שר התשתיות של אשדוד: אלי נכט מונה לתפקיד יו"ר תאגיד המים "יובלים"

אחרי אין ספור מכשולים ובעיות בירוקרטיות מורכבות שמנעו ממנו להיכנס לתפקיד יו"ר יובלים, עו"ד אלי נכט חבר מועצת העיר ויו"ר מפלגת "עתיד אשדוד", אושר בוועדה ובקרוב מאוד יחל לכהן בתפקיד, הוא מספר על הניסיונות למנוע ממנו להיכנס לתפקיד היו"ר , על הסיוע והתמיכה מראש העיר, וגם על התכניות המפורטות שיש לו לטובת תושבי העיר
צילום: נתנאל פריאנטי

אחרי מערכת בחירות סוערת במיוחד, אשר בסיומה הצליח עו"ד אלי נכט לקבל שני מושבים במועצת העיר, הוא ניהל משא ומתן קואליציוני עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי והצליח במהרה להגיע איתו להבנות על כניסה לקואליציה. ואכן ביום כינונה נאם עו"ד נכט מעל במת המשכן לאומניות הבמה כשהוא מתחייב לדאוג לתושבי העיר. תיק תרבות העולים שלקח נכט הפך להצלחה עבורו בקרב יוצאי ברית המועצות, אך נכט לא הסתפק רק בזה ופעל להיכנס לתפקידו בתאגיד המים "יובלים", שם יש לו תכניות גדולות עבור תושבי העיר.

אך תכניות לחוד ומציאות לחוד. תחילה בירוקרטיה עכורה מנעה ממנו להיכנס לתפקידו, אך כשזו הסתיימה החלו להגיע לוועדה המסדרת מכתבים אנונימיים המטילים ספק בבחירתו של נכט למועצת העיר וטוענים לניגודי עניינים. בדיקות חוזרות ונשנות העלו כי התלונות הן תלונות סרק ונכט כשיר לכהן כיו"ר.

בשבוע שעבר אושר נכט לכהן כדירקטור ברשות המים ולאחר מכן אושר כיו"ר "יובלים", אך טרם נכנס לתפקידו וזאת בעקבות המתנה למכתב מסוים שצפוי לסיים את הבירוקרטיה הארוכה והמייגעת במהלך השבוע הקרוב. בשיחה עם עיתון "המגזין" מגולל עו"ד נכט את השתלשלות העניינים שהובילו אותו עד הלום, ומבטיח לסייע לציבור בנושאים הבוערים שקשורים לתפקידו.

אלי, ראשית ברכות. למרות שזה עדיין לא רשמי, ספר לנו למה זה לקח כ"כ הרבה זמן?
"בתחילת חודש נובמבר נחתם ההסכם הקואליציוני, ומכיוון שמדובר בתאגיד על פי חוק ולא בחברה עירונית, הפרוצדורה היא שונה, ומי שמאשר את הדירקטורים זו 'ועדת גלאור', שבראשה עומדת שופטת מחוזית שתפקידה לאשר את הנבחרים. הכל התחיל בזה שככל הנראה הנחו אותי בצורה לא הכי נכונה והטופס הראשון שמילאתי ושלחתי היה למינוי יושב ראש. רק לאחר כחודש הסתבר שהטופס חזר מכיוון שהייתי צריך למלא טופס לתפקיד של דירקטור, ורק לאחר מכן הדירקטוריון היה מצביע על מנת למנות אותי ליו"ר.

בין לבין התחילו לצוץ מכתבי תלונה אנונימיים שהיו חתומים על ידי תנועה שנקראת 'צעירים למען אשדוד'. אותם מכתבים ניסו לספר שקיבלתי תמורה פוליטית משר האוצר, לאחר שקראו איזו כתבה שבה כתוב שאני כביכול הייתי מקורב אליו, שזאת שטות מוחלטת. למרות שהתמודדתי ביושר והבאתי אלפי קולות בשבילם זה לא היה מספיק. מספר מכתבים כאלה הגיעו לוועדה, חלקם הטילו ספק בכל המסמכים שהגשתי מהמועצה להשכלה גבוהה, וכל מיני שאלונים של הוועדה שהיו חוזרים על עצמם. לאחר מכן אמרו לי שפג תוקפם של הטפסים שמילאתי בגלל שעבר כל כך הרבה זמן מאז שמילאתי אותם ונאלצתי למלא אותם שוב. במילה אחת, בירוקרטיה. לכן לא יכולתי להיכנס לתפקידי עד שעברתי את הוועדה הזו וזה קרה רק לפני מספר ימים".

אלי נכט בכנס מיוחד שהתקיים בארצות הברית

ולמה נותרה עוד קצת מהבירוקרטיה הזו אחרי הכל?
"אני נבחרתי ליו"ר אך שוב אותם בעלי תפקידים קובעים שוועדה נוספת צריכה לאשר את היו"ר, שתבין זה כמעט שנה כבר שכל הדבר הזה נמרח, למרות שאת 'ועדת גלאור' עברתי. אבל זה עניין של כמה ימים ונקווה שהכל יגמר, כי כל הטלטלות הללו רק עיכבו אותי מלסייע לציבור האשדודי בחברת 'יובלים', אך אני מאמין שאתגבר על כל אלו שניסו למנוע ממני להיכנס לתפקיד. למרות הכל, אני חייב לומר תודה ולהביע את הערכתי לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שלאורך כל הסאגה המתמשכת הזו, עמד לצידי וסייע לי, הבין את כל הבעייתיות שיש לגבי העניין, ואפילו קיבלתי ייעוץ משפטי בתחום הזה, וללא ספק ללא ראש העיר לא הייתי יכול להתקדם אפילו מעט בעניין הזה. המצב כרגע שנבחרתי, אך אני עדיין ממתין לאישור הפרוטוקול שקשור לתפקיד היו"ר ואותו אני אמור להעביר לוועדה".

לסיום, מה אתה מתכוון לעשות במסגרת תפקידך החדש לטובת התושבים?
"אני קודם כל אלמד את הנושא הזה לעומק, כי מדובר בתפקיד נורא מורכב, נורא הנדסאי ונורא טכני. דבר שני, לאורך תקופה ארוכה אני מקבל פניות רבות מאנשים שמקבלים חשבונות מים מנופחים שלא מגיע להם, וזה משהו שהוא נפוץ ואני כמובן אקח את זה כפרויקט אישי, כדי שהתושב יהיה במרכז ומרוצה. אני כמובן אנסה להביא להסדר עבור אנשים רבים שחשבונות המים נמצאים על גבם במשך שנים רבות, וצברו במהלכם חובות כבדים. הרי כל המטרה שלנו היא לעזור לחלשים, אז אם יש כאלה שלא הצליחו להגיע להסדר בעניין המים, אנחנו ננסה לפתור להם את הבעיה במטרה שימשיכו בחייהם".

עו"ד נכט מפרט מעט על העתיד הצפוי ליובלים בשנים הקרובות: "יובלים זה לא רק חשבון מים עבור התושב הרגיל, במהלך השנים הקרובות העיר אשדוד הולכת לעבור מהפכה בתחום הבנייה, ולשם כך אנחנו ביובלים נצטרך להכין תשתיות מותאמות עבור הציבור, בעיקר בתחום ההתחדשות העירונית. רחובות שהיו עד עתה עם מאות בודדות של תושבים יהפכו לבעלי מגדלים, ולשם כך אנחנו נתחיל להכין את התשתיות של העיר כדי שהמהפך יהיה מושלם עבורה. חברת יובלים דואגת לעתיד של אשדוד, שכן הטכנולוגיה המתקדמת גורמת לנו לדאוג לכל מה שמתרחש מתחת לאדמה עוד קודם לפעולות שהתושב רואה מעל האדמה, וכאן אנחנו נדאג לשפר את כל התשתיות הקיימות ואלו החדשות לטובת רווחת התושבים של העיר אשדוד. אתם כבר יכולים לראות את הפעולה הראשונה שעשיתי בעניין שובר הגלים המיוחד שאנחנו פועלים רבות על מנת שיגיע לעיר אשדוד בקרוב מאוד, והכל לרווחת התושבים שיוכלו ליהנות מחוף הים בצורה הטובה והבטוחה ביותר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך