"אל תעשה טוב שלא יהיה לך רע" – כך נעקץ תושב אשדוד

תושב העיר עזר לאישה שנזקקה וגילה ממנה כי זכתה בירושה, וכי היא רכשה עסק קטן. היא הציעה לו להיכנס כשותף מלא בתנאי שימלא את העסק בסחורה. הוא עשה זאת וקנה סחורה בכמה עשרות אלפי שקלים. אז הוא גילה לתדהמתו לאחר פחות משבועיים כי היא ...מכרה את העסק לאדם שלישי. עכשיו הוא נותר בלי הכסף ובלי העסק. התשוב: "זה מה שקורה שמאמינים לאנשים ועוזרים להם. עכשיו הלך הכסף".
צעיר בן 28 לקה בהתקף פסיכוטי וקפץ מהקומה הרביעית
(צילום: אילוסטרציה)

זה סיפור עם מוסר השכל. סיפור ששווה לקרוא אותו טוב, כי כמו שאומר ג' הגיבור הטראגי בסיפור: "אל תעשה טוב שלא יהיה לך רע".

הכל התחיל לפני מספר חודשים. תושב אשדוד עזר מידי פעם לתושבת העיר שהייתה זקוקה לעזרה. הוא ראה את מצבה והחליט לעזור לה בכל מה שהיה ניתן. יום אחד כשהוא מסתובב בעיר הוא ראה אותה בפיצוציה. כששאל לאן נעלמה ומה היא עושה במקום, היא סיפרה לדבריו כי קיבלה ירושה וכי היא עכשיו נמצאת במקום והוא בבעלותה.

הוא שמח לשמוע ורגע לפני שהלך הוא קיבל ממנה מה שנשמע אז כהצעה מאוד מפתה. על פי התושב, היא אמרה לו כי היא מוכנה שייכנס כשותף, בתנאי שימלא את הפיצוצייה במצרכים. הוא שאל אותה מה היא צריכה והיא אמרה כי היא צריכה סיגריות, חטיפים, משקאות וכדומה. מיד הלך וקנה את כל מה שהיה צריך ומילא את המקום בכל טוב. הוא רכש סחורה ושילם עליה בסך של כ-50 אלף שקלים. הוא לא חשב לעשות הסכם ואו חוזה אצל עורך דין, כי הוא האמין באותה אישה, לה עזר לא פעם.

לאחר כשבועיים אמר לו העובד במקום כי כדאי מאוד שישים לב למה שקורה כי האישה עומדת למכור את העסק למישהו אחר . ג' ניגש לאישה ושאל אותה. היא הכחישה את הדברים והוסיפה כי אם תעשה זאת, היא תודיע לו וכמובן תשלם לו את חלקו. שוב הוא קיבל את דבריה והאמין כי אכן הדברים הם כפי שהיא תיארה.

אבל מה הייתה תדהמתו כשכעבור מספר ימים הוא גילה אדם אחר בפיצוציה. הוא ניגש אליו והאיש אמר כי רכש את המקום האישה. לא עזרו דבריו של ג' שאמר כי הוא שותף בעסק, אבל מסמך לא היה לו להוכיח. הוא ניגש מיד לאישה ודרש את כספו. היא הודיעה לו כי זה יקרה בקרוב, ומאז הוא מנסה כבר כמה חודשים להשיג את כספו חזרה. אבל זה לא קורה.

התושב שנעקץ: "זה מה שקורה כשמאמינים לאנשים ועוזרים להם. לאישה הזו מסתבר יש מקרה אחרים של עוקץ. יש לה עבר עשיר מסתבר ואפילו ישבה בכלא על עבירות דומות. עכשיו הלך הכסף. אני את שלי למדתי. אני דורש את הכסף, מחכה לקבל אותו ממנה. אבל חשוב מאוד שאנשים ילמדו, לא לעזור לאף אחד ובטח בלי מסמך כתוב. אני יותר לא עושה טוב בכדי לא לקבל רע".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך