מרגש: המתנדב בנה סוכה לקשיש הערירי מאשדוד

יצחק מזרחי מאשדוד, מתנדב בפרוייקט "תן כבוד" של 'איחוד הצלה', פרויקט שמנסה להעניק לקשישים בחברה הישראלית חיים איכותיים ובריאים יותר, וגם להתמודד עם הלבד שלהם. כחלק מהפרויקט הוא בנה לאליהו כהן בן ה-85 הערירי מאשדוד סוכה וגם דואג שלא יהיה בה לבדו.
"תן כבוד" יחד.

אליהו כהן (85) תושב אשדוד מתגורר לבדו ללא בני משפחה נוספים. יצחק מזרחי מאשדוד, חובש מתנדב בפרוייקט "תן כבוד" של איחוד הצלה נקרא ע"י אליהו לסייע לו לבנות סוכה כדי שיוכל גם השנה, לזכות לשבת בסוכה בביתו. יצחק הגיע בסיוע חברו והחלו במצבע ניקוי הגינה ובניית הסוכה לכבודו של אליהו כדי שיוכל לחגוג את החג על הצד הטוב ביותר.

פרויקט "תן כבוד" של "איחוד הצלה" מנסה להעניק לאותם אנשים הקשישים בחברה הישראלית חיים איכותיים ובריאים יותר, וגם להתמודד עם הלבד שלהם. חלק מהקשישים החיים לבדם הינם עריריים, חולים כרוניים, בעלי נכויות ו/או קושי תפקודי כזה או אחר, אשר הטיפול בהם הינו מורכב ומצריך מעקב, בקרה והדרכה של הרופא המטפל. פרויקט "תן כבוד" של "איחוד הצלה" בא לתת מענה רפואי רציף במטרה לשמר ולשפר את מצב בריאותם של קשישים אלה.

הסוכה של אליהו כהן ויצחק מזרחי.

יצחק מספר: "זיכיתי להיות חלק מהפרוייקט המדהים של "תן כבוד" ולפגוש פעם בשבוע באופן קבוע את אליהו, לשבת לשוחח ולעקוב אחר מצבו הבריאותי, הפרוייק יוצר חיבור של מעבר למטפל ומטופל ונוצרים קשרי חברות, זיכיתי הפעם בזכיה נוספת של מצוות בניית סוכה".

אליהו עצמו מלא בתודה: "אני מודה ליצחק ולאיחוד הצלה על כל העזרה לאורך השנה, יצחק מגיע פעם בשבוע לשבת ולבדוק אותי וזה עוזר המון, והפעם העזרה הייתה כפולה ומעבר למצופה".

"תן כבוד" מופעל ע"י מתנדבים בעלי הכשרה רפואית המבקרים בבתי הקשישים ובודקים להם מדדים רפואיים בסיסיים, מדדים אלו מועברים למאגר נתונים ונמצאים תחת מעקב יום יומי ע"י גורם רפואי, אשר במידת הצורך דואג להפנות את הקשיש להמשך טיפול במרפאה או לחילופין יוצר קשר עם רופא המשפחה של הקשיש. במקרי חירום ובהתאם לשיקול דעתו של הרופא האחראי על הפרויקט, מפונה הקשיש לחדר מיון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך