ישראל לא רוצה להיגרר לעימות רחב מול החמאס

למרות הירי על הדרום ולמרות ניסיון החדירה לישראל, השלישי השבוע, ממשלת ישראל לא רוצה להיכנס לסבב נוסף. יש כמה סיבות לכך, אבל בשורה התחתונה, אם חמאס לא יסלים את המצב, גם האירוע הזה יעבור.

בשורה התחתונה אין לישראל שום רצון להיכנס לסבב חדש נוסף, זאת למרות הירי על העוטף ושדרות ולמרות ניסיון החדירה, השלישי השבוע של חוליית חמאס לישראל מעזה.

יש כמה וכמה סיבות. ישראל נמצאת לפני בחירות, אף אחד בממשלה לא רוצה עכשיו חודש לפני הבחירות, סבב נוסף או תקיפה גדולה יותר מאשר תגובה מידתית. בנוסף אסור לשכוח שאנחנו במהלך חופש גדול. הרבה ילדים בבתים, הרבה מתושבי ישראל יוצאים לחופשות גם בישראל, אין כוונה כמובן, דווקא עכשיו להסלים. רוצים שקט.

ישראל יודעת שאולי היא נראית כאילו חלשה, אבל מצד שני אסור לחמאס לטעות, וגם הם יודעים את זה, אם יגזימו התגובה לא תהיה מידתית. ברור לממשלה ולראש הממשלה כי אסור לו לאפשר לחמאס למתוח את החבל יותר מידי. זה גם בחמאס כאמור יודעים זאת. הם רוצים להראות שהם מתגרים בישראל (ירי טילים וניסיונות חדירה לישראל) והם קובעים את התיזמון של הסבבים.  זה טוב להשתיק את תושבי עזה (שסובלים ממצב כלכלי קשה, ואל ראוים את הכספים שישראל מאשרת להעביר לחמאס מקטאר), אבל ראשי החמאס יודעים שזה המכסימום שהם יכולים, ואסור להם למתוח את החבל.

גם בצה"ל לא דוחפים לעימות כרגע. מדובר צה"ל נמסר על ניסונות החדירה: "צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה". במילים אחרות, חמאס יתקפו יקבלו תגובה. גם לאחר הירי והאזעקות נמסר מצה"ל כי "בוחנים את האירועים".

צריך לזכור עוד דבר אחד חשוב. במזרח התיכון הכלל היחיד הוא "שאין כללים", כך שדבר אחד קיצוני, או אירוע טרור מוגזם, יכול להפוך את הקערה ולהגיע להסלמה. אבל כרגע לפחות בישראל לא יזמו הסלמה.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך