בעיריית אשדוד כבר מתכוננים לחורף

השבוע התקיימה ישיבת דיון ראשונה בעירייה שנועדה להתניע תהליך היערכות לחורף. בישיבה הבאה יוצגו תכניות ופערים כך שב-1/10 כל המערכות יהיו מוכנות להתמודדות עם כל תרחיש ולאפשר קיום שגרה גם במצבי חורף משתנים
היכונו לשיא הסערה: גשם וקור עז

חגי תשרי בפתח ואיתם גם הציפיה לגשם הראשון ובשל כך כינס ראש מנהל התפעול שלמה רוטנברג את מנהלי היחידות על מנת לרענן את נהלי העבודה וההיערכות לחורף. רוטנברג ביקש להכין תכניות עבודה לעונת החורף, בהתאם ללוח הזמנים שנקבע, ולהביא לפניו פערים המחייבים טיפול. עיקר המשימות הן: ניקוי נקזים ומרזבים, גיזום עצים, זיפות גגות במוסדות חינוך והיערכות לתרחישי חורף אפשריים. בישיבה הבאה (23/9) יציגו המנהלים את התכניות כך שב-1/10 המערכת תוכל לפעול במתכונת חורף.

כזכור, החורף שעבר היה גשום וסוער וכמות המשקעים הייתה גדולה במיוחד. החורף הורגש בכל הארץ וצפוי שגם החורף הקרוב יהיה גשום במיוחד. "מזג האוויר הוא דבר מתעתע ויכול להיות הפכפך" אומר רוטנברג ומבקש הערכות מקיפה לכל תרחיש "במטרה לשמור על תפקוד שגרתי בכל מזג אוויר". רוטנברג ציין את ההיערכות והרמה התפקודית המוצלחת בשנה שעברה: "השיטפונות פקדו כמה ערים בארץ ואילו אשדוד צלחה את החורף בצורה ראויה" אמר והודה לעובדים ולתושבים שנערכו נכון ופעלו בשיתוף פעולה מלא לכל אורך העונה.

גם השנה המוקד העירוני יהיה הגוף שירכז את העבודות ובעיקר את התפעול המידי, בהתאם לתמונת המצב העולה מהשטח. לרשותו יעמדו מינהלות הרבעים, שירותי הניקיון, הפיקוח העירוני, מחלקת הנטיעות וגופי האכיפה המופקדים על הסדר והארגון במרחב הציבורי. דוד דבש, מנהל המוקד, נתן סקירה על היערכות המוקד והמוכנות הנדרשת מכל יחידות המינהל: "כמו בשנה שעברה. זה הזמן לנקות את כל הקולטנים והמרזבים, לבדוק זיפות גגות, לוודא שמתקנים מחוזקים ויכולים לעמוד בתנאי סערה, לגזום עצים ולבדוק שאין ענפי עצים על כבלי חשמל ולוודא שהציוד תקני וזמין".

גם השנה המוקד העירוני ויחידות התפעול יהיו ערוכים לשלושה דרגות קושי משתנות: מצב 1 – מזג אוויר חורפי עם אפשרות לגשם בעוצמה נמוכה. מצב 2 – מזג אוויר חורפי עד סוער עם משאבי רוח בעוצמה בינונית וסיכוי גבוה לגשם. מצב 3 – מזג אוויר סוער עם משאבי רוח בעוצמה גבוהה, התפתחות ענני סערה וממטרים כבדים. לכל מצב יהיה מענה באמצעות צוותים, משימות וכלים כפי שיחליט המוקד.

להלן הפעולות המומלצות שיש להיערך אליהן ברמה האישית:

  • לדאוג לניקוי המרזבים בבתים הפרטיים ובבנייני המגורים
  • לגזום עצים בחצרות הבתים
  • לחזק פריטים שונים מסכנת רוחות סערות, כדוגמת ציוד וריהוט חוצות הנמצא בחצרות, דודי שמש ואנטנות על גגות הבתים או פרגולות וסככות צל במרפסות הבתים.
  • להיערך בתוך הבית ולהצטייד בתאורת חירום, רדיו המופעל על סוללות, טלפון סלולארי וכמות מספקת של סוללות למקרה של הפסקת חשמל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך