המטרה – לסנדל את בני גנץ / שי לשבת

בחירות מועד ב' 2019 הסתיימו בדיוק כמו בחירות מועד א', ומחזירות אותנו לנקודת מוצא בעייתית מאוד

בחירות מועד ב' 2019 הסתיימו בדיוק כמו בחירות מועד א', ומחזירות אותנו לנקודת מוצא בעייתית מאוד. מצד אחד, גוש הימין עומד על 55 מנדטים ולא מסוגל בשלב הזה לגנוב מנדט אחד מהצד השני, כולל אביגדור ליברמן שמתעב את החרדים ברמה שקשה מאוד להבין ולקבל. מצד שני, בני גנץ לא יכול לבנות קואליציה עם אחמד טיבי ואיימן עודה, וברור שגם לליברמן יש גבול לשנאת החרדים והרצון להעלים את נתניהו.

בינתיים כל צד מנסה להיות יצירתי. לדוגמא, ראשי סיעות הימין התכנסו ביום רביעי אחר הצהריים במשרד ראש הממשלה בירושלים, והתחייבו על בלוק ימין אחד בהובלת ראש הממשלה נתניהו, שיפעל יחד לכינונה של הממשלה הבאה. עוד הוחלט בפגישה של ראשי מפלגות הימין להקים צוות מו״מ משותף לכל סיעות בלוק הימין. בפגישה עם ראש הממשלה נתניהו השתתף השר יריב לוין וראשי הסיעות: יעקב ליצמן, משה גפני, נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ׳. גם אריה דרעי תומך במהלך ולא יכל להגיע לפגישה. גורמים בימין אמרו כי נתניהו מבין שכרגע גוש הימין בהובלתו, שזכה כאמור ל-55 מנדטים, לא יכול לפרוץ ל-61, אולם מטרתו לסנדל את גנץ. בליכוד אמרו כי בכוונת נתניהו להוביל למצב שגנץ יקבל את מלאכת הרכבת הממשלה תחילה, וייכשל. במקרה כזה גם ניתן יהיה להפעיל עליו מנופי לחץ.

מה שבטוח, המנצחת הגדולה של בחירות 2019 היא השנאה. עזה כמוות, כהתאבדות פוליטית, כהדחה. כך, על גלי השנאה, שייטה לה ספינת הבחירות עד שעלתה על שרטון התיקו המדומה. איש לא יכול לרדת מהספינה ואיש לא עולה…

נראה כי רק פיחות במד השנאה יצליח לחלץ את המדינה שלנו מהפולנטר הפוליטי המביך הזה. למשל, אם ליברמן יפסיק לקום עם סיוטים בלילה בגלל שחלם על ביבי, ויבין שאולי בכל זאת אפשר לשלב זרועות עם אדם שישן איתו ראש וזנב לפני 20 שנה, רק אז יהיה לנו טוויסט משמעותי בעלילה. ליברמן יכול לשקם את שמו ומעמדו בהחלטה אחת, ואם יחזור לממשלה כשר ביטחון או אוצר, עם כח בלתי מוגבל, הוא יוכל לסמן את עצמו כיורש של נתניהו בעוד מערכת בחירות אחת. ההתעקשות לשנוא את החרדים עד מוות והרצון לנקום בנתניהו בכל דרך, בסוף יחזרו אליו כבומרנג. הניצחון הגדול שלו יישכח ולא יהיה משמעותי אם המצב הפוליטי ימשיך להיות תקוע ומתסכל.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך