בעל הרכב בו נהרגה אביה ליברטי ז"ל מואשם בגרימת מוות ברשלנות

פרקליטות מחוז דרום הגישה השבוע כתב אישום חמור כנגד אביתר חנוכה מקרית בגין גרימת מוות ברשלנות של אביה ליברטי ז"ל ונהיגה בשכרות, לאחר שנהג שתוי, ולאחר מכן נתן לליברטי לנהוג ללא רשיון
החברות של אביה ז"ל סופדות לה: "היא הייתה מלאך – ה' לקח נשמה טובה"

פרקליטות מחוז דרום הגישה השבוע כתב אישום חמור כנגד אביתר חנוכה בן 25 מקרית גת בגין גרימת מוות ברשלנות של אביה ליברטי ז"ל מאשדוד.

כזכור ב10.08.2018 נהג חנוכה שתוי מפאב ה'ליטל גו' סמוך ליישוב ניר בנים, עד לאשדוד שם אסף את ליברטי ז"ל וחברתה והמשיך לכיוון קרית מלאכי, על פי כתב אישום כשראתה ליברטי ז"ל כי חנוכה מזגזג בכביש עקב היותו שתוי ביקשה להחליפו בנהיגה וזה נענה לה למרות שידע שאין לה רשיון נהיגה.

בעודה נוהגת קיבלה ליברטי טלפון מידיד בבאר שבע ונסעה לאסוף גם אותו, בחזור כאמור איבדה ליברטי ז"ל שליטה על הרכב והתהפכה בכביש 6 בדרך לקרית מלאכי.

דף הבית > על הכביש > נהגה ללא רישיון ונהרגה, בעל הרכב נאשם בגרימת מוות ברשלנות

נהגה ללא רישיון ונהרגה, בעל הרכב נאשם בגרימת מוות ברשלנות
נכתב על ידי דרור אמסטר
ב 24/10/2019
15:01
הפרקליטות טוענת כי אביתר חנוכה שנהג שיכור הסכים שאביה ליברטי תנהג במקומו למרות שלא היה לה רישיון נהיגה. בכביש 6 היא איבדה את השליטה על הרכב ונהרגה
שיתוף ב email
שיתוף ב google
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

הרכב לאחר התאונה (צילום: כביש 6)
פרקליטות מחוז דרום טוענת בכתב אישום שהגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כי צעיר שנתן לצעירה אחרת לנהוג ברכב למרות שלא היה לה רישיון, גרם בכך למותה ברשלנות.

הנאשם הוא אביתר חנוכה (25) מקרית מלאכי. בשעות הלילה המאוחרות ב-9 באוגוסט 2018 הוא בילה עם חברו בפאב "ליטל ג'ו" במושב ניר בנים. לפי כתב האישום, לאחר הבילוי חנוכה נהג ברכבו כשהוא שיכור לכיוון אשדוד, על מנת להיפגש שתי צעירות איתן היתה לו היכרות קצרה. אחת מהן היתה אביה ליברטי.

מכתב האישום עולה, כי חנוכה וחברו פגשו בצעירות סמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר, וחנוכה הסיע את השלושה ברכבו לכיוון קרית מלאכי. הפרקליטות טוענת כי באמצע הדרך החל הנאשם לזגזג בין הנתיבים, ולכן ליברטי ביקשה ממנו לעצור בצד ולאחר מכן הציעה לו כי היא תנהג ברכב, למרות שאין בידה רישיון נהיגה.

חנוכה, כך נטען, נעתר להצעה ופינה עבור ליברטי את מושב הנהג. בזמן שהתיישב במושב האחורי, חברתה של ליברטי התווכחה איתה וסירבה להמשיך בנסיעה, בנימוק שאין לליברטי רישיון, אולם לבסוף התרצתה וחזרה לשבת במושב האחורי.

לפי כתב האישום, בהמשך הדרך אזל הדלק ברכב והוא שבק. נהג אחר, שזהותו לא ידועה, עצר בצד הדרך והחל לסייע לחבורה בתדלוק, עד שהרכב שב לנסוע. בשלב זה, כך נטען, ליברטי שוחחה טלפונית עם ידיד שלה, שמסר לה כי הוא נמצא בבאר שבע ואין לו כסף למונית, וביקש שתאסוף אותו. ליברטי החליטה להיענות לבקשת הידיד, והחלה לנסוע לכיוון באר שבע. כאשר הגיעה לבאר שבע, פגשה את הידיד, שהתיישב במושב האחורי יחד עם חנוכה וחברו. חברתה של ליברטי עברה לשבת לידה, במושב הסמוך לנהג.

מכתב האישום עולה, כי ליברטי המשיכה בנהיגה מכיוון באר שבע לכיוון קריית מלאכי דרך כביש 6. נטען כי במהלך הנהיגה היא איבדה את השליטה על הרכב. היא עוד ניסתה להשיב את השליטה ולייצב אותו, אך הרכב סטה שמאלה עד שהתהפך בתעלה מספר פעמים ונעצר בנתיב הנגדי כשהוא תלוי, חלקו על מעקה הבטיחות וחלקו על הכביש בנתיב הנגדי.

אביה ליברטי ז"ל (בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות היוצרים כל אדם שרואה עצמו נפגע עקב בעלות על הסרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר)
כתוצאה מתאונה נפגעו כל נוסעי הרכב, לרבות חנוכה, כוחות הצלה שהוזעקו אל המקום נאלצו לקבוע את מותה של ליברטי בעוד ששאר הנוסעים פונו לבית החולים.

התביעה טוענת כי בבית החולים סירב חנוכה למסור בדיקת דם לצורך איתור סמים ואלכוהול, למרות שהשוטרים ביקשו ממנו מספר פעמים לבצע את הבדיקה. רישיונו נפסל מנהלית ל-90 יום, אחריהם הוא הושב לו, בעוד שהתיק המתין להחלטה האם להגיש נגדו כתב אישום.

כעת, מלבד גרימת מוות ברשלנות, כתב האישום שהוגש רק השבוע (שנה ו3 חודשים לאחר המקרה)מייחס לחנוכה נהיגה בשכרות, ואיסור לנהוג ללא רישיון נהיגה. הפרקליטות טוענת כי חנוכה "גרם לתאונת דרכים בכך שהתיר למנוחה לנהוג ברכב מבלי שבדק שהיא בעלת רישיון נהיגה כדין… נגרמו חבלות של ממש למעורבים… הנאשם נהג כשהוא שיכור מרגע יציאתו מכיוון ניר בנים עד לרגע בו התיר למנוחה לנהוג ברכב".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך