עצות מביה״ח קפלן לסטודנטים כיצד להימנע מלחץ בעמוד השידרה או נימול בידיים

314 אלף סטודנטים ימצאו עצמם על ספסל הלימודים. אבל ספסל הלימודים אינו כתמול שלשום. יותר ויותר סטודנטים נעזרים כיום במחשב אישי, במחשב נישא או בטאבלט לצורך לימודיהם
צילום: דוברות קפלן

להלן מספר עצות חשובות לסטודנטים החדשים של ד״ר אמיר אורון, מומחה באורתופדיה וכירורגיה של היד במרכז הרפואי קפלן, מקבוצת כללית:
״שימוש במחשב אישי מעמיס על הצוואר, הגב והידיים. סטודנטים שמקלידים במשך שעות רבות חייבים להקפיד על הפסקות סדורות ולבצע מתיחות של הידיים והצוואר. ככלל, רצוי שמסך המחשב יהיה בגובה העיניים ושורש היד יהיה ישר. כאשר משתמשים במחשב נישא רצוי להניח את המחשב על שולחן ולא על הברכיים. כך, אפשר להניח את האמה על השולחן ולשמור על שורש כף יד ישר. מעבר לכך, כאשר מחשב נישא מונח על שולחן המסך גבוה יותר מאשר כשהמחשב על הברכיים וכך אפשר להימנע מכפיפה משמעותית של הצוואר. ככל שהצוואר כפוף לאורך זמן רב יותר ובמידה רבה יותר כך עולה הלחץ בתוך מרווחי הדיסק שבעמוד השדרה הצווארי והנזק מצטבר בקצב ניכר יותר. אם מופיע נימול באצבעות או הידיים נרדמות ייתכן שאתם סובלים מתסמונת תעלה קרפלית ויש מקום לביצוע בירור רפואי”.

הקלדה

כסטודנטים, אנחנו משקיעים שעות רבות מול המחשב. הן בשעות של הוראה פרונטלית והן בכתיבת עבודות וסמינרים. “הפסקות הם דבר חשוב מאוד. עבודה רציפה ללא הפסקה יוצרת מתח מיותר על הרקמות ועלולה להוביל לפגיעה הן בגידים בדמות דלקת במרפק כדוגמת מרפק טניס, או להשפיע על העצבים ביד ובאמה בדמות תסמונת תעלה רדיאלית או תסמונת תעלה קרפלית.

החיים הסטודנטיאליים הם מאתגרים. עבודה תחת לחץ, שעות שינה לא רבות כיוון שרבים מהסטודנטים עובדים במקביל ללימודיהם, מטלות לימודיות והרצון ליהנות גם מחיים חברתיים כסטודנטים כולם מעמיסים על השלד. לכן, שמירה על סביבת עבודה נכונה, המנעות מתנוחות לא נוחות וקבועות ועבודה רציפה בלי הפסקות יכולות לגרום להופעה של מחלות שלד מיותרות.

סטודנטים חכמים ישמרו על אורח חיים חכם וישנו תנוחות ופעילות. כך תהיה שנה אקדמית בריאה ומוצלחת. בית החולים קפלן מאחל הצלחה רבה לסטודנטים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך