צל"ש לתושב שלקח אחריות

עיריית אשדוד הצהירה לא אחת שהיא מטפלת בשטחים הציבוריים ומנועה מלטפל בשטחים הפרטיים, אך בד בבד היא הביעה נכונות לסייע למי שמוכן לקחת אחריות על השטחים הפרטיים ולהעמיד לרשותו ציוד מתאים על מנת להבטיח שגם השטחים הפרטיים יהיו נקיים ומאירי פנים. השבוע היינו עדים ליוזמה משותפת של מינהלת ב'-ג' ותושב רח' אבן גבירול אשר הרים את הכפפה ודאג לנקות ולטפח את השטח הפרטי, המשותף לדיירי הבית. ציון לשבח למשה ברוקס.

תושבי העיר הם פסיפס מורכב של בני אדם. כל אחד ואופיו, כל איש ואישיותו. יש תושבים החושבים כי די בהגשת תלונה במוקד כדי שהעירייה תבוא לטפל להם בחצרות בתיהם הפרטיים או תתקן ביוב פרטי שנפרץ. אבל יש תושבים הנוטלים אחריות על נכסיהם הפרטיים ודואגים ששטחיהם הפרטיים יהיו נקיים. כך הוא המקרה שלפנינו. משה ברוקס, תושב רח' אבן גבירול 11, פנה אל ראש מינהלת הרובע מר יעקב ביטון, והעלה בפניו שלוש בעיות מרכזיות: עשביה גבוהה מסביב לבניין, בעיות ביוב חוזרות ונשנות ולכלוך מפוזר מסביב לבניין.

בפגישה המשותפת בין השניים העלה מר ברוקס טענה נוספת לפיה גם הרחוב עצמו אינו נקי ולטענתו פנה כמה פעמים למוקד העירוני בנושא. בדיקה מהירה עם המוקד העלתה כי הפניות היחידות מהכתובת הנ"ל היתה בגין פריצת ביוב בלבד ולפיכך סוכם כי העירייה תטפל בשטח הציבורי ואילו הדיירים ייטלו אחריות ויטפלו בשטח ובנכסים הציבוריים. לשם כך הציע ראש המינהלת להעמיד כלים מתאימים לביצוע הניקיון וניקוש העשבים ומאידך להחתים הדיירים לטיפול מיידי בביוב.

מר ברוקס נענה לאתגר והביע רצונו לקבל כלים ולטפל בשטח הפרטי באופן אישי. הוא התחייב לגייס דיירים שיסייעו בידיו במשימה, ואכן מר ביטון העביר לידיו כלים מתאימים בעזרתם יכול היה לנקות את החצר הפרטית ולנקש את העשבים. במקביל, מר ברוקס החתים את הדיירים המתחייבים לתקן את צנרת הביוב, באמצעות קרן השפ"פים, ואילו העירייה טיפלה במרחב הציבורי ודאגה לניקיון הרחוב.

יעקב ביטון: "מגיע למר ברוקס צל"ש. הוא לא הסתפק בלהתלונן אלא נטל אחריות ודאג לנקות ולטפח את השטח הפרטי שלו ושל דיירי הבניין". מר ביטון מבקש לנצל במה זו על מנת להעביר את המסר העירוני לפיו הדיירים אחראים על השטח הפרטי שבבעלותם וככל שתבוא מצידם יוזמה לשיתוף פעולה, תהיה העירייה מוכנה לסייע ולהעמיד לרשותם את הכלים המתאימים.

במינהל התפעול מברכים על היוזמה המשותפת ומודים כי זו השאיפה האמיתית של העירייה, "לראות שיתופי פעולה ולקיחת אחריות", וממליצים לציבור לפנות למינהלות הרבעים וליזום מהלכים דומים. "בסופו של יום מדובר באיכות החיים של כולנו ונשמח לסייע בכך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך