הגיעה לקניות בקניון ויצאה מושפלת: "איזה פרצוף תחת יש לה"

זה סיפור עם מוסר השכל: שירן בן שימול מאשדוד רצתה לקנות שמלה לחתונה של אח שלה, היא נכנסה לחנות בקניון הסיטי, אבל לא חלמה שתצא משם מושפלת. שירן סיפרה כי המוכרות "ריכלו" עליה בצרפתית, ובין היתר לדבריה קראה לה אחת מהן "פרצוף תחת"
תמונת אילוסטרציה

כששירן בן שימול (22) הגיעה לפני כשבוע בשמחה לקנות שמלה בחנות לבגדי נשים בקניון הסיטי בעיר, הדבר האחרון שהיא חשבה היה, שהיא תצא "הכי מושפלת שאפשר", לדבריה.

שירן בן שימול נולדה בארץ. לפני ארבע שנים עברה לגור בצרפת. לפני כחצי שנה החליטה לחזור לאשדוד למשפחה. בעקבות המעבר לצרפת היא שולטת בשפה הצרפתית בצורה מושלמת ואפילו עוזרת בארץ בתרגומי השפה. מיד תבינו למה זה חשוב. אפילו חשוב מאוד.

שירן מספרת מה שארע: "הלכתי לחנות לבגדי נשים בקניון הסיטי לבחור לי שמלה לאירוע של אחי. בדרך כלל אני נתקלת שם בשירות אדיב. היו שם הפעם שתי עובדות, אחת צעירה בגילי לערך ואחת מבוגרת יותר". עד כאן תיאור רגיל של כמעט כל חנות בעיר. אבל אז קרה דבר שהיא לא ציפתה בכלל.

שירן: "נכנסתי למדוד שתי שמלות. אחת מהשתיים מצאה חן בעיניי. הבחורה הצעירה פתחה לי את הרוכסן ונכנסתי להוריד את השמלה. אז להפתעתי הבחורה הצעירה החלה לדבר בצרפתית אל העובדת השנייה, בלי שום סיבה ואמרה לה: 'איזה פרצוף תחת יש לה. נראית בנאדם דוחה'. ככה סתם פתאום". שירן לא האמינה למשמע אוזניה, כשלדבריה הבחורה ממשיכה לדבר אל המוכרת המבוגרת ולהעליב אותה בצרפתית.

שירן לא ידעה מה לעשות: "לא הייתה סיבה, לא אמרתי לה כלום. לא הטרחתי אותה יותר מידי. מדדתי שתי שמלות ולקחתי אחת מהן. לא היה לי ברור למה היא עושה את זה. המבוגרת בכל אותו הזמן אמרה לה גם בצרפתית, 'לא עכשיו', כנראה הבינה שזה עלול להיות לא נעים".

שירן כבר לא יכולה הייתה לשתוק יותר ואמרה כשהיא בתא ההלבשה למוכרת הצעירה בצרפתית: "תודה רבה לך". שירן: "כשהיא הבינה שאני הבנתי את מה שהיא אמרה, היא ברחה לחדר צדדי ולא יצאה משם. פניתי למוכרת המבוגרת ואמרתי לה שאני לקוחה איך זה שאתן מדברות ככה. היא ענתה לי שאני לא מבינה סלנג צרפתי. אני לא מבינה סלנג? אני? אני עוזרת בתרגום בצרפתית. אני שולטת בכל מילה. היא קראה לי פרצוף תחת בלי כל סיבה. אמרתי לה שאני יודעת בדיוק מה היא אמרה לי".

שירן החליטה לא לשתוק. היא התקשרה למנהלת האזור וסיפרה לה את מה שארע. לדבריה, המנהלת השיבה לה כי יתקיים בירור ויהיו לזה השלכות לאירוע. לאחר 20 דקות לערך מהשיחה עם מנהלת האזור, התקשרה המוכרת הצעירה שהעליבה אותה. שירן: "היא אמרה כי היא מתנצלת וכי לא התכוונו אליי. ביקשה סליחה". שירן סירבה לקבל את ההתנצלות, טענה כי דיברו עליה ועוד איך, רק לא לקחו בחשבון שהיא מבינה צרפתית. שירן לא מתכוונת לעצור כאן ושוקלת פניה לערכאות משפטיות.

מרשת החנויות לבגדי נשים נמסר בתגובה: "כחברה שמכבדת את עצמה ואת לקוחותיה, ברגע שמנהלת האזור קיבלה את התלונה, היא פנתה לחנות והזמינה את העובדת לשימוע. בבירור ראשוני העובדת טענה שהייתה אי הבנה והשיחה לא הייתה על אותה לקוחה, ואף התקשרה ללקוחה בכדי להתנצל על אי ההבנה. אנחנו פועלים על פי נהלים ולשם ההגינות צריך לשמוע את הצד השני. ברגע שנברר איתה את פרטי המקרה לעומק ונבין שאכן קרה מה שקרה, תהיה לנו הזכות להחליט אם לפטר את אותה עובדת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך