדי זילברמן.

מדובר צה"ל נמסר בשעה 08:41 כי "לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף פעיל טרור של ארגון הטרור גא״פ בצפון רצועת עזה שעסק בהכנה לשיגור רקטות. זוהתה פגיעה", זמן קצר לאחר מכן התברר כי ההרוג האחרון בעזה הוא ח'אלד פראג' מפקד המערך הרקטי של הג'האד האסלאמי בחטיבת מרכז הרצועה.

מוקדם יותר דובר צה"ל, הדי זילברמן, פרסם את הערכת המצב בצבא, לפיה: "גם היום צפוי להימשך הירי, הכוחות להגנה על יישובי הגדר יתוגברו, מחשש לפיגועי חדירה. עיבינו את כוחות כיפת ברזל במרכז".

דובר צה"ל הבהיר כי חמאס לא הצטרף למערכה: "חמאס עדיין מחוץ למשחק. הצבא מרכז מאמץ במהלך התקיפות כדי לשמר את החמאס מחוץ למערכה. התקיפות מתמקדות רק בג'יהאד האסלאמי תוך ניסיון להימנע מהרג של חפים מפשע".

תא"ל זילברמן הוסיף: "הג'יהאד מתכוון לירות ירי כפי שירה אתמול. הוא יורה באופן מדוד. הוא מנהל את משק הרקטות בכלכלת חימושים לכמה ימי קרב. הוא יורה אבל שומר אופציות לרידוד הירי על מנת ללכת להרגעה בלחץ המתווכים".

ממד"א נמסר עדכון נכון ליום ד' שעה 08:00 ההסלמה בדרום ובמרכז: 48 בני אדם טופלו על ידי צוותי מד"א. אתמול (ג') מהשעה 05:00 בבוקר ועד היום (ד') בשעה 08:00, החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-48 בני אדם, כולם במצב קל. בין הנפגעים: 2 פצועים קל מרסיסים (גברים כבני 30 ו-55, במועצה האזורית באר טוביה), 23 נפגעים קל שנחבלו בדרך למרחב המוגן ו-23 נפגעי חרדה.

בנוסף, אתמול בבוקר בשעה 08:04, בזמן האזעקות באזור גוש דן התקבלה במוקד 101 של מד"א במרחב איילון קריאה על ילדה בת 8 שאיבדה את הכרתה בחולון. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי מציל חיים וביצעו פעולות החייאה עד שחזר הדופק, ופינו את הילדה לבית החולים וולפסון במצב קשה ויציב כשהיא מורדמת ומונשמת. נכון להבוקר (ד') מצבה עדיין קשה והרופאים בבית החולים ממשיכים להילחם על חייה.

צוותי מגן דוד אדום עומדים בכוננות מוגברת, ונמצאים בקשר רציף עם גורמי הביטחון. כחלק מהיערכות מד"א, 30 אמבולנסים יצאו מאחסנת חירום במרכז הארץ, ומתגברים את החובשים והפראמדיקים של מד"א בדרום הארץ ובמרכזה.

במד"א קוראים לציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף, הנחיות מצילות חיים. בכל צורך רפואי יש להזעיק את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", שמאפשר חיוג מהיר למוקד מד"א, ומאפשר לזהות את מיקומו המדויק של הזקוק לעזרה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך