למחוק נתוני אשראי שליליים כדי לקבל משכנתא אחרי פשיטת רגל

שמי מרטין בוקסדורף, בעשר השנים האחרונות אני משיג משכנתאות בבנקים לאנשים שעברו פשיטת רגל, אני רוצה במאמר הזה לסקור את הדברים החשובים ביותר למשכנתא אחרי שעוברים פשיטת רגל
לקחת משכנתא או לא לקחת משכנתא?

שוכחים למחוק את דו"ח נתוני האשראי
עוד הרבה לפני שמגיעים לעניין המשכנתא, הדבר הראשון שצריכים לעשות כאשר מסיימים פשיטת רגל, זה לוודא מחיקה של כל החובות הנסגרים מדו"ח נתוני האשראי שלכם. כלומר, אם ההפטר כלל מחיקת חובות של בנק א ובנק ב, צריכים לוודא בפועל שהחובות האלו אכן יימחקו מדוח נתוני האשראי שלכם. הרבה נוטים לחשוב שזה אוטומטי, אבל זה בכלל לא. צריכים לוודא היטב שזה קורה.

מה קשור דוח נתוני אשראי?
דו"ח נתוני אשראי הוא הדבר החשוב ביותר לשים אליו לב אחרי פשיטת רגל. הדוח הזה למעשה כולל את כל המידע הפיננסי הקיים על בן אדם בשנים האחרונות. למקרה שלנו מה שחשוב הוא, שבנקים מתעדים בדו"ח הזה חובות פתוחים שקיימים.

זה הכי הרבה מפריע במקרים של משכנתא אחרי פשיטת רגל, כי מקבלים הפטר מהחובות, אבל הבנקים לא מיד מוחקים את החובות מהספרים שלהם. מה שזה אומר הוא שאם לא דאגתם לסגור את החובות בפועל מול הבנקים ( פניתם אליהם לוודא שהם אכן מוחקים את זה מהספרים שלהם).

האחריות שלכם היא לוודא שאחרי הפטר, הבנקים מוחקים בפועל את כל החובות הקיימים אצלכם מול הבנקים. לא לסמוך שזה יקרה מעצמו, אלא לוודא שזה אכן נמחק.

איך מתמודדים עם בעיה של פשיטת רגל בעבר לקבלת משכנתא?
מעבר לעובדה שאנחנו רוצים למחוק כמה שיותר מהר את הנתונים השליליים מהדו"ח, צריך לשים לב לעוד דברים שהם קריטיים לאחר פשיטת רגל. בואו נדבר עליהם.

תקופת צינון:

הדבר הראשון שאנחנו רוצים אחרי פשיטת רגל זה לא להגיש משכנתא מוקדם מדי אחרי הפטר. אני מקבל המון טלפונים של אנשים שרק קיבלו הפטר ורצים לקחת משכנתא. זה כמובן לא הדבר הנכון לעשות כי זה בטוח יסורב ורק יפריע בעתיד.

אנחנו רוצים להמתין שנתיים אחרי הפטר, פחות או יותר לפני שאנחנו מתחילים לבקש משכנתא. הפרק זמן הזה הכרחי כדי לנקות את דוח נתוני האשראי, לבנות הכנסות ולהגיע למצב שבו כבר אפשר לקחת משכנתא.

סדר ויציבות:

מילת המפתח בבנקים היא סדר ויציבות. זה מה שהבנקים מחפשים לראות אצל אנשים בכלל ובעיקר אצל אנשים שעברו פשיטת רגל. לכן זה בדיוק הדבר שאנחנו רוצים להראות להם. איך זה בא לידי ביטוי?

האמת היא שהדברים די פשוטים. אנחנו רוצים להראות שהמשכורת מופקדת בזמן, בדיוק כמו בתלוש, אנחנו רוצים להראות שאין חריגות מהמסגרת, אין הלוואות שלא משולמות בזמן. אם אתם עצמאיים, אז אנחנו רוצים להראות וותק בעסק ולא עסק חדש מעכשיו. בקיצור לעניין, אנחנו רוצים להראות יציבות.

מרטין בוקסדורף- 0508116397 או  Maratbok@gmail.com

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך