צפו: הבוקר כמעט התרחש אסון על פסי הרכבת סמוך לאשדוד

משאית נתקעה הבוקר במעבר הרכבת סמוך לאשדוד, מערכות ההתראה המשוכללות, יחד עם תגובה מהירה של מפקחי המפגש ובלימת חירום של נהג הרכבת מנעו אירוע מסוכן

הבוקר (ד') במפגש הכביש מסילה סמוך לאשדוד, משאית מנוף נכנסה למפגש כחוק ונעצרה מסיבה שאיננה ברורה על פסי הרכבת, דקות בודדות לפני שרכבת נוסעים עברה במקום.

מערכות ההתראה, המצוידות במצלמות מעקב תזוזה (VMD) הופעלו, והתראה הועברה בזמן אמת לפיקוד הרכבות הארצי ואלו שבאזור. נהג הרכבת שהתקרבה הספיק לבצע בלימת חירום ולעכב את כניסת הרכבת למפגש. מפקח המפגש שנכח במקום יחד עם סיירי הבוקר ומשתמשי דרך שנקלעו למקום, סייעו לנהג המשאית להזיז אותה מהפסים. בשל האירוע נרשמו עיכובים של כמה דק בתנועת הרכבות באזור.


"כל המעגלים הבטיחותיים פעלו כנדרש, מהמפקחים והסיירים ועד למערכות המצלמות וההתראה, אך אין תחליף לזהירות הנהגים" מדגישה אורטל אלקבץ, אחראית משמרת במוקד הבטיחות ומפעילת מצלמות VMD " אנו נתקלים בנהגים רבים שממהרים אל תוך המפגש ומתעכבים במעבר. יש לזכור שמרחק עצירה של רכבת הוא עד קילומטר. אני קוראת לנהגים להאט ולפעול בשיקול דעת לפני חציית פסי רכבת".

מפקח המפגש, אוראל מורחי אמר: "אנו מתגברים את המפגש בשעות הבוקר העמוסות בדיוק מחשש לאירועים כאלה. הדיווח המיידי למוקד החירום של הרכבת, והעברת המידע בזמן אמת לנהג- מנעו אסון".

ברכבת מציינים כי מפגש זה צפוי להסגר בקרוב לטובת הפרדה מפלסית שמבוצעת באזור. זאת, כחלק מפרויקט אסטרטגי לסגירת מפגשי כביש- מסילה, המובל על ידי משרד התחבורה ומבוצע על ידי רכבת ישראל וחברות תשתית נוספות. מאז 2005 נסגרו קרוב ל-70 מפגשי מסילה, כחצי מכמות המפגשים הפעילים בשנה זו.

צילום תמונות ווידאו: מוקד הבטיחות של רכבת ישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך