ארגוני המורים מאיימים: "לא נפתח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר"

היו"ר רן ארז הכריז על כמה סכסוכי עבודה, למרות שהתחייב שלא ישבש את פתיחת שנת הלימודים. פגישה נערכה גם בין הסתדרות המורים לאוצר, על רקע איומי ההשבתה של גני הילדים ובתי הספר היסודיים מצד הסתדרות המורים.

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז הודיע הבוקר, רביעי,  במשרדי הארגון בתל אביב כי בכוונתו להביא להשבתת הלימודים בתיכונים ב-1 בספטמבר. "לא מדובר בכסף, אנחנו לא רוצים לקבל אפילו שקל אחד", אמר ארז במסיבת העיתונאים שכינס. "נלחמים על כך שיסדירו את מערכת החינוך. שיחליטו שלמנהל תהיה חופשה שנתית, שליועצת יהיה תקן. הכסף הזה ישנו, השאלה היא מה החלוקה שלו?".

בכך מצטרף ארגון המורים להסתדרות המורים שאיימה בהשבתה של גני הילדים ובתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים ב-1בספטמבר. ההסתדרות הכריזה על מספר סכסוכי עבודה, ובהם על ימי המחלה והפנסיה של המורים, כמו גם על רפורמת החינוך המיוחד, שצפויה לצאת לדרך באופן חלקי בשנת הלימודים הקרובה.

ארז תקף את שר החינוך לשעבר נפתלי בנט ואמר: השר דאג למנהרות בעזה ולקבינט הבטחוני – לא למערכת החינוך. אנו נמצאים במצב שהולך ומתדרדר". ארז הוסיף: "מורי ישראל קורסים והמדינה עוסקת בבחירות. המורים מסרבים להמשיך להיות שק החבטות של הממשלה. משרד החינוך ומשרד האוצר התרגלו לתופעה שהמורים יעבדו עבודת כפייה, כי כל בפעם במקום לדבר ולפתור בעיות הם רצים לבתי משפט להוציא צווי מניעה".

פגישה נערכה גם בין הסתדרות המורים לאוצר, בין המזכ"לית יפה בן דויד לשר האוצר משה כחלון על רקע איומי ההשבתה של גני הילדים ובתי הספר היסודיים מצד הסתדרות המורים. שני הצדדים סיפרו דווקא על הפגישה שהיא הייתה "טובה". "השר הקשיב וגילה הבנה", אמרה בן דויד. "הבהרנו את עמדתנו ואת הדרישות שלנו בסוגיית הפנסיה וימי המחלה וסיכמנו כי בימים הקרובים הדיונים יימשכו בצורה אינטנסיבית".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך