האלופה מאשדוד עלתה לסיבוב השני בזכות הסגנית

קבוצת הכדוריד של הפועל אשדוד שובצה לסיבוב המוקדם השני בגביע האיגוד האירופי, הרבה בזכות העובדה שסגניתה, אותה ניצחה בגמר יד, מכבי ראשל"צ, זכתה לניקוד בעקבות השתתפותה בעבר באירופה, והניקוד הולך למדינה. אגב מכבי ראשל"צ...תשחק בסיבוב הראשון המוקדם. אשדוד תערוך את משחקי אירופה באולם הקריה המשמש לכדורסל. היו"ר קושמרו: "הבאנו את אירופה לאשדוד".
אשדוד חוגגת אליפות. תחגוג גם באירופה? (צילןם: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

אלופת המדינה בכדוריד, קבוצת הפועל אשדוד תארח באוקטובר את משחק בגביע האגוד האירופי, הגביע השני בחשיבותו באירופה לאחר ליגת האלופות בכדוריד. הפועל אשדוד נרשמה לאירופה כפי שהבטיחה לאוהדיה מיד לאחר הזכייה באליפות ההיסטורית וכבר ברור שאחד המשחקים שייערכו ב-6.10 ו-13.10, ייערך באשדוד ולא כפי שהיה בעבר. למי ששכח אשדוד שיחקה שני משחקים באותה המדינה, עת אשדוד שיחקה לפני שנתיים בלוקסמבורג במסגרת גביע האגוד האירופי.

למעשה מדובר בהיסטוריה, שבה קבוצת הכדוריד של אשדוד תערוך לראשונה בתולדותיה משחק באשדוד במסגרת גביע אירופה. אשדוד אגב דילגה שלב היישר לשלב השני במקודמות גביע האגוד למרות שזו הפעם השנייה שלה באירופה בלבד. מסתבר שהיא חייבת את זה דווקא…למכבי ראשל"צ סגניתה, אותה ניצחה בגמר יד. זאת כי מכבי ראשל"צ שיחקה בעבר באירופה וזכתה בניקוד כפי שמקבלות קבוצות באירופה. ראשל"צ גם זכתה במספר ניצחונות והניקוד הפך להיות גבוהה יותר. הניקוד מגיע למדינה ולא לקבוצה בלבד מאחר ואשדוד היא האלופה, הרי היא זו שזכתה בכרטיס חופשי היישר למשחק השני.

עוד דבר מעניין הוא  שמכבי ראשל"צ שהיא מחזיקת גביע המדינה, שובצה לסיבוב הראשון באותו המפעל (כמדורגת) – המשחקים ייערכו ב-31.8/1.9 והגומלין ב-7/8 בספטמבר. אם הצהובים מראשון לציון יעפילו שלב ישנה אפשרות למפגש בין מחזיקת הגביע לאלופה מאשדוד בסיבוב השני.

בכדי לשחק באשדוד צריכה הפועל אשדוד לקבל אישור של האגוד האירופי. לצערה של הקבוצה היא לא תוכל לארח במגרש הבייתי שלה במקיף ט' מאחר ואינו מספיק לדרישות גביע אירופה. לכן הוחלט כי המשחק ייערך…באולם הכדורסל הקריה. הפועל אשדוד תצטרך להדביק כיסוי מיוחד על הפרקט שתואם לכדוריד או לסמן סימון כדוריד על פרקט האולם בקריה. אופציה אחרת היא לשחק ב'בית מכבי' בראשון לציון, אבל באשדוד הודיעו כי זה לא יקרה. גם עיריית אשדוד שתומכת בקבוצה וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, רוצים כי המשחק יהיה אך ורק בעיר, כיאה לאלופה שמארחת קבוצה אירופית.

היו"ר עופר קושמרו, הוא זה שנמצא בקשר עם נציגי האגוד האירופי. בתחילה חשבו כי יגיעו נציגים לאשר את האולם, אבל לבסוף הוחלט כי על פי החומר שיעביר קושמרו יתקבל האישור. מתוך היכרות עם היו"ר קושמרו ברור שהאישור יתקבל. הוא עצמו אמר : "הבאנו את אירופה לאשדוד. עכשיו כשיבוא הזמן אני מצפה מהקהל האשדודי שיגיע בהמוניו ויתמוך בקבוצה במשחק".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך