המשרד להגנת הסביבה הגביל ייצור של מפעל ענק באשדוד

המשרד להגנת הסביבה הוציא צו מנהלי למפעל "יהודה פלדות" באזור התעשייה הצפוני באשדוד, שפעילותו גרמה לזיהום אוויר חזק ובלתי סביר, והגביל את פעילות הייצור במקום

בשנה וחצי האחרונות ערך המשרד להגנת הסביבה דיגומים סביבתיים באזור מפעל "יהודה פלדות", הממוקם באזור התעשייה הצפוני באשדוד. בסיורים שבוצעו התגלו חריגות של עד מאות אחוזים מערך הסביבה היממתי בחומר קדמיום, הידוע כמזהם בעל השפעות מזיקות לבריאות. תוצאות דיגום תקופתי סביבתי שערך המפעל בעת האחרונה הצביעו גם הן על חריגות דומות וחמורות.

בעקבות הממצאים הללו, וכן עדויות מצולמות ומוסרטות של אירועי פליטת מזהמים משמעותית ממבנה הייצור במפעל, ביצע מנהל מחוז דרום של המשרד שימוע למפעל, ובהמשך – הוציא צו מנהלי לצמצום זיהום האוויר מהמפעל ושוקל הפעלת סמכויות מחמירות יותר, מתוך סל הכלים העומד לרשות המשרד.

הצו שהוציא המשרד ניתן כדי לצמצם את פעילות הייצור, ובעיקר את הפעילות הלקויה שיוצרת את מרבית הזיהום. בנוסף, הצו מורה על הגברת תדירות הדיגומים הסביבתיים והוספת אמצעי פיקוח ובקרה על פעילות המפעל ועל פליטות המזהמים לסביבה.

המפעל התחייב לסיים התקנה של מערכת טיפול בגזים הנפלטים בתהליך הייצור וכן לאטום את מבנה ההתכה כך שלא יפלטו מזהמי אוויר לסביבה כלל, עד 1 בספטמבר 2019. אתמול (ב'), התקבלה הודעת המפעל כי הוא סיים להתקין את מערכות הטיפול וכן אטם את הגג. המשרד יעקוב אחר יעילות המערכות שהותקנו, ואם פעולות אלה לא ימנעו את פליטת המזהמים, ישקול המשרד להוציא צו מנהלי להפסקת שימוש.

המשרד להגנת הסביבה רואה בחומרה פליטות מזהמים המביאות לחריגה מערך הסביבה, ויפעיל את מלוא סמכויותיו כדי להסדיר מפגעים מסוג זה.

צילום: מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך