דוד אסייג מוביל את סיעת "כחול לבן באשדוד: "אין לנו ברירה אלא לנצח"

דוד אסייג (51), דמות ותיקה וידועה באשדוד, נבחר לעמוד בראש מטה "כחול לבן" בעיר לקראת הבחירות לכנסת ה-22. אסייג, מהצלמים הוותיקים והמוערכים בעיר, מוכר גם כפעיל חברתי, רב סרן במילואים ובכלל איש שעושה למען הקהילה. הוא רוצה להביא כמה שיותר קולות ל"כחול לבן" באשדוד, שבבחירות הקודמות נתנה 33.94% אחוז מהקולות לראש הממשלה נתניהו

אין הרבה אשדודים רבים שלא מכירים את דוד אסייג (51), יליד אשדוד. חנות הצילום שלו 'פוטו דוד אסייג', במרכז הקריה היא מקום עלייה לרגל, ואחד המקומות היותר מוכרים בעיר. אבל לא רבים יודעים שאסייג נבחר להיות ראש מטה "כחול לבן" לכנסת ה-22 שייערכו ב-17 בספטמבר.

דוד, נשוי לסיגל ואב לשלושה ילדים, נולד באזור ו' בעיר. אשדודי שורשי. גדל במשפחה עם 7 נפשות. ביסודי למד בבית הספר "שקמים" ובתיכון סיים את לימודיו במקיף ג'. הוא שירת בחיל השריון, וכיום הוא רב סרן במילואים ביחידת קצין העיר אשקלון, שם הוא משמש כקצין נפגעים, תפקיד לא פשוט בכלל.

עכשיו הוא הולך לתפקיד אומנם שונה, להבדיל, אבל גם הוא לא קל . דוד אסייג נבחר כאמור להיות ראש מטה "כחול לבן" אשדוד. אסייג הוא בדרך כלל לא דמות פוליטית, אלא פעיל ציבורי. הוא בעיקר זכור ממאבק שניהל מול אחד מבתי הספר התיכוניים בעיר. בבחירות המוניציפליות שימש כפעיל במטה "אשדוד יחד" של שמעון כצנלסון, ובבחירות האחרונות התחבר למפלגת "חוסן" של בני גנץ וגם היה פעיל ב"כחול לבן". עתה החליטו ב"כחול לבן" כי הוא האיש המתאים להוביל את המטה בעיר.

איך הגעת לפוליטיקה ובוודאי להיות ראש מטה?
"לא הייתי פוליטיקאי, הייתי פעיל במאבקים שאני מאמין בהם ציבורית. בבחירות האחרונות הייתי מטעם חוסן בני גנץ, הייתי פעיל בולט במטה, כי לדעתי צריך להחליף את השלטון הקיים, חד משמעית. מאחר ויש בחירות נוספות הודיעו לי שבחרו אותי להיות ראש מטה. אני מכיר את העיר מצוין ואת התושבים".

דוד כבר פועל. בהמלצתו התקבלה החלטה לשנות את מיקום המטה של "כחול לבן" מהמקום שהיה בבחירות האחרונות באפריל השנה. מטה הבחירות הקודם היה בקניון סימול ועכשיו הוא עובר למדרחוב רוגוזין. אסייג: "זה יותר בולטות. אני חשוב שצריך נראות, לא בתוך קניון ונסתר מן העין. שיהיה על ציר מרכזי. זה מראה פעילות ואנשים מבינים שנעשה משהו לשנות".

 

אתה נשמע איש טוב מידי לפוליטיקה…
(צוחק). "זה נכון. אני לא שועל פוליטי ואני בא נטו לעשייה, אני רוצה שיהיה שינוי פה, ואני נרתם במאה אחוז לעשות את השינוי הזה".

 

אשדוד היא עיר ליכוד, ימנית. בבחירות הקודמות בחרו בליכוד 39,499 אשדודים. לעומת זאת בחרו ב"כחול לבן" 19,146 קולות. יהיה לך לא קל לשנות את המספרים.
יהיה לי קשה לשנות את המספרים, אבל יש פה הרבה קולות שלדעתי יכולים לעבור לכחול לבן. את האוכלוסייה הוותיקה קשה מאוד לשכנע להצביע משהו אחר, אבל את האוכלוסייה הצעירה שהנטל על הכתפיים שלה, יותר קל לשנות. אפשר גם במגזר דוברי השפה הרוסית הצעירה, שם הם מחפשים אלטרנטיבה, אפשר להביא גם קולות של עולי אתיופיה. אנחנו המפלגה היחידה עם שני חברי כנסת מהעדה האתיופית. יש הרבה מאוכזבי ליכוד, וכחול לבן היא האלטרנטיבה היחידה שיכולה להחליף את נתניהו".

הפעילות בעיר כבר החלה והיא רק אמורה להתגבר לקראת הבחירות.  רק לאחרונה היה גבי אשכנזי בעיר עם פתיחת הקמפיין בעיר. ב-28.7 יש כנס נוסף עם אשכנזי באשדוד ויהיה עוד אחד או שניים גדולים בהם יופיע גם בני גנץ. אגב, למי ששכח, במטה באשדוד פעילה אחות של בני גנץ, אסתי בוכניק-גנץ.

 

לסיום דוד, תנצחו הפעם?
"יש סיכוי גדול שננצח. אם הצעירים, אלה שהנטל עליהם, יבינו את האלטרנטיבה אז ננצח. אם אתה מסתכל בעשר השנים האחרונות, הרי שהדיור עלה, ויוקר המחייה כמה שהוא גבוה ומצבה של מערכת הבריאות שהוזנחה, אז תבין שאין לנו ברירה אלא לנצח ולהחליף את השלטון".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך