חיבור הדרום לגז הטבעי: משרד האנרגיה יקים מקטע באשדוד

משרד האנרגיה הודיע על הזוכים במכרז בפעימה השנייה של תכנית ההאצה לחיבור צרכנים לגז הטבעי, בהיקף של 84 מיליון ש"ח. רבע מתוכם לטובת פיתוח רשת חלוקת הגז הטבעי בדרום - הכולל מקטע גם באשדוד

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "התכנית נועדה להמשיך בפריסת רשת החלוקה. התוכנית מאפשרת המשך חיבור של מאות צרכנים לגז טבעי, על שלל יתרונותיו הכלכליים והסביבתיים כאחד. חיבור הצרכנים יביא לתועלות משמעותיות למשק הישראלי המוערכות במיליוני ש"ח בשנה".

משרד האנרגיה הודיע על הזוכים במכרז בפעימה השנייה של תכנית ההאצה לחיבור צרכנים לגז הטבעי, בהיקף של 84 מיליון ש"ח. רבע מתוכם לטובת פיתוח רשת חלוקת הגז הטבעי בדרום.

במסגרת פעימה זו, קיבלה חברת "גז טבעי דרום" מענק בסך של כ-22 מיליון ש"ח עבור הקמת 5 מקטעים חדשים באורך של כ-34 ק"מ באזור אשדוד, גדרה, בני עייש, גן יבנה, חצור ואשקלון. מהלך זה, מהווה את המשך חיבור אזור הדרום לרשת חלוקת הגז הטבעי, לאחר שבמסגרת הפעימה הקודמת קודם תוואי נוסף באזור זה. התוכנית תאיץ את פריסת רשת החלוקה, תשפר משמעותית את יתירות המערכת, תקדם חיבור של תחנות תדלוק לרשת החלוקה ותאפשר חיבור של מאות צרכנים לגז הטבעי, על שלל יתרונותיו הכלכליים והסביבתיים כאחד.

חברת "גז טבעי דרום" ו-5 חברות חלוקה נוספות יהיו זכאיות לקבל במסגרת פעימה זו כ-84 מיליון ש"ח בהתאם להתקדמות הפרויקטים, כאשר חלק מהסכום מוגדר כבונוס והוא יוענק לחברה בעת השלמת כל הקווים ברשימה. צעדים רגולטוריים יינקטו כנגד חברות שלא יעמדו בלוחות הזמנים המחייבים. באמצעות מענק זה, יוכלו החברות לקדם הקמה של כ-15 מקטעים באורך כולל של כ-124 ק"מ. בנוסף, מענק של מיליון ש"ח יינתן להקמת תחנת הפחתת לחץ (PRMS), מה שיפחית את עלות חיבור הצרכנים לרשת החלוקה וישפר את יתירות המערכת.

תכנית ההאצה לחיבור צרכנים לגז הטבעי, בשיתוף משרד האוצר, הינה בהיקף של כ-600 מיליון ש"ח והיא צפויה לחבר מעל ל-250 מפעלים נוספים לרשת החלוקה. הפעימה הראשונה של תכנית ההאצה, עמדה על סכום של כ-200 מיליון ש"ח. הפעימה הבאה צפויה להתפרסם בחודש הקרוב.

עד כה, 124 צרכנים מחוברים לגז טבעי ברחבי הארץ: 76 לרשת החלוקה, 40 לרשת ההולכה ו-8 לגט"ד (גז טבעי דחוס).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך