מלכי שיניין – מנהלת המהפכה של החינוך באשדוד

אחד מבתי הספר המצוינים בעיר אשדוד, שהצליח להגיע להישגים מרשימים בתחום הסייבר והטכנולוגיה, הוא "שובו עילית". בית הספר מנוהל ביד רמה ובמסירות, ומצליח לאחד בין מצוינות לערכים ומסורת, החל משנת הלימודים הבאה בית הספר צפוי לקבל שידרוג משמעותי ולהפוך לבית ספר מופ"ת. ראיון מיוחד עם המנהלת מלכי שיינין, על ההצלחות וההישגים ומה מניע אותה בפרויקט חייה

למרגלות גבעת יונה ברובע א', שוכן לו בית ספר בוטיק על אזורי ייחודי בשם 'שובו עילית'. מדובר בבית ספר מסורתי בעל הישגים מצויינים בתחום הסייבר והטכנולוגיה, עם מכלול ציונים מדהים בשלל המקצועות, שהצליח לגרום לו להתברג לצמרת בתי הספר של העיר אשדוד, ולהביא הרבה כבוד וגאווה למחלקת החינוך העירונית. זאת לאחר שנבחר יותר מפעם אחת למצטיין במקצועות החשובים – מתמטיקה, סייבר, אנגלית ועוד.

את בית הספר מנהלת ביד רמה מלכי שיינין אחת הנשים היותר מוכשרות ומוערכות בתחום החינוך בארץ. שיינין הטמיעה בבית הספר את השאיפה למצוינות ואת הפירות הם מצליחים לקטוף בכל שנה, אחת הדוגמאות להצלחה יוצאת הדופן של בית הספר 'שובו עילית' הוא זכייה במקום הראשון בארץ בתחום הסייבר בישראל.

ב-'עילית שובו' נותנים דגש בעיקר על חיבור עם הילדים ולכן ניתן למצוא עד 30 תלמידים בלבד בכל כיתה וזאת בכדי לתת את היחס האישי המגיע לכל ילד. בבית הספר קיימים גם כיתות מופ"ת מהמובילות בארץ עם ציונים גבוהים מעל הממוצע בעיקר בתחומים: פיזיקה, מתמטיקה ואנגלית.

החיבור המדהים הזה בין מצוינות בלימודים, משמעת, יחס אישי, מסורת וערכים, תפס את עיניהם של הורים רבים הרוצים מצד אחד ילדים שיגיעו להישגים, ומצד שני להטמיע בהם חינוך ומסורת.

מלכי, כלתו של הרב הראשי לאשדוד הרב יוסף שיניין, הגיעה לבית הספר שובו אשדוד לפני כ-6 שנים. בזמנו עוד פנה בעיקר למגזר של העולים מחבר העמים ואחד הצעדים הראשונים שעשתה היה לפנות לקהל הרחב יותר. המוטו של המנהלת שיינין הוא ברור וזה הקו שמנחה אותה לאורך כל השנים: "אני אישה שמאמינה שילדים צריכים להתחנך לערכים, מסורת ולהיות מצוינים בכל תחום".

איך את מצליחה לשלב בין היותך חרדית לבין תלמידים חילונים?
"אתן לך דוגמא מחיי האישיים, אני אישה חרדית ויש לי בנים שהם תלמידי חכמים, ועם זאת יש לי שתי בנות שעוסקות בתחום התכנות, אחת באלתא והשנייה באינטל, ואילו הבת השלישית רואת חשבון שעובדת עם נמל אשדוד. זאת אומרת שאני יודעת לשלב היטב  בין היותי חרדית לבין מצויינות בתחומי החיים, עולם ההייטק הוא עולם שמאוד קרוב אלי ברמה האישית, אני טוענת שאפשר לעשות הכל אם עושים אותו נכון. כל ילד הוא עולם בפני עצמו ויכול להגיע לפסגות הכי גבוהות שיש אם רק נותנים לו את הכוחות וההכוונה להגיע לשם".

איך גורמים לילד שלא מאמין בעצמו, להגיע רחוק?
"דבר ראשון אצלנו בבית הספר זה יחס אישי לכל ילד, יש לי מכסה מסוימת שאני מקבלת לכל כיתה ולא עוברת אותה. הכל בכדי שכל ילד יוכל לקבל אצלנו יחס אישי וחם, אני מאמינה שילד חייב לקבל הרבה ביטחון עצמי, הרבה אתגר, ולתת סביבה תומכת וחמה לכל ילד בשילוב הערכים עליהם גדלנו".

בעוד אנו מראיינים את המנהלת שיינין נכנסים ויוצאים מהמשרד ילדים ובוגרים הבאים להגיד שלום, כאשר כל אחד ואחת מהם מקבל חיבוק חם משיינין הרואה בכל ילד כאילו הוא הילד שלה ממש. אחד מהם, הוא יפים רבינוביץ' בוגר בית הספר שלומד כעת בכיתה ח' במגמת מופת במקיף ח'.


יפים ספר לנו קצת על בית הספר ואיך היה ללמוד בו?
"עליתי לארץ בגיל 8 בכיתה ג', בית הספר עילית שובו אשדוד הביאו לי את הבסיס הלימודי וכמובן הערכי. צוות המורות נתנו לי את היחס האישי הטוב ביותר שרק יכולתי לבקש. שובו זה בית חם ואוהב שתמיד יעזור לך כשקשה ותמיד ישים אותך בדרך הנכונה ולא יעזוב אותך לעולם. אני רוצה להודות על כך לבית הספר ולצוות המורים וההנהלה".

בעוד יפים מאחל שנה טובה מהמנהלת שיינין ומקבל חיבוק חם אנו ממשיכים בראיון, ומבקשים ממלכי לספר לנו איזה רגע הכי ריגש אותה ב 6 השנים בהם היא נמצאת בבית הספר:

"בשנה שעברה סיים את הלימודים אחד הילדים שעברנו איתו דרך לא קלה. בתחילת השנה הוא הגיע לפה לאחר שהתקבל לאחד המקיפים הטובים בעיר, והגיש לי מכתב כשהוא על סף דמעות. במכתב הוא כתב: "עברתי פה דרך לא קלה ולקח לי הרבה זמן להבין שאתם רוצים את טובתי. אני בטוח שיום אחד הילדים שלי ילמדו בבית הספר הזה, כי פה הם יבינו וידעו שהמורים באמת אוהבים אותם ורוצים את טובתם". המכתב הזה העלה בי דמעות כי אני יודעת מה עברנו עם הילד הזה ואיזה סיפוק יש בי עכשיו לראות אותו ככה".

איך אתם מצליחים להביא באמת יחס חם ואישי לכל תלמיד עד כדי כך שאני רואה פה בוגרים שמגיעים במיוחד להגיד שנה טובה?
"השנה פתחנו כיתה א' שנרשמו אליה כ- 40 ילדים אבל קיבלתי אליה רק 25, חשוב לי שכל ילד יקבל את היחס האישי המגיע לו. ההצלחות בבית הספר מדברות בעד עצמן ואפילו במקצוע מורכב כמו פיזיקה, הציונים של התלמידים שלנו הם בין הגבוהים ביותר בארץ. אני חושבת שזה בעיקר מה שמייחד אותנו כבית ספר הצטיינות, יחס אישי, וערכים ומסורת".


מופת של בית ספר
בשנת הלימודים הבאה, בית הספר 'שובו עילית' צפוי לקבל שידרוג משמעותי ביותר. עמותת מופ"ת שמקדמת את לימודי המדעים המדויקים בישראל, בחרה ב-'עילית שובו' ומתכוונת להפוך אותו לבית ספר מופ"ת וזאת החל מכיתות א', דבר שלא קיים עדיין באשדוד. התלמידים יצטרכו לעבור ראיונות קבלה ואילו ההורים יקבלו הדרכה כיצד לשנות את החשיבה הלוגית והמדעית.

בעוד אנו מסיימים את הראיון, עוד ועוד ילדים ובוגרים נכנסים כדי להודות לשיינין ולאחל לה שנה, הוכחה ליחס החם והאישי שמקבל כל תלמיד בבית הספר. שרי, אחת האימהות שהילד שלה לומד בכיתה ב' סיפרה לנו על החוויה בלהיות אמא לילד בבית הספר 'שובו עילית'.

"אתחיל ואומר שהייתה לנו השגחה פרטית בכך שפגשנו בבית הספר 'שובו עילית' באשדוד. בהנהלת האישיות המיוחדת מלכי שבזכותה הבית ספר מושלם, מה שמאפיין את הבית ספר הזה, זה שהתלמיד הוא המרכז. החום והאהבה שהילדים שלי מקבלים הופך אותם לתלמידים טובים יותר מבחינה לימודית, התנהגותית וחברתית, הם מוקפים בחברים למרות הגיוון בחברה ולמרות שרק השנה הגענו. זה מה שיפה בהווי הבית ספרי, כולם אוהבים אחד את השני וכל זה מגיע מהצוות החינוכי, צוות המורים וההנהלה מדהימים מלאים באהבת חינם".

בפן המקצועי של צוות המורים וההנהלה, לאם היו רק מילים טובות: "בבית ספר שלנו יש את כל מה שביה"ס מדעי יכול להציע ברמה הגבוהה ביותר. המון מקצועות שלא הכרנו כגון: רובוטיקה, חשבונטק, חינוך פיננסי ועוד נוספים. בתחום הריאלי יש גם את השעות שלא פחות חשובות שזה השחמט משחק חשיבה מאתגר במיוחד ועוד הרבה נוספים. פרט אחרון, ואף החשוב ביותר, זה עניין הדוגמא האישית, לעולם לא תשמע מורה צועקת על תלמיד, הכל נעשה בדרכי נועם, בסבר פנים יפות ובנחת. בנימה אישית…בית ספר חלומי זכינו להיות כחלק מהמשפחה הבית ספרית של עילית שובו".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך