שיקום פה – בואו לקבל מידע וללמוד איך אפשר לשקם את הפה!

שיקום פה הוא תחום ברפואת השיניים העוסק בשחזור שיניים כדי לשפר את תפקוד הפה ואת האסתטיקה שלו. שיקום הפה עוסק במגוון טיפולים החל מטיפולים פשוטים כמו סתימות, הלבנת שיניים ועוד, ועד לטיפולים מורכבים יותר כמו טיפולי שורש, בעיות סגר מסובכות, שחיקת שיניים והשלמת שיניים חסרות באמצעות שתלים דנטליים או מערכת שיניים תותבות.

המומחה לשיקום הפה הוא המנצח על התזמורת, הוא הרופא המתווה את הטיפול וכאשר הטיפול דורש התערבות של מומחים בתחומים שונים ברפואת השיניים הוא יפנה את המטופל אליהם.

שיקום פה – קבלו מידע באמצעות שאלות ותשובות!

  • שאלה: מה כולל הטיפול של שיקום הפה?

תשובה: שיקום פה הוא תהליך שמטרתו להפוך פה בעל לקויות לפה אסתטי ומושלם. שיקום פה מתחיל בטיפול של ניקוי אבנית אצל השיננית ויכול להסתיים בהשתלת שיניים או בהתקנת מערכת של שיניים תותבות.

  • שאלה: חסרה לי שן בפה. מהם האפשרויות לשחזור השן?

תשובה: יש שלוש אפשרויות לשחזור השן שאבדה, השתלת שיניים, גשר או תותבת נשלפת. מבין שלושת האופציות השתלת שיניים היא האופציה המועדפת. כדי להתקין גשר על השן יש צורך להשחיז קלות את השיניים הסמוכות ובכך לפגוע בשיניים בריאות, התותבת הנשלפת עלולה לגרום לאי נעימות ולגירוי של החניכיים וכדי לבצע השתלת שיניים אין צורך לפגוע בשיניים הסמוכות והשתל החדש נראה ומתפקד כמו השן הטבעית.

  • שאלה: מהו שתל דנטלי?

שתל דנטלי הוא בורג העשוי מטיטניום, מתכת  שהגוף אינו מזהה אותה כחומר זר. את השתל מחדירים אל תוך עצם הלסת ולאחר שהוא נטמע בתוכה בונים עליו מבנה ועל המבנה מרכיבים כתר.

  • שאלה: מה זה כתר?

כתר זוהי כותרת מלאכותית המורכבת על שן חלשה או על השתל. יש סוגים שונים של כתרים, יש כתרים העשויים מחרסינה ויש כתרים העשויים ממתכת אצילה ומצופים בחרסינה.

  • שאלה: מהו טיפול "און אול פור"?

תשובה: אול און פור זוהי שיטה חדשה, יחסית, להשתלת שיניים, שיטה ששמה מעיד על העיקרון של השיטה, הכול על ארבע. בשיטה זו מחדיר הרופא לעצם הלסת ארבעה שתלים בזוויות מיוחדות ומדויקות ועליהם הוא מרכיב גשר קבוע עם עשר עד שתיים עשרה שיניים. שיטת אול און פור מתאימה למטופלים שחסרה להם עצם לסת בפה או למטופלים המעוניינים לבצע השתלת שיניים ביום אחד.

  • שאלה: מה ההבדל בין טיפול שיניים משמר לבין טיפול שיניים משקם?

טיפול שיניים משמר הוא טיפול שמטרתו לשמור על מצב הטבעי והבריא של השיניים, הלסת והחניכיים ללא צורך בעקירות או בשינוי סטאטוס כמו סתימות, ניקוי אבנית, טיפולי שורש ועוד. טיפולי שיניים משקמים הם טיפולים הנדרשים כדי לטפל בנזקים שנגרמו לשיניים או באובדן שיניים כמו הרכבת כתרים, השתלות שיניים, יישור שיניים ועוד.

  • שאלה: מהו שיקום פה אסתטי?

תשובה: שיקום פה אסתטי הוא טיפול שמטרתו להביא לשיניים יפות ולבנות ולחיוך זוהר וכובש לבבות. טיפול שיניים אסתטי כולל הלבנת שיניים, צמצום רווחים בין השיניים, יישור של שיניים עקומות או בולטות והתקנת ציפוי חרסינה על שיניים שבורות, סדוקות או מוכתמות.

  • שאלה: האם אפשר לעבור יישור שיניים גם בגיל מבוגר?

בהחלט. אחד המיתוסים הרווחים בעולם האורתודנטיה הוא כי יישור שיניים מתאים רק לבני הנוער, אך לא! רפואת השיניים המודרנית מאפשרת גם לאנשים בגיל מבוגר לעבור טיפולי שיקום הפה והיא מציעה להם דרכים שבהם הם יוכלו לעבור יישור שיניים בלי להסתובב עם קוביות וחוטים על השיניים ולהיות במבוכה במשך כל תקופת הטיפול. בעידן שבו כולם מודעים לחשיבות של החיוך, גם אנשים מבוגרים יכולים לעבור יישור שיניים ולהימנע מחיוך החושף שיניים עקומות או מראה לא סימטרי של הפה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך