הוצאת אזרחות אירופאית עבור ישראלים – פעם לעומת היום

בשנים האחרונות עוברים הרבה תהליכים על אירופה, שחלקם משפיעים על שיעור נכבד מהישראלים. בין התהליכים המשמעותיים ניתן לציין את פתיחת הגבולות באופן שפותח פתח מיוחד עבור ישראלים שרוצים דרכון אירופאי. מסתבר כי היום, קבלת אזרחות אירופאית במסלול של דרכון פורטוגלי או ספרדי קורץ מאוד מפני שהוא הפך לקל מתמיד. על קצה המזלג – אלה הסיבות לכך שזה מאוד פשוט והסיבות לתשוקה להוצאות אזרחות אירופית.
דרכון אירופאי

מהי בעצם אזרחות אירופאית

נתחיל מהסוף – אי אפשר לדבר על אזרחות אירופאית בלי להבין בעצם מהי בכלל. אזרחות אירופאית איננה ניתנת מתוקף החלטה של גוף כלל אירופי כגון נציבות האיחוד האירופי המשותף. אזרחות כזאת למעשה, ניתנת באופן אוטומטי לכל אזרח שמוכר באופן חוקי כאזרח שווה זכויות של אחת ממדינות אירופה. כמובן, שעל המדינה הזאת להיות חברה באיחוד, לכל דבר ועניין. מדינה באירופה שאיננה חלק מהאיחוד לא מקנה אזרחות אירופית. מי שיקבל דרכון פורטוגלי, למשל, הרי הוא נחשב מיד לאזרח פורטוגל לכל דבר. ומיד, הוא גם נחשב לאזרח אירופי. בהמשך נסביר על משמעות האזרחות הזאת ומדוע היא קורצת מאוד.

קודם ספרד, אחר כך פורטוגל

הסיבה שכיום קל מתמיד להשיג אזרחות אירופית נובעת מהחלטה חוקית שקיבלו תחילה ממשלת ספרד ולאחר מכן ממשלת פורטוגל. ההחלטה, שהתקבלה לפני מספר שנים, רואה למעשה ביהודים שהיו בעבר אזרחים במדינה חלק חשוב מספרד (או פורטוגל) המודרניות.

מאז הגירוש של יהדות ספרד ופורטוגל בשנת 1492 (בספרד וקצת לאחר מכן בפורטוגל), לא היה מצב דומה. מצב שבו מדינה מודרנית למעשה לא רק מתנצלת על עוול היסטורי אלא גם מקבלת החלטה שמשפיע על חיי אזרחי ישראל כיום. כלומר, צאצאים למשפחות המגורשים יכולים לקבל דרכון פורטוגלי או ספרדי, בהתאם לארץ המוצא של המשפחה ברגע הגירוש.

התהליך של הוכחת הקשר למשפחות הגירוש לא כל כך מסובך כפי שהוא נשמע. בעזרת עורכי דין שמתמחים בטיפול מול הרשויות בחו"ל ומול נציגי הקהילות היהודיות, עד כה כבר קיבלו אלפי ישראלים את האזרחויות המדוברות.

הישראלים שרוצים אזרחות כפולה

אם תשאלו את הישראלים שמתגוררים בארץ ומחזיקים בכיס את הדרכון שמעניק להם בעצם אזרחות אירופאית מדוע הם עשו את הצעד, רבים יענו לכם כך: תמיד טוב שיש דרכון נוסף. זו הרי אזרחות כפולה. אין שום צורך לוותר על האזרחות הישראלית. אפשר ליהנות מכל העולמות, גם מכל הזכויות של אזרח ישראלי וגם מכל הזכויות של אזרח אירופאי.

בניגוד למדינות מסוימות בעולם שדורשות חובת מגורים לכמה שנים ממתאזרחים חדשים, במצב הנוכחי הישראלים פטורים מכך. אפשר להמשיך להתגורר בישראל, מדי פעם להגיע לאירופה לכל מטרה שהיא ואז לחזור ארצה. אזרחות אירופאית מאפשרת לעבור להתגורר בכל מדינות אירופה, ללא שום קשר למדינה שבאופן מעשי הנפיקה את הדרכון.

להפוך לאזרחי העולם הגדול

לדרכון זר מאירופה יש המון יתרונות. למשל, אפשר לנסוע בעולם באופן חופשי, בכל מדינה ומדינה. אפשר להגיע למקומות שלא קל להגיע עם דרכון ישראלי. דרכון אירופאי פותח דלתות לא רק לחובבי טיולים. הוא מאפשר ביצוע השקעות והתערות בקהילה עסקית גלובלית. לצעירים בעלי דרכון כזה, אפשר להצטרף ללימודים במגוון מוסדות לימוד. תנאי הקבלה גם לפקולטות יוקרתיות עשויות להיות קלות ביחס לארץ. חשוב מכך, מחירי שכר הלימוד נמוכים ביותר ויש המון מלגות. ניתן לעבוד באירופה בעבודות זמניות או קבועות. אפשר להיכנס לארצות הברית ללא ויזה, להקים עסק באירופה ולחיות, באמת, כאזרחי העולם הגדול.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך