שופטי הכדורגל הונחו לקבל החלטה מהירה מול ה-VAR

השופטים יונחו לצמצם משמעותית את זמן בחינת האירועים מול המסך ולקבל החלטות במהירות האפשרית, על מנת למזער את משך הזמן המבוזבז. הוועדה המקצועית של האיגוד הצדיקה את כל החלטות השיפוט במשחק של מ.ס אשדוד מול קרית-שמונה, בכל הקשור לאשדוד.
צילום: נמרוד סונרס

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים התכנסה בכדי לבדוק את  אירועי המחזור השישי בליגת העל. הוועדה הודיעה כי תנחה את השופטים לבזבז פחות זמן בעת קבלת החלטה מול ה-VAR (שיפוט באמצעות וידאו).

מהוועדה נמסר: "השופטים יונחו לצמצם משמעותית את זמן בחינת האירועים מול המסך ולקבל החלטות במהירות האפשרית, על מנת למזער את משך הזמן המבוזבז. עוד החליטה הוועדה כי: "במידה ושופט ה-VAR משוכנע כי השופט אבחן במדויק את נסיבות האירוע, אין הוא צריך להמליץ לשופט לבחון את האירוע במסך, הגם אם פרשנותו ביחס לאירוע שונה מזו של השופט".

הוועדה דנה בין הייתר גם בהחלטות השופט איתן שמואלביץ' במשחק. הוועדה הצדיקה את שמואלביץ' בהחלטות הקשורות למ.ס אשדוד.

מדו"ח הוועדה:
1. בדקה ה-9 צדק שופט ה-VAR כאשר המליץ לשופט לבחון אירוע של מניעת הזדמנות וודאית להבקעת שער, שדינה כרטיס אדום. שופט ה-VAR זיהה נכון כי מגן אשדוד הכשיל תוקף של ק"ש, תוך מניעת הזדמנות וודאית להבקעת שער וכי מדובר בטעות וודאית וברורה של השופט.
השופט פעל כמצופה כאשר לאחר בחינת האירוע במסך, הניף את הכרטיס האדום.
2. בדקה ה-25 צדק שופט ה-VAR כאשר הורה לשופט לפסול הבקעת שער לזכות אשדוד, בגין עבירת נבדל. שופט ה-VAR זיהה נכון כי התוקף, אשר הבקיע את השער, נמצא בעמדת נבדל וכי מדובר בטעות וודאית וברורה של עוזר השופט.
השופט פעל כמצופה, כאשר פסל את השער, ללא בחינה במסך, משום שמדובר באירוע עובדתי (קו נבדל) וללא פרשנות נדרשת.
מדובר ביישום מושלם של ההנחיות.
3. הועדה המקצועית סבורה כי בדקה ה-64 נדרש היה כרטיס צהוב לשחקן ק"ש, בגין עבירת משחק חסרת אחריות ולא כרטיס אדום, כפי שהחליט השופט, בגין עבירת משחק חמורה. לעניין סוגיית התערבות שופט ה-VAR, באירועים מסוג זה הדבר הינו תלוי שת"פ העברת מידע בין השופט לשופט ה-VAR.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך