מעל 1000 זוגות אופניים חשמליים נתפסו בנמל אשדוד ללא תו תקן

כ-300 זוגות מתוך האלף של חברת BIK BIKE שלא קיבלו את אישור מכון התקנים - כבר נמכרו ללקוחות רשת מזון מוכרת
צילום: אתר המכס

יבואן אופניים חשמליים מרחובות נעצר ושוחרר בערבות אתמול בערב על ידי יחידת בקרת הייבוא במכס אשדוד, בחשד שהגיש למכס מסמכים מזוייפים כשייבא ארצה למעלה מ-1,000 זוגות אופניים חשמליים מסין תחת שם שונה, במטרה לחמוק מבדיקות בטיחות.

החשוד בהברחה, שבית משפט השלום באשקלון אישר את בקשתו לאסור את פרסום שמו, הוא עוסק מורשה מאזור המרכז המייבא אופניים חשמליים לישראל ונמצא בהליכי פשיטת רגל וכינוס נכסים. על פי החשד, היבואן ייבא ארצה במהלך חודש אפריל שני משלוחים מסין של למעלה מ-1,000 זוגות אופניים חשמליים מתוצרת חברת (Bik Bike) ובפועל הציג למכס מסמכים עם לוגו של ספק אחר ומספר דגם אחר שמאושר לייבוא על ידי מכון התקנים, במטרה לחמוק מבדיקת בטיחות ותקינות. במכון התקנים בוצעה בדיקה למרות זאת וכך התגלה כי האופניים אינם עומדים בדרישות התקן הישראלי ונאסר על היבואן לשווק אותן לצרכנים.

במכס אשדוד החלה חקירה ממנה עלו ראיות לכאורה כי מרביתם ככולם של האופניים נמכרו לרשת מזון מוכרת, אשר כבר החלה לשווקם בסניפיה ברחבי הארץ ושילמה עבור המשלוח ישירות לספק האופניים האמיתי. האופניים שטרם נמכרו לציבור – 665 זוגות אופניים מכל סניפי הרשת בארץ – נתפסו היום והיבואן נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים.

במכס רואים את ההברחה בחומרה יתרה לאור העובדה כי אופניים חשמליים הוגדרו ככלי מסוכן בשימוש שעליו הוחלו מגבלות וכאשר מדובר באופניים שיובאו ללא אישורי תקן – הדבר עלול לסכן עוד יותר את ציבור המשתמשים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך