שוב חוזר הניגון… / שי מלול

שוב אנחנו חוזרים לימים מרתקים ומעניינים של בחירות ופוליטיקה, שמספקים כמות נדיבה של תככים, קורטוב של הברקות, ובעיקר כמות מסחרית של שנאה והפחדה. עוד לא נרגענו מכל ההכפשות, ההמצאות והרוע שהיו כאן ממש לפני חודשים ספורים, במערכת הבחירות לכנסת ה-21, וכבר אנחנו נכנסים לישורת האחרונה לפני הבחירות לכנסת ה-22 שיתקיימו ב-17 לספטמבר. 

הרי ברור לכולם שכל המפלגות הגדולות מהמרכז-שמאל, שרוצות לנגוס בכל מאודן מכוחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ימשיכו להוביל קמפיין בחירות נגטיבי, והן עסוקות ממש בשעות אלה בליטוש וחידוד הסיסמאות שלהן נגד ביבי. הן רוצות להפחיד את הציבור שראש הממשלה לא כשיר ולא יכול לנהל את המדינה שלנו, עוד לפני שהועמד לדין. יש בין המפלגות הללו תחרות קשה על 35-40 מנדטים לערך, שיתחלקו בסופו של דבר בין "כחול-לבן" של בני גנץ, מפלגת העבודה-גשר של עמיר פרץ, והמפלגה החדשה של אהוד ברק. כל אחד מהם נלחם על חייו הפוליטיים, אין כאן אפשרות אחרת ואי אפשר לקחת שבויים. צריך להילחם עם סכין בין השיניים כדי להיות הסגן של בר-כוכבא. במקרה שלנו הסגן של נתניהו…

הציבור הישראלי עייף ממערכות בחירות, ובעיקר מפוליטיקאים מאוסים שלא מסוגלים להסתכל לנו בעיניים ולומר במה הם טובים ומה הם מסוגלים לעשות למען עתיד ילדינו. הכי נוח להם זה ללכת לכיוון חקירות המשטרה וכתבי האישום המרחפים מעל ראשו של נתניהו, וזה מה שחשוב מבחינתם.

אני לא רואה אף אחד מהם מנסה ללכת לכיוון של קמפיין פוזיטיבי, כזה שצריך להישען על תקווה, על העברת מסרים חיוביים לאזרחי המדינה. במה הם טובים יותר, מה השינוי המהותי שהם יכולים לעשות בצורה המהירה והיעילה ביותר. הרי אנחנו גרים במדינה חשוכה, ענייה ומרודה, שאין בה כלום ושום דבר. תעבירו את נתניהו מהשלטון, ותראו מה יקרה כאן… זה המסר העקיף שניתן לבאר מדבריהם של גנץ, לפיד ובוגי. אין להם שום דבר אמיתי למכור לציבור, חוץ מסיסמאות נבובות נגד ראש הממשלה. כל הנתונים והמספרים מראים אחרת, עד כמה מדינת ישראל פורחת וצועדת קדימה בהרבה מאוד תחומים, אז מה שנותר זה להחדיר שנאה ופחד לאזרחים. אולי זה יעבוד.

למרות הסקרים האחרונים והניסיון של חלק מכלי התקשורת לבנות כאן דרמה של ממש, אני מעריך שביבי יחייך גם לאחר ה-17 לספטמבר. הוא ימשיך לשמור על יציבות של מיליון מצביעים שיגידו לו כן, ואולי אפילו יותר מזה. זה אומר מיליון מצביעים שאומרים כן לראש הממשלה, למרות החקירות, למרות כתבי האישום שעומדים בפתח, ולמרות מסע רדיפה בלתי פוסק מצד פוליטיקאים ואנשי תקשורת בעלי עניין. עד שלא יקום כאן מנהיג אמיתי שיתרכז בתקווה ורצון לשנות, במקום להיות עסוקים בשנאה ופילוג העם, אני לא רואה באופק גם לא ביום בהיר מהפלגה אחרת שיכולה לנצח את הליכוד ונתניהו.

 

שבת שלום!

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך