ד"ר לסרי דורש מראש מועצת באר טוביה לפעול מידית למניעת זיהום נחל לכיש

המכתב יועד לראש המועצה יעקב אביבי, מנכ"ל תאגיד המים יוסף בן חמו ולאב׳ תאיר ויינר כהן יו״ר מושב תימורים. ד"ר לסרי: "עולה תמונה מדאיגה כי לא בוצעה ההיערכות הנחוצה למניעת זיהום חוזר של הנחל וחופי הים בחורף הקרוב ובכלל".
צילום ניר רויבסקי.

ראש העיר אשדוד ד״ר יחיאל לסרי, שלח היום, שני, מכתב לראש המועצה האזורית באר טוביה, יעקב אביבי, מנכ"ל, תאגיד המים יוסף בן חמו ולאב׳ תאיר ויינר כהן יו״ר מושב תימורים. ראש העיר כתב בין היתר: מהתכתבות בין בא כוח העירייה לבאי כוח המועצה ותאגיד "תמר", עולה תמונה מדאיגה כי לא בוצעה ההיערכות הנחוצה למניעת זיהום חוזר של הנחל וחופי הים בחורף הקרוב ובכלל.״

המכתב המלא

הנדון: דרישה להימנע מזיהום חופי אשדוד ונחל לכיש

1. בשנה החולפת כמו גם בשנים קודמות הוזרמו קולחים מזוהמים, בכמות רבה ביותר, הנאמדת במאות אלפי מ"ק לפחות, ממט"ש תימורים ומאגרי תימורים, לעבר העיר אשדוד, וגרמו לזיהום חמור של נחל לכיש וחופי העיר אשדוד.

2. במקביל לכך ניהלה העירייה הליך בבית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית דין למים, בדרישה לבטל היתר שניתן על ידי מנהל רשות המים להזרמת קולחים מזוהמים לעבר נחל לכיש וחופי העיר אשדוד. כידוע, בתום ההליך ביטל בית הדין למים, ובצדק, את היתר ההזרמה, ומפסק הדין וההליך עצמו עולה תמונה חמורה בכל הנוגע לאופן בו מופעלים מט"ש תימורים ומאגרי תימורים.

3. מהתכתבות בין בא כוח העירייה לבאי כוח המועצה ותאגיד "תמר", עולה תמונה מדאיגה כי לא בוצעה ההיערכות הנחוצה למניעת זיהום חוזר של הנחל וחופי הים בחורף הקרוב ובכלל.

4. המחדל המתמשך בהפעלת המט"ש והמאגרים גורם לפגיעה אקולוגית חמורה ופגיעה קשה ביותר בתושבי אשדוד והישובים הסמוכים שלמרבה האבסורד הנכם נמנים עליהם

5. לידיעתכם, בכוונתי להנחות את כל העוסקים במלאכה לנקוט בכל הצעדים הנחוצים לצורך השמירה על הסביבה, בריאות הציבור, וזכות הציבור לעשות שימוש בים ובנחל, שנפגעים קשות, שנה אחר שנה,מזיהום הים ,החופים והנחל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך