הותר לפרסום: שני חשודים נעצרו בפרשת הברחות ענקית דרך נמל אשדוד

המשטרה עצרה השבוע שני חשודים בגין הברחת ענק של סיגריות ומוצרי טבק לרשות הפלסטינית תוך כדי העלמת מס הנאמדת בעשרות מיליוני שקלים

 שני חשודים נעצרו במסגרת פרשיית הברחת סיגריות וטבק דרך נמל אשדוד אל הרשות הפלסטינית תוך התחמקות מתשלום מס הנאמד ב- 25 מיליון ש"ח
 
 
היום, 26/08/19, הותרו לפרסום שמותיהם של שני חשודים בפרשיית הברחה חמורה, רומן רשקובן וסאחר אלשעאר, שנעצרו בחשד לביצוע עבירות על פקודת המכס, החוק לאיסור הלבנת הון ועל חוק המע"מ.
 
בסוף חודש יולי האחרון, עצרה יחידת חקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז, את רומן רשוקבן, בעליה ומנהלה בפועל של חברת סאנטק ציפויים בע"מ. על פי החשד רשקובן, תושב אשדוד, ייבא לישראל שתי מכולות דרך נמל אשדוד, והצהיר כי הן מכילות  סוגים שונים של חלקי חילוף לרכב. בפועל, אותן מכולות הכילו גם כ- 58,500 פקטים סיגריות וכ- 11 טון טבק, שהסולקו מאחורי חלקי החילוף של הרכב. ערך המסים בגין הסיגריות והטבק עומד על כ-25 מלש"ח. בנוסף בקשת המעצר מעלה כי החשוד נמנע במכוון מלהצהיר כי המכולות אותן הוא ייבא מיועדות ללקוחות בשטחי הרשות הפלסטינית, ובכך הטעה במכוון פקיד מכס ואפשר הכנסה של מכולות לשטחי הרש"פ, מבלי שהן עברו את הבדיקות הביטחוניות המתאימות.
 
השופטת אפרת פינק מבית משפט השלום ראשון לציון, הורתה על הארכת מעצרו, ועל הפרשייה הוטל צו איסור פרסום. בעקבות ערר שהגיש החשוד כנגד החלטת המעצר, התקיים דיון בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד, בו  הגיעו הצדדים להסכמה כי במועד תום תקופת המעצר ישוחרר החשוד בתנאים מגבילים. השופטת נאוה בכור מבית המשפט המחוזי מרכז לוד הורתה בין היתר על  מעצר בית למשך חמישה ימים, ערבות עצמית בסך 100,000 ₪, שתי ערבויות צד ג' בסך כולל של 100,000 ₪, הפקדת מזומן של 100,000 ₪ וצו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.
 
במסגרת פעולות החקירה הסמויות והגלויות בפרשייה, עלה כי מלבד הברחת הסיגריות והטבק, חברת סאנטק בע"מ הגישה במהלך החודשים האחרונים הצהרות כוזבות למכס גם במקרים קודמים, ולא דיווחה שהנמענים האמתיים של המכולות שנהגה לייבא הם יבואנים פלסטינאים.
 
אחד מהיבואנים הפלסטינאים, סאחר אלשעאר נעצר אף הוא  במסגרת הפרשייה. החשוד, תושב שכם והלקוח שאליו היו מיועדות המכולות בהן הוברחו למדינת ישראל הטבק והסיגריות, נעצר בגין עבירות על פקודת המכס, על החוק לאיסור הלבנת הון ועל חוק המע"מ. על פי בקשת המעצר פעל החשוד יחד עם רומן רשקובן בניגוד לנוהל יבוא ויצוא של המכס במטרה להתחמק מבדיקות ביטחוניות, כאשר בעת ההצהרה נמנע במכוון מלהצהיר על כך שהייבוא מיועד אליו וכך חמק מבדיקות אלו שהיו אמורות להתבצע על ייבוא המיועד לתושבי רש"פ.
 
כבוד השופטת ליאורה פרנקל שיפמן, נעתרה לבקשת מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז, והאריכה את מעצרו למשך יומיים. לאחר מכן, שחררה אותו השופטת אפרת פינק מבית משפט השלום בראשון לציון, בתנאים מגבילים ביניהם מעצר אדם בפיקוח למשך שבוע, ערבות עצמית על סך 100,000 ₪, הפקדת מזומן על סך 30,000 ₪, ערבות צד ג' על סך 50,000 ₪ וצו עיכוב יציאה מן הארץ ל-180 יום.
 
היום כאמור, הותרה הפרשה לפרסום על ידי השופט יעקב שפסר מבית משפט המחוזי מרכז-לוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך