חמאס מאיים: "יישום ההבנות עד סוף השבוע – או הסלמה בדרום"

אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, נראה כי אנחנו בדרך להסלמה חוזרת בדרום מכיוון רצועת עזה, זאת בעקבות האיומים שמגיעים מחמאס, על רקע אי היציבות של תושבי עזה, המצב הכלכלי, והחשש של ההנהגה מהתפוררות שלטונם
ההסלמה בדרום: בחמאס מאיימים להגדיל את טווח הירי

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" פרסם הבוקר בגיליונו מפי גורם בכיר בארגון החמאס כי בעזה העבירו מסר לישראל לפיו אם לא יישמו את ההבנות בינייהם ולא תאפשר את העברת המענק הכספי החודשי מקטאר לרצועת עזה, בנוסף לאישור הגדלת הספק החשמל לעזה עד סוף השבוע הזה (ארבעה ימים), הם יחלו בפעולות להסלמת המצב הביטחוני בגדר הגבול.

לטענת הגורם העזתי חמאס חידש את קריאתו למתווכים מטעם מצרים, קטאר והאו"ם, ללחוץ על ישראל ליישם את ההבנות בהקדם, זאת בשל "המצב הרותח ברצועת עזה", שעלול להוביל לחזרת "הפעולות העצמאיות" וההסתננות באזור גדר המערכת.

במקביל, כלי תקשורת פלשתיניים דיווחו כי השליח הקטארי מוחמד אל עמאדי צפוי להגיע לאזור ביום רביעי הקרוב, והוא צפוי להיפגש עם בכירים בישראל, ולאחר מכן ימשיך לעזה, שם ייפגש עם בכירי חמאס, במטרה לשמר את הבנות הרגיעה ולהעביר את כספי הסיוע הקטארי לתושבי עזה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך