עיריית ירושלים החליטה לקרוא רחוב על שמה של לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל

הדס מלכא ז"ל נפלה ביוני 2017 בפיגוע המשולב בירושלים. בנפילתה היא הצילה חיי אחרים. בעיריית ירושלים החליטו כי ינציחו את זכרה של הלוחמת הגיבורה שקיפחה את חייה על מנת לעשות הכל בכדי למנוע פגיעה ברבים אחרים.
מנציחים את זכרה. הדס מלכא ז"ל.

מועצת העיר ירושלים החליטה לקרוא רחוב על שמה של לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל.

הדס מלכא שנפלה ביוני  2017 בפיגוע המשולב בירושלים. בנפילתה היא הצילה חיי אחרים. היא היא נאבקה עם המחבל שדקר אותה כמה פעמים תוך שהיא מנסה לשלוף את נשקה. הלוחמים שהבחינו במתרחש ירו לעבר המחבל, ירי שהביא למותו.

מלכא, בת 23 וחצי מהיישוב הכפרי גבעת עזר שבמועצה האזורית באר טוביה, הועלתה לדרגת רס"ר לאחר מותה. היא הותירה אחריה הורים (דוד וגאולה), שלוש אחיות ושני אחים. להדס משפחה מכובדת וגדולה באשדוד, משפחת מלכא. הדוד שלה הוא מנכ"ל משכן אומניות הבמה מוטי מלכא.

בעיריית ירושלים החליטו כי ינציחו את זכרה של הלוחמת הגיבורה שקיפחה את חייה על מנת לעשות הכל בכדי למנוע פגיעה ברבים אחרים, על ידי קריאת רחוב על שמה.

אנדרטת הזיכרון שהוקם בעבר לזכרה של הדס ז"ל במקום בו נפלה.

בדף הפייסבוק שהוקם לזכרה – זוכרים את הדס מלכא- לוחמת מג"ב  נכתב:

"ערב טוב חברים יקרים!
ההחלטה לקרוא לרחוב על שמה של בתנו היקרה לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד
חשובה ברמה הציבורית והחברתית יותר מאשר ברמה הפרטית.
הדס היא סמל וביטוי לערכים של מנהיגות, נתינה, חברות, שוויון מגדרי, העצמה נשית ואהבת הארץ.
*הדס תמיד הייתה נחושה לתרום ככול יכולתה למדינה ולחברה, החל כנערה בהיותה מדריכה בתנועת הנוער בני המושבים ,ובהמשך כבוגרת בתפקיד לוחמת ומפקדת במג"ב. יש בהחלטה זו מסר לחברה בכלל, ובפרט לילדים ולבני הנוער בנוגע לחשיבותם של ערכים חברתיים ראויים. לא פעם, בני נוער ובפרט נערות, שנחשפו לסיפורה של הדס סיפרו לנו כי הם נחושים להתגייס לשירות קרבי בצה"ל בעקבות הדס.

ולעניין הקשר לירושלים, הדס האמינה בכל ליבה "אם לא נגן על ירושלים, לא תהיה לנו מדינה" כך שההחלטה לציין רחוב על שמה יש בה משום תודה, הוקרה והערכה להדס. אנו מודים לראש עיריית ירושלים מר משה ליאון וחברי הנהלת העיר על קבלת ההחלטה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך