האם נפטרה – האב ו-12 היתומים זקוקים לעזרה בדחיפות

מרים שמה ז"ל (41) הלכה לעולמה השבוע כשהיא מותירה אחריה 12 יתומים. רק לפני כחודש גילו שחלתה במחלה קשה, למרבה הצער זה לא האסון הראשון שעברה המשפחה, לפני עשור נפטר בנה הבכור מאותה מחלה. לאחר מותה הטראגי של האם, מצבה הכלכלי של המשפחה החריף והם זקוקים לכל עזרה ותרומה בכדי לשרוד את התקופה הקשה

אבל כבד מאוד נפל ביום ראשון האחרון, על הקהילה החרדית שמתגוררת בשכונת האדמו"ר מבעלזא ברובע ג'. זאת בעקבות הידיעה על מותה של מרים שמה ז"ל ממחלה קשה. מרים ז"ל, אשתו של ראש הכולל השכונתי, הלכה לעולמה כשהיא בת 41 בלבד, והותירה אחריה 12 ילדים יתומים שעולמם חרב עליהם בפתאומיות.

"הכל קרה כל כך מהר", מספרת אחת השכנות הקרובות, "גילו שחלתה במחלה קשה מאוד, ורק חודש אחד בלבד עבר וזה הספיק לגוף שלה לקרוס לחלוטין. מספר ימים לפני ראש השנה היא סבלה מסחרחורת קשה, ובבדיקה שערכו לה בבית החולים גילו שחלתה. למרבה הצער הרופאים הבינו שהסיכוי לצאת מזה הוא קלוש, והמשפחה בעצת רבנים ורופאים החליטו שבמצבה עדיף לא לבצע טיפולים. ביום שישי האחרון מצבה הבריאותי התדרדר, וכעבור מספר ימים היא השיבה את נשמתה לבורא כשלצידה בעלה וילדיה שבורים וכואבים".

מי שכעת נותר לטפל ב-12 הילדים, הוא הרב ציון שמה, בעלה של מרים ז"ל. הרב אוראל ביטון, אחד האברכים הקרובים אל הבעל ואחד שליווה את הסיפור העצוב מקרוב סיפר: "האמא מרים ז"ל הייתה העוגן של המשפחה, במסירות נפש גדולה מאוד היא החזיקה את כל הבית, גידלה את הילדים ועשתה הכל כדי שבעלה יוכל לשבת וללמוד תורה בלי שום הפרעה. זאת למרות שהם חיו בצמצום אדיר, וכעת כשהיא נפטרה המצב שלהם מאוד קשה, הילד הגדול שלהם בן 19 ולילד הקטן עוד לא מלאו שנה. הם לא יודעים איך לעכל את האובדן הקשה מנשוא".

לפני 22 שנים, עזבו בני הזוג הרב ציון ומרים שמה את ארגנטינה ועשו עלייה לארץ הקודש. כשהם לבד ללא משפחה קרובה, ועם הרבה אהבת ארץ ישראל עברו להשתקע בעיר אשדוד ברובע ג'.
בנם הבכור נולד כאן בארץ, ומיד אחריו הגיעו אחים ואחיות נוספים, כאשר כל העת האב, הרב ציון יושב ולומד תורה ביום ובלילה. האם מרים ז"ל דאגה לכל צרכי הבית ושמחה על כך שבעלה הוגה בתורה יום וליל. הרב ציון התקדם מאברך צעיר והפך למורה הוראה, כאשר מונה להיות ראש כולל "אורות חיים ומשה" המחזיק תחתיו תלמידים רבים. לפני קצת יותר מעשר שנים בזמן שבנם הבכור היה בן 10 בלבד, גילו ההורים לתדהמתם שבנם חלה במחלה קשה מאוד. טיפולים רבים שעבר לא הועילו כלל, וההורים יחד עם מאות תלמידים התפללו וזעקו בתקווה שהשם ישמע את תפילתם ובנם יתרפא מהמחלה. אך לדאבון לבם מצבו הדרדר והוא השיב את נשמתו לבורא כשהוא בן 10 בלבד.

הפצע הענק שנפער בליבה של המשפחה הצעירה היה קשה מאוד, אך האמונה הגדולה של ההורים החזיקה אותם על הרגליים והם הצליחו להשתקם ולחזור לשגרת החיים. ואף זכו להביא עוד מספר ילדים לעולם. אך עם פתיחת השנה החדשה המחלה האיומה הכתה שוב. במשך החודש האחרון, המשפחה והסביבה הקרובה הרבתה בתפילות בכדי למנוע את הגזרה הקשה אך לשווא. האמא מרים נפטרה והותירה את המשפחה ללא עמוד השדרה שלה.


האב ו-12 היתומים זקוקים בדחיפות לעזרה

לאחר פרסום המקרה הקשה ברחבי הרשת, החלטנו בעיתון "המגזין" להרים את הכפפה ולנסות לסייע למשפחה חסרת הכל. מבירורים שערכנו הצלחנו להגיע לעסקן צעיר בשם משה קריספין, המתגורר בסמיכות למשפחה שהחליט לנסות ולסייע להם במצוקתם. בימים האחרונים קריספין עסוק בלאסוף מצרכי מזון וכסף מאנשים אשר מעוניינים לעזור למשפחה במצבה הקשה.

קריספין ביחד עם הרב אוראל ביטון אשר לומד בכולל של האב ונמצא עימו בקשר קרוב, מנסים לגייס תרומות למשפחה שנמצאת במצב כלכלי מחפיר. למרבה הצער למשפחה אין אפילו מספיק כסף לשלם שכירות לדירה בה הם מתגוררים. יחד עם שני אנשי החסד הללו החלטנו להרים את הכפפה ולפנות אליכם קוראי עיתון "המגזין" לנסות ולסייע למשפחה הזו בכל דרך שרק אפשר, קניות של דברי מאכל ליתומים הקטנים, תשלומי ארנונה, גז, מים, חשמל וכמובן תרומה כספית. וזאת על מנת שהאב, הרב ציון יוכל לכלכל את משפחתו גם בעוד מספר חודשים, כאשר הכאב והאובדן הקשה ישכחו מהציבור.

לתרומה עבור 12 היתומים שנותרו ללא אמא אתם מוזמנים לפנות למשה קריספין: 054-4651233, ניתן גם לשלוח הודעה. או לרב אוראל ביטון: 053-3196701 (שיחות בלבד).

או להעביר תרומה ישירה לחשבון הבנק של האבא,  מספר חשבון: 818283 – מספר סניף: 004 בנק דיסקונט על שם: ציון שמה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך