הכנת חדר הילדים לקראת החזרה ללימודים

בניגוד לסוויטת ההורים המשמשת בעיקר לשינה ולמנוחה, חדר הילדים מרכז בתוכו מגוון פונקציות ונדרשת חשיבה כדי לתכננו היטב. לקראת החזרה ללימודים נרצה לרענן את חדר הילדים ולהתאים אותו לפונקציות השונות שהוא צריך למלא
צילום אלעד גונן

לדברי המעצבת ענת אגסי, מנהלת תחום אדריכלים באלוני: "חדר הילדים משמש את ילדינו לא רק לשינה כי אם ללימודים, משחקים, מנוחה והרגעות ושנת לילה, לקראת פתיחת שנת הלימודים חשוב לרענן ולעצב את החדר כך שייתן פתרון ומענה לכל הפונקציות השונות הנדרשות מחדר ילדים".

אגסי מנדבת טיפים לעיצוב נכון של חדר הילדים:

 

המיטה ושולחן העבודה
המיטה לשינה ושולחן העבודה ישרת את הילד להכנת שיעורי בית, אך עוד לפני שנות בית הספר, שולחן שכזה יכול לשרת לציור ולעבודה. הישיבה ליד שולחן יוצרת הרגלים נכונים ומסייעת בריכוז ובארגון.

 

דברים שחשוב להקפיד עליהם בבואנו לבחור שולחן ומיטה: 

  • על השולחן להיות רחב, כך שיתאפשר להניח עליו מחשב, ספרים ועזרים נוספים בלי לחוש צפיפות. וכן, מומלץ בחום לבחור בשולחן עם מגירות אחסון הממוקמות מתחת לפלטה. מגירות אלו נגישות מאוד ומאפשרות לילד שיושב סמוך לשולחן, לפתוח אותן בקלות מבלי שיצטרך לקום מהכיסא.
  • המיטה היא פריט ריהוט דומינטי בחלל ועליה להיות בעלת קו אסתטי, אך הרבה יותר חשוב מכך הוא המזרן. שינה טובה מבטיחה רוגע וריכוז וחשוב להקפיד
    לבחור במזרן אורטופדי. כשמדובר במיטה עצמה, מומלץ לבחור באחת שכוללת מגירות אחסון המסייעות בשמירה על הסדר והארגון בחלל.
צילום אלעד גונן

 

  • ריצוף חמים

 

אווירה נעימה ועוטפת היא אווירה שכיף להיות חלק ממנה. רצפת פרקט יוצרת תחושה ביתית, כיפית ומחבקת. במיוחד לילדים שכן הם נוהגים לשבת על הרצפה בשעת משחק.  הפרקט יכול להיות בגוונים של חום – מהבהיר ביותר ועד הכהה. הבחירה בגוון תלויה באופי החדר ובגיל הילד. תחושת הפרקט מאפשרת לדרוך עליו יחפים, לשבת עליו בנוחות, ומבחינה אסתטית הוא יוצק חמימות ביתית לחלל. קיימים פרקטי למינציה ופרקטים מעץ מלא. הבחירה ביניהם היא בעיקר על בסיס הטעם האישי. הדור החדש של פרקטי הלמינציה מציע פרקט שנראה כמו פרקט עץ טבעי והוא עמיד ומאפשר שימוש למשך שנים ארוכות.

 

 

  • צבעוניות אופטימית

 

צבע הוא מרכיב חשוב ביצירת האווירה. הצבעוניות אינה חייבת להיות מצועצעת, גם כשמדובר בחדרי ילדים, רצוי שתיבחר פלטת גוונים רכה, כזו שתשרה אווירת רוגע על הילד ותאפשר לו ריכוז מירבי וכמה שפחות הסחת דעת. על המינונים ניתן לשלוט- יכול להיות שבחדר של ילד מתבגר, הצבעוניות תהיה רכה, אך רצפת הפרקט תהיה כהה. לעומת זאת בחדר של ילד או  ילדה צעירים יותר, הצבעוניות תהיה רכה וגם רצפת הפרקט תהיה בגוון בהיר. השילוב הזה יעצים מראה רך מאוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך