ליגת הכדוריד יוצאת לדרך בשישי

האלופה מאשדוד, קבוצת הפועל אשדוד, תפתח מחר עם כל ליגת העל בכדוריד את העונה. אשדוד תארח את קרית-אונו (מקיף ט', 16.00). פורמט המשחקים ממשיך כסדרו, כולל סדרות חצי גמר הפליאוף ששוחקו בשיטה של הטוב מחמישה משחקים
הפועל אשדוד אלופת המדינה (צילום: הדר ואן קולא איגוד הכדוריד)

עונת משחקים חדשה נפתחת בליגת ווינר בכדוריד החל ממחר, שישי, והיא מלאת ציפיות ותחרותיות – לבטח אחרי הפינאלה המפתיע והזכייה ההיסטורית של הפועל אשדוד באליפות המדינה, שהייתה זכייה ראשונה של קבוצה מחוץ לגבולות ראשל"צ ות"א לראשונה מאז אמצע שנות השמונים (והזכייה האחרונה של הפועל רחובות).

לכך אפשר להוסיף את הזכייה הטרייה של א.ס SGS רמה"ש בגביע ווינר-שופטים, כך שבהחלט מסקרן יהיה לעקוב האם תהיה המשכיות בזליגת תארים מחוץ לגבולות ראשל"צ. רמה"ש ואשדוד בנו קבוצות מעניינות ואיכותיות (השתיים ייפגשו במחזור השני בעיר הנמל הדרומית), שעל פי התחזיות מועמדות להתחרות על התארים מול הראשוניות, בעיקר הפועל, ואולי אולי קבוצה נוספת שתפתיע.

לראשונה בתולדות הכדוריד הישראלי, ליגת ווינר תתפרש מקרית מוצקין שבצפון, ועד לבאר שבע ולדימונה שבנגב – ובהחלט האתגר של הקבוצות מהפריפרייה הוא גדול, ובכלל אחרי עונה היסטורית בדרום שמלבד הזכייה באליפות של אשדוד – מ.כ באר שבע רשמה הישג בהעפלה של קבוצה בעונתה הראשונה בליגת העל לפליאוף עליון, וכמובן העלייה של מכבי דימונה לליגה הבכירה.

פורמט המשחקים ממשיך כסדרו, כולל סדרות חצי גמר הפליאוף ששוחקו בשיטה של הטוב מחמישה משחקים והיו דרמטיות ואיכותיות (אשדוד הדיחה את האלופה הפועל ראשל"צ, ומכבי ראשל"צ העפילה לגמר אחרי 2:3 צמוד-צמוד מול רמה"ש).

לצד הנתונים האלו, ומעברים של שחקנים מרכזיים בין קבוצות הליגה בקיץ האחרון – היציאה של שחקנים לליגות אירופיות (מספר שיא של 6 ליגיונרים – אדיר כהן, שחקן העונה הישראלי בליגת ווינר, שהצטרף מאשדוד לסגנית אלופת שוייץ וינטרתור, רם טורקניץ ודן טפר שעברו ממכבי ראשל"צ לורברג השבדית ושארבור הצרפתית, ודניאל מוסינדי מחולון לארלנגן הגרמנית – לצד יואב למברוזו ויונתן דיין בוגרי פרויקט נבחרת הנוער בגרמניה שמשחקים בבונדסליגה השנייה) – יוצרים מצב חדש שמעניק אתגר לשחקנים נוספים להתפתח ולהגשים חלום.

הפועל אשדוד  תשחק מול הפועל קרית אונו (16:00, מקיף ט'). זו תהיה עונה שלישית ברציפות שהאלופה פותחת במפגש מול קרית אונו. אשדוד שמרה על הגרעין המרכזי שלה, כולל על גאבור לנגהאנס המקשר הגרמני ועל השוער הסרבי טומיסלאב סטויקוביץ' (שחקן העונה בליגת ווינר), וגם צירפה זר מנוסה (דויד ספילר – שאמור לערוך בכורה אחרי שסבל מפציעה בהכנה). כמו כן, החיזוק של ניבו לוי ויובל כץ הם תוספת משמעותית לשחקנים המובילים – עומרי קושמרו, טל הרשקוביץ, שי הרשקוביץ וצמד האחים ביטרמן – יוסי וישראל שמונה לקפטן החדש. קרית אונו מנגד עם מאמן חדש, גלעד מאור, שאמור להבעיר בה את הלהט ולספק את הניסיון לעשות את קפיצת המדרגה ולהתמודד על מקום בפליאוף. שופטים: דודי ינקו ואליאב כהן.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך