באיגוד קבעו: פסילת השער של גוזלן – מוצדקת

הוועדה המקצועית גיבתה את ריינשרייבר וצוות שופטי ה-VAR על ההחלטה לפסול את השער הדרמטי של החלוץ ב-2:2 בין הפועל ב"ש למ.ס אשדוד, בשל נגיעת יד
הסתפקו בנקודה. מ.ס אשדוד מול באר שבע.

הוועדה המקצועית באיגוד השופטים קבעה בנוגע לשער הפסול של שובל גוזלן ב-2:2 בין הפועל באר שבע למ.ס אשדוד,  כי “בתוספת הזמן של המשחק צדק שופט ה-VAR כאשר המליץ לשופט לבחון את אישור השער בעקבות עבירת יד שביצע מבקיע השער לזכות אשדוד. השופט פעל כנדרש כאשר ביטל את אישור השער לאחר בחינת האירוע על גבי המסך”.

בוועדה הדגישו כי במסגרת עדכוני החוקה, אשר נכנסו לתוקף לאחרונה, נקבע כי עבירת יד תיפסק כנגד שחקן תוקף אשר השיג החזקה/שליטה בכדור תוך שהוא נגע בידו/זרועו ולאחר מכן הובקע שער היריבה במישרין מן היד/הזרוע או שנוצרה הזדמנות להבקעת שער. כמו כן, החוקה החדשה מבדילה בין עבירת יד של תוקף, אשר השיג יתרון באמצעות היד (מספיקה נגיעת יד בלבד) לעומת כל עבירת יד אחרת אשר בה יש לאבחן קריטריונים, כגון הגדלת נפח הגוף ו/או תנועה לא טבעית.
 
באירוע שקדם לשער הפסול בדקה ה-87, החליטו בוועדה כי שופט ה-VAR צדק פעם נוספת, כאשר לא המליץ לשופט רועי ריינשרייבר לבחון אירוע של ספק הכשלה ברחבת על שחקן של ב"ש, לאחר שבחן את האירוע בהילוכים החוזרים. אין מדובר במקרה ודאי וברור ולכן פעל ה-VAR כמצופה ועל פי הפרוטוקול.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך