כך מצעד הגאווה באשדוד סיבך את תושב כפר סבא

פוסט בפייסבוק המסית נגד מצעד הגאווה באשדוד הביא למעצרו של תושב כפר סבא. המחדל: כותב הפוסט בעל השם הדומה הסתובב חופשי בזמן המצעד. המשטרה תגיש בקרוב את כתב ההגנה לתביעה.

תושב כפר סבא תובע את המשטרה על מעצר שווא. הוא נעצר בחשד שכתב פוסט בפייסבוק המסית נגד מצעד הגאווה באשדוד, אולם מי שכתב את הפוסט היה אדם אחר עם שם דומה.

דוד כהן (50), אב לשמונה ילדים וסב לנכדים, הגיש לבית משפט השלום בכפר סבא תביעה בסכום של 70 אלף שקלים נגד המשטרה. בכתב התביעה נטען כי ביולי 2019, יומיים לפני קיום מצעד הגאווה באשדוד, התקשר אליו חוקר משטרה ודרש ממנו להגיע בדחיפות לחקירה בתחנת אשדוד. כהן היה באזור ירושלים וסוכם שהוא יגיע לתחנת המשטרה במגרש הרוסים. כהן נחקר שם על פוסט מסית בפייסבוק נגד קיום מצעד הגאווה באשדוד, שנכתב על ידי אדם בשם דוד צבי. כהן טען כי מדובר בטעות בזיהוי. הוא הסביר לחוקרים כי שמו המלא הוא דוד־צבי כהן וכי שם משפחתו אינו צבי, אלא מדובר בשם שני. הוא הבהיר גם כי אין לו דף פייסבוק פעיל יותר מעשר שנים.

למרות זאת הוא נעצר. מתחנת אשדוד הוא נשלח למעצר בית למשך חמישה ימים. לאחר יומיים נדרש כהן להגיע לתחנת כפר סבא להיחקר על פוסט נוסף של דוד צבי. לאחר מכן המשטרה הבינה כנראה את טעותה וביטלה את מעצר הבית. "התוצאה של המחדל היא חמורה כפליים, שכן בזמן מצעד הגאווה באשדוד היה דוד צבי האמיתי משוחרר לחלוטין", נכתב בתביעה.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המייצג את כהן, מסר: "המשטרה מנסה לחפות על המחדל שלה בזה שהיא מפעילה שיטור יתר מוגזם, מופרז וחורג מכל נורמה נגד כל פעיל ימין ואיש דת".

המשטרה תגיש בקרוב את כתב ההגנה לתביעה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך