ראש העיר: "אשדוד בדרך להיות עיר מטרופולין כלכלי-חברתי בישראל"

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי חשף היום בועידת אשדוד לחדשנות ויזמות את החזון הכלכליחברתי עד לשנת 2025 של העיר אשדוד . עפ"י החזון, בשנת 2025, אשדוד היא מטרופולין כלכלי-חברתי, מבוסס חדשנות, מערים החשובות ביותר במדינת ישראל
צילום: לירון מולדובן

ועידת אשדוד לחדשנות ויזמות מתקיימת היום במשכן לאומנויות הבמה בהשתתפות יזמים מכל הארץ, שר הכלכלה, איש העסקים רמי לוי ונכבדים אחרים. במהלך הועידה נאם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וסיפר על החזון שלו לגבי העיר אשדוד עד לשנת 2025 והתייחס גם להשקעות של הסינים, הפרוייקט של סינגפור באשדוד ועל הפיכת אשדוד לאחת הערים החשובות במדינת ישראל.

וכך פתח ד"ר יחיאל לסרי את נאומו: "עפ"י החזון, בשנת 2025, אשדוד היא מטרופולין כלכלי-חברתי, מבוסס חדשנות, מהחשובים במדינת ישראל כשמדברים על חדשנות, זו לא רק חדשנות כלכלית, אלא גם חדשנות חברתית. כל אבני הדרך האלה, מבטיחים את הפיכתה של אשדוד, למטרופולין כלכלי. אך מהיכן אנו יוצקים לתוכו גם את המאפיין של כלכלה חכמה עם החדשנות והקשרים הבינלאומיים? המענה לכך מגיע משלושה פרויקטים בהם זַכתה העיר בשנים האחרונות"

וכאן ראש העיר התייחס למיזם הסיני של דרך המשי באשדוד: "ממשלת סין יזמה ומובילה את תוכנית BRI שמשמעותה הקמת רצועת סחר ימית בין סין למדינות אירופה. מעין חידוש של דרך המשי ההיסטורית. הפרויקט מתנהל ברמה הבינלאומית מזה כ- 5 שנים, עפ"י הנחייתו הישירה של נשיא סין. עד כה הפרויקט יצא לפועל ב44 מדינות ובמדינת ישראל, לפני כשנתיים, לאחר עבודת איתור ארוכה ומעמיקה, נבחרה אשדוד לרכז בה את הפעילות הכלכלית הסינית במזרח אגן הים התיכון. הפרויקט יכלול מרכז לוגיסטי גדול בשיתוך פעולה עם חברת נמלי ישראל, מרכז סחר סיני-ישראלי, רכבת עילית באשדוד ומכון אקדמי שירכז וקשרים אקדמיים בין אוניברסיטאות ישראליות וסיניות".

הפרוייקט הסינגפורי: "חברת STE (המונה כ- 22,000 מועסקים) המפתחת עבור ממשלת סינגפור, תחבורה ציבורית אוטונומית, אוטובוסים ללא נהג, בחרה להקים באשדוד את מרכז הפיתוח שלה. בעיקר, בגלל הטכנולוגיה הקיימת בישראל בנושא חיישנים לתחבורה, והתשתית לניסויים של רכבים אוטונומיים שהקמנו מזה שנתיים באשדוד ולדברי חברת STE, בעוד שנה, יהיה מודל ראשוני של אוטובוס אוטונומי, שיוכל לפעול בטווח של שנה-שנתיים, בציר הרכבת ביה"ח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך