"פסיפס עולמי": מועדון הצילום האמנותי באשדוד ע"ש זורית פאסי ז"ל

"פסיפס עולמי" הינה תערוכה קבוצתית ראשונה של חברי מועדון הצילום האמנותי באשדוד מאז חזר לפעול לפני כשנתיים, המועדון קרוי על שמה של זורית פאסי ז"ל, אמנית צילום בינלאומית שייסדה את המועדון לפני כ- 20 שנה, ואשר מוקדשת  לזכרה פינה בתערוכה. התערוכה תיפתח ביום ראשון, 8.9.2019 בשעה 20:30, בבית יד לבנים

מועדון הצילום האשדודי מורכב  מצלמים מוכשרים, המגיעים כל אחד מרקע ועיסוק שונה ואשר הצילום משמש עבורם כלי לביטוי אמנותי. ייחודו, בהיותו מועדון חברתי, אשר חבריו נפגשים אחת לשבוע לקיום סדנאות העשרה, הרצאות, שיתוף ידע וביקורת עבודות הדדית. רוב הצלמים מתגוררים באשדוד, וחלקם בערים נוספות.

שם התערוכה "פסיפס עולמי" מצביע על נושאי הצילומים, המרכיבים פסיפס של מראות מאתרים מגוונים בעולם. מרבית הצילומים מתרכזים בטבע ונוף, בעלי חיים מיוחדים ודמויות מעניינות.

מדית הצילום תופסת בעשורים האחרונים מקום של כבוד בשדה האמנות. הצילום משמש לא רק ככלי עיתונאי, תיעודי  או היסטורי כי אם כלי לביטוי אמנותי. המטרה, מגדירה את הפרקטיקה ובהתאם יוצרת את התוצאה הרצויה.

הז'אנר הצילומי המוצג בתערוכה זו מתמקד בצילומי טבע ונוף ברובו, או בדימויים הנקלטים באקראי בעדשת המצלמה במהלך סיור צילומי. אין כאן ביום של סצנה מסוימת אלא נצרכת סבלנות, התמדה והמתנה לרגע הנכון, בו משתלבים יחד הדימוי המצולם, עם האור הרצוי וזווית הצילום המתאימה, היוצרים את הקומפוזיציה המעניינת והאמנותית בה מעוניין הצלם. רובנו מסתובבים היום עם מצלמות בסמארטפון ומתעדים באופן אוטומטי רגעים חולפים, בניגוד לכך, הצילום האמנותי הינו מושכל והצלם חייב לשלוט בטכניקות הצילום השונות המאפשרות לו להשיג את התוצאה בה הוא חפץ.

קשה להישאר אדישים ליופי המראות המצולמים בתערוכה זו. תמונות של רגעים חולפים מאתרים מיוחדים, חלקם רחוקים ואקזוטיים, וחלקם מראות מאתרים קרובים, לכאורה נגישים וזמינים, אך הצלם האמן משכיל לתופסם בזווית שונה ומעניינת בעדשת מצלמתו. מי שהעבירה את המידע בעניין זה היא האוצרת סיגל מאור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך