פרשת הלן גלבר: עוברים לבית משפט העליון

בית המשפט המחוזי בבאר שבע החליט להעניק חסינות לחברת המועצה הלן גלבר, בתביעת הענק בסך 26 מיליון שקל, שהוגשה נגדה ע"י אנשי העסקים ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשוילי. בן-זקן ונניקשוילי קיבלו החלטה מיידית להגיש ערעור לבית המשפט העליון, ונוסח הבקשה כבר מגובש בימים אלה. בסביבתם של השניים אומרים בצורה ברורה: "מדובר בפסיקה טכנית המהווה עוד שלב בתביעה שתתנהל אל מול השחיתות הציבורית חסרת התקדים של חברת המועצה גלבר. לא נאפשר לגלבר, שהתרסקה במבחן אמון הציבור, להסיט את האש ממעשיה החמורים, שעוד יתבררו במוסדות החוק ובמשטרת ישראל"
הערעור יתברר בבית משפט העליון בירושלים

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, השופט יעקב דנינו, החליט להכיר בחסינותה של חברת המועצה הלן גלבר, בתביעת הענק בסך 26 מיליון שקל שהוגשה נגדה ע"י אנשי העסקים ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשוילי. השופט דנינו קבע כי התובעים יוכלו להמשיך את ההליך המשפטי נגד עיריית אשדוד. אולם לא מדובר בסוף פסוק, מאחר ובן-זקן ונניקשוילי החליטו להגיש ערעור לבית המשפט העליון, שיצטרך לבחון את חומר הראיות והדברים הלא פשוטים שביצעה גלבר באופן שיטתי ואובססיבי נגד עסקיו של ג'קי בן-זקן, חומרים שמגובים בהקלטות ותיעודים מדהימים וחמורים.

חשוב לציין כי אם התביעה תמשך בסופו של יום מול עיריית אשדוד, הרי שמשלמי המיסים (תושבי העיר), הם אלה שיישאו בתשלום פוטנציאלי של 26 מיליון שקל, רק בגלל ההתנהלות המושחתת של הלן גלבר. היא מבחינתה רוצה להסתתר מאחורי ההגנה של משלמי המיסים, תחת תירוצים תלושים של "לוחמת צדק" וכדומה, אולם היא התגלתה בסופו של יום כאישה שפעלה יום ולילה בדרך מושחתת, עבריינית, לא מוסרית ולא ראויה, ומתוך רצון לקבל מאנשי עסקים מיליוני שקלים למימון קמפיין הבחירות שלה.

בסביבתם של התובעים אומרים בצורה ברורה: "מדובר בפסיקה טכנית המהווה עוד שלב בתביעה שתתנהל אל מול השחיתות הציבורית חסרת התקדים של חברת המועצה גלבר. לא נאפשר לגלבר, שהתרסקה במבחן אמון הציבור, להסיט את האש ממשיה החמורים. נבחן את תיקון התביעה על פי הערות בית המשפט, ונמשיך בהגשת ערעור לבית המשפט העליון על מנת שימוצה הדין עם גלבר".

הלן גלבר מסובכת עד צוואר

מדובר בפרשה שעלתה לכותרות לפני כשנה וחצי, פרשה בה הלן גלבר מככבת, ונחשבת מהחמורות שהעיר אשדוד ידעה בשנים האחרונות. גלבר תועדה והוקלטה מבקשת שוחד בהיקף של 3 מיליון שקל מאנשי עסקים, לטובת מימון קמפיין הבחירות שלה, ובתמורה סייעה לקדם את האינטרסים הכספיים שלהם, כשהיא משתמשת בכוחה וביכולתה כחברת מועצה מן המניין. מדובר בפרשה שכבר הונחה על שולחן חוקרי יחידת העילית של המשטרה להב 433.

כזכור, אתר האינטרנט המוביל במדינה YNET, חשף חלק מההקלטות, בהן גלבר מתועדת מתנהלת מול איש עסקים שהביע עניין להשקיע בתחום הנדל"ן באשדוד, וכן עם היזם ואיש נדל"ן מקומי. מהקלטות עולה בבירור כי גלבר סחרה במידע המועבר לידיעתה במסגרת תפקידה במועצת העיר, לצורך תיווך עסקי בין שני אנשי העסקים המעוניינים להשקיע בפרויקטים נדל"ניים בעיר, עשתה שימוש פסול ובלתי חוקי במידע המועבר אליה מתוקף תפקידה, ואף הזינה את איש העסקים המקומי, המצוי עם בן-זקן בסכסוך עסקי, במידע סודי המועבר אליה מתוקף תפקידה כחברת מועצה, ואף הייתה מעורבת ברמה יומיומית בפעולותיו העסקיות שלו, לרבות ייעוץ שוטף בקשר לסכסוך העסקי שנתגלע בינו ובין ג'קי בן-זקן.

פרשת הלן גלבר: "תוכן התמלול זהה למה שנאמר בהקלטה"
ההקלטות בפרשת הלן גלבר קיבלו אישור רשמי מגוף חיצוני כי הן אותנטיות וחוקיות

בכתב התביעה נגד גלבר נכתב: "עניינה של תביעה זו בניצול כוח השררה של חברת מועצת העיר אשדוד, על מנת לקדם אינטרסים פוליטיים וכלכליים אישיים שלה, וזאת תוך הסבת נזקים כספיים אדירים לתובעים (אשר הנתבעת בעצמה מעריכה אותם במאות מיליוני ש"ח), ונזקים נוספים אשר אינם ברי פיצוי".

בתביעה מצוין כי גלבר, במסגרת תפקידה כחברת מועצת עיר, הייתה ועודנה מתנגדת סדרתית לכל פרויקט שיזם ג'קי בן-זקן. בהמשך התברר, כי התנגדותה הנחרצת והעקבית של גלבר נגד בן-זקן, אינה נובעת מהיותה חברת מועצה ונעשתה בתום לב או בידיים נקיות, אלא מתוך רצון עז לסכל כל פרויקט המקודם על ידי בן-זקן, וכחלק ממאבק פוליטי שמנהלת גלבר כנגד ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי.

ה"לוחמת בשחיתות" ביקשה "השקעה"
בכתב התביעה הארוך והמנומק מוצגים פעולות ואמירות של גלבר סביב פגיעה קשה שגרמה בפרויקטים נדל"ניים של בן-זקן, בזמן שהיא הציגה לציבור את פעילותיה כחברת מועצה ה"לוחמת בשחיתות", ובעצם מצליחה להסוות את המניעים שלה שמפורטים כאמור בכתב התביעה.
בתביעה נכתב עוד: "לא זו בלבד שהנתבעת לא עמדה ברמת ההתנהגות המצופה מנציגת ציבור, אלא שנראה כי מעשיה החמורים עולים כדי שימוש לרעה בסמכות, ניגוד עניינים, מרמה והפרת אמונים ושוחד".

לתביעה צירפו התובעים הקלטות שלטענתם מוכיחות כי התנגדותה הנחרצת והעקבית של גלבר לכל פרויקט שיזם בן-זקן אינה נובעת ממניעים ענייניים. לטענתם, באחת ההקלטות נשמעה גלבר מבקשת מאיש עסקים תמיכה כספית בקמפיין הבחירות שלה, והגדירה אותה כ"השקעה".

בנוסף, נטען כי גלבר נשמעה בהקלטות אומרת כי "הצלחתי להפיל את הסכם-הגג בבית משפט. אבל אמרתי לך, אני עושה הכול כדי לא לתת לו (לבן-זקן) לזכות השנה בשום דבר, כדי שגם יהיה לי, שהכול יהיה לי פתוח… שאני אוכל לשלוט על הדברים האלה". עוד טוענים התובעים כי גלבר אמרה כי "אני במילא עושה את כל הפעולות כדי לעצור אותם לפחות עוד שנה וחצי, עד שאני אוכל לשנות את זה".

עו״ד אילן סופר ועו״ד יונתן דורי, המייצגים את בן-זקן ונניקשוילי, מסרו בתגובה: "החלטת בית המשפט המחוזי עומדת בניגוד להלכות העליון, והיא מתעלמת במופגן מתמלילי ההקלטות שאינם משאירים שום מקום לדמיון באשר לטיב המניעים של הגב׳ גלבר. מסיבה זו כמובן שבכוונתנו לערער. באשר לעירייה, טרם התקבלה החלטה בעניין, אולם חשוב לזכור כי עיריית אשדוד התנערה לאורך כל הדרך ממעשיה של גב׳ גלבר ומתביעות ההטרדה שלה. כזכור, גם תביעת סגול הראשונה נהפכה בערעור, כפי שיהיה גם כאן".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך