טומרקין: "הייתי על הפנים באליפות העולם. אני עדיין עושה טעויות של ילד"

אלוף ישראל ב-200 מטר גב, יעקב טומרקין מאשדוד, שנכשל בתחרות הגדולה בדרום קוריאה, ניסה להסביר בראיון ל'וינט', מה השתבש: "עשיתי טעויות של ילד, שרפתי את עצמי מוקדם", אבל שומר על אופטימיות: "מפה אני יכול רק לעלות".

יעקב טומרקין, השחיין האולימפי מאשדוד, חזר בתחילת השבוע מאליפות עולם לא מוצלחת בדרום קוריאה. זו הייתה התחרות הגדולה הראשונה שבה הוא לא מצליח לעלות לחצי הגמר מאז 2011.

בשלישי, השחיין הישראלי הבכיר חזר למים במסגרת אליפות ישראל וזכה פעם נוספת בתואר במשחה ל-200 מטר גב. אבל השמחה לא הייתה שלמה מפני שלמרות הניצחון טומרקין לא הצליח להשיג את הקריטריון לאולימפיאדת טוקיו 2020.

"תמיד נחמד להיות אלוף ישראל בבית", סיפר טומרקין בתום המשחה. "כבר כמה שנים שאני מחזיק בתואר הזה ותמיד טוב להמשיך את זה. נדמה לי שאני אלוף כמעט עשר שנים". בראיון לאתר 'וינט', הוא מספר על אליפות העולם ומה שעבר עליו.

מה קרה באליפות העולם?

"200 מטר גב זה משחה שלא עבדנו עליו, אז לא הייתה ציפייה וגם ניסיתי להיות יותר טקטי. התחלתי את ה-100 מטר הראשונים. יותר קל וניסיתי להגביר, אבל לא היה לי כוח בסוף. זה לא היה קריטי כי בכל מקרה בניתי על ה-200 מעורב".

אלא שגם במשחה שטומרקין הגדיר לעצמו כזה בו הוא מתמקד, הדברים לא הלכו כמו שתכנן. "ב-200 מעורב התחלתי טוב מאוד, אבל מסתבר שגם בגיל 27 עם כל הניסיון, אני עדיין עושה טעויות של ילד והתחלתי יותר מדי מהר. שרפתי את עצמי וכמו שכולם ראו ב-50 המטרים האחרונים, לא חזרתי לעצמי. הייתי על הפנים".

אולימפיאדה בטוקיו בעוד פחות משנה, שני המשחים העיקריים של טומרקין נופלים על אותו יום והוא יצטרך בסופו של דבר להחליט באיזה מהם להופיע אחרי שישיג את הקריטריון.

"דייויד מארש, יועץ העל של האיגוד ואני אמרנו שנשחה את ה-200 מטר מעורב ואנחנו אמורים להמשיך איתו. גם אני עושה טעויות לפעמים, ובשפת השחייה הייתי להוציא פחות אנרגיה בפתיחה. הוצאתי יותר מדי אנרגיה ובסוף נשרפתי. האם בוודאות אשחה 200 מעורב בטוקיו 2020 ולא 200 גב? לא, אי אפשר להגיד את זה עדיין. ל-200 מטר גב יש ערך סנטימנטלי אצלי, אבל כן אתרכז ב-200 מעורב".

אולי טוב שזה בא עכשיו?

"תמיד טוב שזה בא מוקדם. מצד שני זו עדיין אליפות עולם, זו סימולציה והייתי על הפנים. זה לא הכושר שאני חושב שאני נמצא בו. מפה אני יכול רק ללמוד ולעלות".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך