הילד ענק: רק בן 6 וחצי וכבר מתנדב בגמ"ח

נהוראי הררי, מתנדב בגמ"ח "חסדי מאור מאיר", הוא ללא ספק המתנדב הכי צעיר באשדוד, שרק השנה עולה לכיתה א'. התפוח לא נפל רחוק מהעץ - נהוראי הוא נכדו של שמעון בן שמעון, מנהל גמ"ח "חסדי מאור מאיר", ואחיינו של מאור מאיר ז"ל. לאחרונה אסף 320 שקלים שקיבל כדמי כיס, ותרם אותם לגמ"ח * הסבא שמעון בן שמעון: "זה ילד שמבחינתו תן לו רק לעזור לאחרים"

מי שיגיע לגמ"ח "חסדי מאור מאיר" על שם מאור בן שמעון ז"ל, יגלה שם לא פעם ילד קטן בן 6 וחצי, העונה לשם נהוראי הררי, שמתנדב בגמ"ח. לא, אל תתפלאו, כמו שאומרים התפוח לא נפל רחוק מהעץ. נהוראי הוא נכדו של שמעון בן שמעון, מנהל הגמ"ח ואחיינו של מאור מאיר ז"ל.

הנתינה שם מסתבר היא משפחתית. הגמ"ח נקרא על שמו של מאור מאיר ז"ל, דודו של נהוראי, שיזכה לימים ארוכים. מאור נפטר בגיל 16 בתאונת אופנוע, אבל אז התגלה כמה הוא נתן מזמנו, כספו ועצמו לאחרים. בני משפחתו המשיכו את פועלו של מאור מאיר ז"ל, והקימו גמ"ח על שמו, "חסדי מאור מאיר".

בכדי להבין עד כמה הילד הקטן והמדהים הזה נותן מכל ליבו כבר מילדות, צריך לשמוע את הסיפור הבא. הוריו של נהוראי נותנים לו מידי פעם דמי כיס. מה שהוא עשה עם הכסף היה מדהים. שמעון בן שמעון הסבא מספר בהתרגשות: "הוא התברך במידה של נתינה שאין דברים כאלה, נתינה ללא גבולות. הוא אסף את הכסף, ניגש אליי ואמר לי: סבא, אספתי כסף, תקנה אוכל לאנשים שאין להם וצעצועים לילדים. הוא לקח את 320 השקלים שהיו לו וחסך, והעביר אותם אליי. לא רציתי לקחת אבל הוא התעקש לתת אותם, התרגשתי עד דמעות".

בנוסף נהוראי הקפיד ומקפיד להגיע לגמ"ח בימי חמישי להכין סלי מזון למשפחות נזקקות, הוא גם נוסע לבית חולים בכדי לשמח חולים, ותמיד מבקש מהסבא שמעון בן שמעון לעזור למשפחות ולחלק לילדים משחקים וצעצועים שיהיה להם. בן שמעון: "הוא מגיע איתי לכל הפעילויות של הגמ״ח. דואג להזכיר לי לקחת אותו".

דבר דומה הוא עושה עם הצעצועים שלו. בכל תקופה מסוימת הוא אוסף כמה מהמשחקים שלו ומביא לגמ״ח כדי לחלק לילדים שלהם אין. לפני חודשיים ערך שמעון בן שמעון פעילות לילדים וחולקו כדורי רגל בתום הפעילות. גם נהוראי לקח בשבילו כדור אחד כמו כל ילד. אז הגיע ילד ואמר לבן שמעון: "אני רוצה כדור, לא קיבלתי", בן שמעון: "אמרתי לו שאין לי ובפעם הבאה הבטחתי שאביא לו. אז נהוראי אמר לי – סבא, תן לו את שלי, יש לי כדור בבית".

ב-1 בספטמבר עולה נהוראי לכיתה א' בבית ספר "רימונים". גם בחופש הוא הגיע. בנוסף אליו כל החופש הגדול הגיעו ילדים מבית ספר "חופית" על בסיס קבוע עם המורה להכין עלונים של מאור מאיר ז"ל עם נרות שבת.

שמעון בן שמעון מסכם: "תן לו רק לעזור לאחרים. כל הזמן רוצה לקחת חלק בעזרה לזולת. הוא מספר לי שיש ילדים שאין להם משחקים בבית, אז הלכתי ועשיתי בגן שלו פינת משחקים. ילד קטן עם נתינה אינסופית".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך