עם יד על הברך- כך משפיעים כאבי הברכיים על איכות חיינו

לא קל לנו להכיר בשינוי במצב תפקוד הגוף. הרי כשהיינו צעירים, לרוב, כל כאב, כל שינוי במצב התפקוד היה לרוב נפתר מעצמו. אך לא כך המצב כשאנו חוצים את גיל ה- 40 לחיינו. שינויים ביולוגיים ופיזיולוגיים, שינויים תפקודיים דורשים לרוב התערבות חיצונית, בדיקה רפואית, טיפול כדי להטיב עם המצב.

כשמדובר בכאבי ברכיים – כ60% מאתנו יחושו כאב ברכיים לאחר חצותנו את גלאי הארבעים לחיינו, לרב עקב שחיקת סחוס בברך. וההשפעה של כאב הברכיים? מתחילה בוויתורים קלים על הנאות קטנות וממשיכה בויתור משמעותי על מרבית הפעילויות היומיומית.

האבולוציה של כאב הברכיים.

כאב הברך יכול להתחיל בהדרגה או בפתאומיות. לרב, בשלב הראשוני לכאב הברכיים, נחוש בכאב קל באזור הברך. זה יכול לקרות בשל הליכה מאומצת, ריצה, או באופן פתאומי ללא התראה. כאב קל שיגרום לנו להביט אל הברך, לשפשף אותה בכף היד. הכאב לרוב לא יחלוף ואנו "נלמד להסתדר איתו". בעליה או ירידה במדרגות – נחזיק במעקה מדיי פעם, נשתדל שלא לרדת על הברכיים כדי לחפש חפץ שנפל מתחת לשולחן. ולא לאמץ את הברך, נתייחס אליה בכבוד ונתפלל שהכאב הקל לא יחמיר.

בשלב השני, הכאב יאותת לנו גם ללא קשר למאמץ. בקימה מהמיטה או מישיבה ממושכת, בהליכה בבית, בצאתנו מהרכב. כאב זה לרוב יוביל אותנו לתשומת לב ניכרת לברך. לרוב, נפסיק להתעמל, נשתדל שלא לצאת להליכות, נוותר על טיול ומסע עם חברים. בשלב זה כאב הברכיים יהפוך "למנהל" אורחות חיינו. מבלי משים, כמעט כל החלטה שניקח – תיקח בחשבון גם את כאב הברכיים. בשלב זה, במרבית המקרים נתחיל לחוש בכאבים נוספים באזור הברך. כאבים שאינם באזור הכאב הראשוני. חשוב שנדע שהחמרה זו קשורה ישירות ל"פיצוי" שמבצע הגוף שלנו לעובדה שכואב לנו. שרירים חדשים מאומצים, חלוקת העומסים על המפרק הכואב משתנה. כל זה יוביל לכאבים חדשים באזורים שונים בברך ובאזורים אחרים בגוף.  רובנו, בשלב זה, נלך לרופא, ננסה פיזיותרפיה, נשתמש במשככי כאבים, נקרא, ונלמד על זריקות, על ניתוחים ועל האפשרויות העומדות בפנינו במטרה להחזיר את הגלגל לאחור. לחזור לחיים ללא כאב. בשלב השלישי של הכאב, נחוש כאבים קשים, אפילו משתקים. כאבים שבגללם כמעט ולא נוכל לדרוך על הרגל. כאבים שיובילו אותנו לשימוש במשככי כאבים חזקים, בחיפוש אחר פתרון כמו שאינו פולשני או ניתוח.

לא יאומן. את כאב הברכיים, כמעט בכל שלב, אפשר לנצח בהליכה.

מתברר שהרופא הטוב ביותר לכאב הברכיים שלנו – הוא הגוף שלנו עצמו. מערכת העצבים ומערכת השרירים שלנו יודעות לחזור לתפקוד, יודעות להגן על הברך, לייצב אותה ולשמור עליה תפקודית גם מקרה שכבר קיימת שחיקת סחוסים. המערכות העצבית-שרירית יודעת להתמודד ולפתור את כאב הברכיים – אם רק נאפשר לה לעשות זאת.  פיתוח רפואי מהפכני בשם אפוסתרפיה יודע לעשות זאת בדיוק רב ובאחוזי הצלחה של למעלה מ86%. ללא התערבות כירורגית וללא צורך בשימוש בתרופות או זריקות. מערכת ההליכה הביו- מכאנית של אפוסתרפיה, מותאמת לכל מטופל ומטופלת באופן אישי ופרטני ומאפשרת לסובלים מכאבי ברכיים, לפתור את הכאב בשימוש ביתי קל ונוח במערכת זו. כמה דקות תרגול יומי, בבית או במשרד, תוך כדי המשך פעילות השיגרתית, מלמדת את השרירים לחזור לתפקוד מלא, לחלק נכונה את העומסים על המפרק הכואב, לאזן את חלוקת המשקלים על המפרק. פעולות אלה משחררות את הלחץ על המפרק באופן טבעי ובכך מורידות את הכאב ומאפשרות למטופל חזרה לשגרה.

להפסיק "לוותר". לטפל ולחזור לשגרה ללא כאב.

סובלים מכאבי ברכיים? אתם מוזמנים לתאם לעצמכם תור לאבחון במעבדת ההליכה הממוחשבת של אפוסתרפיה ובדיקה קלינית עם פיזיותרפיסט מומחה, ללא עלות! ללא כאב. אורך זמן האבחון במעבדת ההליכה הממוחשבת ובדיקה אישית עם פיזיותרפיסט מוסמך הינם כשעה וחצי.

טיפול אפוסתרפיה בהשתתפות כל קופות החולים והביטוחים המשלימים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך