טעות בזיהוי? תושב אשדוד טוען למחדל של המשטרה

דוד כהן תושב אשדוד טוען כי נעצר בגלל טעות בזיהוי. במשטרת ישראל ממשיכים להתעקש כי התיק פתוח ורומזים על כך שאין טעות בזיהוי
ניידת משטרה בעיר אשדוד

משטרת ישראל עצרה בחודש יולי האחרון, לקראת מצעד הגאווה באשדוד, את דוד כהן, תושב כפר סבא, בחשד שפרסם פוסט מסית בפייסבוק נגד הקהילה הגאה. כהן, אב לשמונה, טוען שהמשטרה טעתה בבן אדם ועצרה את הדוד כהן הלא נכון.

כהן מסר את גרסתו לסיפור, שהביאה לראשונה ליה ספילקין מגלי צה"ל, ב"חדשות הבוקר": "בסוף יולי קיבלתי טלפון מחוקרים בתחנת אשדוד, שדרשו שאבוא בבהילות ובדחיפות לתחנה. חשבתי, מה קרה? מה הם רוצים? אני גר בכפר סבא, אין לי קשר לאשדוד כל כך. הם לא רצו להגיד במה אני חשוד, רק אמרו שאני חייב לעזוב את הכל ולבוא. הצעתי להיכנס לתחנת משטרה בירושלים, כי אני עובד בירושלים וזה יותר קרוב. סיכמנו, הגעתי לתחנה מרצוני, נחקרתי באזהרה ואז התברר לי שאני חשוד שהעלתי פוסט בפייסבוק נגד קהילת הלהט"ב.

"התבקשתי לחתום מרצוני על צו הרחקה מהעיר אשדוד. החירויות שלי בתור אזרח חשובות לי, אז לא הסכמתי לחתום. נעצרתי, עם טביעות אצבע וכל מה שכרוך מסביב, החרימו לי את הטלפון ונאזקתי בידיים וברגליים. הובלתי לניידת אזוק, ישבתי בניידת בכלוב. בתחנת אשדוד הוכנסתי לתא מעצר עדיין אזוק והוחזקתי שם. אני מבין שפעלו כאן בניגוד לנהלים, אולי כסוג של אמצעי לחץ, זה מחדל חמור של המשטרה ואני שוקל את צעדיי כנגדה.

תגובת המשטרה: "במסגרת פעילות לניטור איומים ברשת החברתית טרום אירוע מצעד הגאווה בעיר אשדוד, אותר פוסט מאיים ברשת. פעילות מודיעינית חקירתית הביאה לאיתור חשוד והוא הועבר לחקירה. בניגוד מוחלט לנטען, תיק החקירה טרם נסגר או נקבעה בו כל החלטה והוא הועבר לעיון והחלטת הפרקליטות כמקובל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך