אדיר כהן מהאלופה מאשדוד חתם בסגנית האלופה בשוויץ

מקשרה של נבחרת ישראל והאלופה הפועל אשדוד, חתם בסגנית אלופת שוייץ, וינטרטור. כהן: "ני מגשים חלום עם המעבר לליגה אירופית".
אדיר כהן. (צילום באדיבות איגוד הכדוריד).

בשורה נהדרת  לכדוריד הישראלי. אדיר כהן (20, 1.97 מ'), מקשרה של נבחרת ישראל והאלופה הפועל אשדוד, חתם בסגנית אלופת שוייץ, וינטרטור.

כהן, בוגר פרויקט נבחרת הנוער בגרמניה, הנבחרות הצעירות ושחקן הנבחרת הלאומית – הופך לשחקן הישראלי ה-6 בליגות מובילות באירופה, אחרי שהקיץ חתמו שחקני נבחרת ישראל – דניאל מוסינדי (ארלנגן – בונדסליגה גרמנית ראשונה), השוער דן טפר (שארבור מליגת המשנה בצרפת), רם טורקניץ (בוירבורג מהליגה הבכירה בשבדיה). בנוסף, יונתן דיין ויואב למברוזו, שחקני גומרסבאך ואייזנאך – ישחקו בעונה הבאה בליגת המשנה בגרמניה.

הליגה השוייצרית יכולה להוות מקפצה משמעותית עבור כהן, אם מביטים על הקריירה שעשה חן פומרנץ שיצא מישראל בזמנו לגראהופרס וקריינס, ומשם עשה את הדרך לבונדסליגה הגרמנית הבכירה. חוזהו של כהן בוינטרטור הוא ל-3 עונות.

אגב, בהיבט המשפחתי – מדובר בסוג של סגירת מעגל, שכן אביו של אדיר, שלום כהן – הפיבוט האגדי של נבחרת ישראל והפועל ראשל"צ – שיחק במדי האדומים בשנת 1994 מול וינטרטור במסגרת גביע אירופה לאלופות.

אדיר כהן התייחס לחתימה בשוייץ באתר איגוד הכדוריד: "זה מעבר משמעותי עבורי, למועדון אירופי מאוד מכובד ומליגה טובה מאוד, כך שזה ללא ספק קפיצת מדרגה והתקדמות מאוד גדולה בקריירה. אני מגשים חלום עם המעבר לליגה אירופית, וזה כמובן מרגש. מכאן, אני מתכוון לעבוד קשה, להשלים פערים, ולעשות את ההתקדמות שמצפים ממני. אני כמובן לא נכנס להשוואות, אבל הדרך שחן פומרנץ עשה, כשהגיע בתחילת הקריירה לליגה הבכירה בשוייץ, ומשם עבר לבונדסליגה הגרמנית, שזה הטופ של אירופה, מהווה עבורי מודל להשראה".

זה קיץ מיוחד, אתה, מוסינדי, טורקניץ וטפר עושים מעבר לליגות אירופיות, כאשר דיין ולמברוזו ממשיכים לשחק בגרמניה. איך אתה רואה את ההשפעה עליכם, וכמובן על נבחרת ישראל?

"זה משמח, וזה יתרום לנו כשחקנים ואין ספק שזה יתרום גם לנבחרת, ובכלל לחשיפה של הכדוריד הישראלי כאן ובאירופה. מבחינתנו כשחקנים זה מראה שהשאיפות להגיע לליגות אירופיות הן לא בלתי אפשריות, וזה מסר גם עבור נבחרת ישראל, שרצוי ואפשרי שנעשה יחד את קפיצת המדרגה בקמפיינים הבאים. אני בטוח שהניסיון הזה יתרום לכל אחד מהשחקנים ולנבחרת, ואני מקווה שבהמשך ייצאו גם שחקנים נוספים. אין ספק שהפרויקט בגרמניה וכל העבודה המקצועית שנעשית בשנים האחרונות ע"י איגוד הכדוריד ומינהל הספורט עם השחקנים הצעירים – מוכיחה את עצמה".

אדיר כהן (צילום הדר ואן קולא איגוד הכדוריד).

איך נולד הקשר עם וינטרטור?

"דרך טומיסלאב סטויקוביץ' (שוערה של אשדוד), שהמליץ עליי. המנהל הספורטיבי בוינטרטור הוא סרבי, והם התחילו לעקוב, לחקור, ואני יודע שהם הגיעו גם לרסטקו סטויקוביץ' ולניקולה מקסימוביץ' שהמליצו. בהמשך, הם זימנו אותי למבחנים, וזכיתי בחוזה. מעריך את כל מי שעזר לי לעשות את ההתקדמות".

ולסיום – אין כמו לחתום את הפרק במועדון שבו גדלת עם אליפות היסטורית. איך הפרידה הזו מרגישה לך?

"אשדוד זה הבית שלי, וזו הזדמנות להודות לכל האנשים היקרים שפעילים במועדון. גדלתי בהפועל אשדוד, ותמיד זה היה מקום חם עבורי. אני רק יכול להודות על הזכות שהייתה לי להיות שותף לעונה היסטורית, שלא תישכח מעולם. אני מאחל הצלחה רבה לקבוצה, ומאמין שהתואר שזכינו בו בעונה החולפת הוא לא האחרון שיגיע לאשדוד, ואני כמובן אעקוב ואחזיק אצבעות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך