משרד הכלכלה קבע: אשדוד העיר הידידותית ביותר לעסקים

מדד הרשויות המקומיות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה דירג וקבע: אשדוד היא העיר הידידותית ביותר לעסקים קטנים ובינוניים לרשויות מעל 150 אלף תושבים – זו השנה השנייה ברציפות.

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, מפרסמת היום את מדד doing business במסגרתו דורגו 60 רשויות מקומיות בישראל. הסוכנות עורכת את מדד הרשויות המקומיות זו השנה הרביעית ומטרתו לשמש כלי עבודה עבור הרשות המקומית, שכן הוא מאפשר לכל רשות להשוות את ביצועיה לרשויות אחרות במגוון פרמטרים אחידים הנמדדים באופן אובייקטיבי, וכן לנתח את ביצועיה ביחס לעצמה ואת הביצועים של המחלקות והאגפים השונים תחת סמכותה.

השנה חלו שלושה שינויים מהותיים במדד: נוספו 10 רשויות מקומיות למדד; נוספה קטגוריה חדשה של נגישות מכרזים לעסקים קטנים ובינוניים; ירד מדד סבסוד ארנונה (היחס בין ארנונה עסקית לארנונה למגורים) וניתן דירוג רק על גובה הארנונה העסקית ביחס לממוצע הארצי. שינויים אלו השפיעו גם על מיקומן של כמה רשויות, שירדו מאוד במדד בשל מידת נגישות נמוכה למכרזים, או לחילופין שינו מיקום בשל משקל נמוך יותר שקיבלה הקטגוריה של ארנונה.

גן העיר אשדוד

המדד מתעדכן אחת לשנה ומשקלל שלושה דירוגים שונים בכל רשות. הדירוגים המרכיבים את המדד הם:
• נגישות המידע- דירוג של איכות, היקף המידע לעסקים וקלות השימוש באתר האינטרנט של הרשות.
• ארנונה – המדד נבנה באמצעות השוואה של ממוצע הארנונה העסקית ביחס ל-60 הרשויות המשתתפות במדד.
• שביעות רצון של העסקים – שביעות הרצון מהרשות נבדקה באמצעות סקר בקרב עסקים מקומיים שבחן היבטים שונים של התנהלות הרשות המקומית.
• נגישות למכרזים – המדד נבדק באמצעות סקירת מכרזים שפרסמה הרשות ובחן את ההיבטים הבאים: עצם פרסום מסמכי המכרז ותנאי המכרז, דמי השתתפות, המחזור הכספי הנדרש וגובה הערבויות המבוקשות, כאחוז מהיקף ההתקשרות במכרז.

כל אחד מהפרמטרים שהוצגו לעיל דורגו בנפרד, כך שלכל רשות יש ארבעה דירוגים נפרדים עבור שביעות הרצון, נגישות המידע, נגישות למכרזים וסבסוד הארנונה. על סמך ארבעת הדירוגים נבנה דירוג סופי אשר בו כל אחד מארבעת הדירוגים קיבל משקל לפי חשיבותו ואיכות הנתונים שנאספו בגינו, באופן הבא: דירוג סקר שביעות רצון- 55%, דירוג מדד הארנונה- 15%, דירוג תוצאות בדיקת נגישות המידע של אתרי האינטרנט 10%, ודירוג מכרזים 20%.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "מדד הרשויות המקומיות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה נועד לעודד רשויות מקומיות להקל על עסקים קטנים ובינוניים במועד פתיחת העסק וכנ"ל בהתנהלות השוטפת מול הרשויות. העסקים הקטנים והבינוניים מהווים מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי. הם אחראים לכ-50% מהתוצר העסקי ולכ-60% מהמועסקים במשק. פיתוח העסקים הקטנים הוא אינטרס ציבורי של כולנו. לאחרונה קידמנו את חוק הפנסיה לעצמאים שנכנס לתוקף בשנה שעברה, הורדנו מסים, עשינו רפורמה בבנקאות וכן הקמנו קרנות מימון לעסקים קטנים ובינוניים."

ראש העיר אשדוד ד״ר יחיאל לסרי אמר ״הבחירה באשדוד שנה ברציפות כעיר הטובה ביותר לעסקים קטנים ובינוניים, משקפת מדיניות עירונית הרואה בהם מנוף כלכלי חשוב לעיר,עם מאמץ מתמשך ועקבי לסייע להם לשגשג ולהתרחב, כמקור צמיחה ותעסוקה מרכזי של העיר״.

המדד מחולק לשלוש קבוצות על פי גודל הרשות (מספר התושבים) וזאת על מנת לשמור על השוואה מדויקת והוגנת, שכן רשות מקומית של עד 50 אלף תושבים, אינה דומה לרשות מקומית של למעלה מ-150 תושבים.

הדירוג המלא לרשויות מקומיות של מעל 150 אלף תושבים
1. אשדוד
2. רמת גן
3. אשקלון
4. בת ים
5. נתניה
6. פתח תקווה
7. באר שבע
8. ראשון לציון
9. ירושלים
10. חולון.

צילום תמונה ראשית: דוברות משרד הכלכלה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך