משה בן-זקן זומן לפגישה אצל ג'ארד קושנר!

לפני חודש וחצי ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארה"ב, הגיע לביקור בישראל וקיים שיחות ארוכות לא רק עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא גם עם גורמים בליכוד, בין השאר, היהודי הכי מפורסם בעולם הביע התעניינות בכל מה שקורה במנהיגות העתידית של הסיעה הגדולה במדינה. שמו של משה בן-זקן מאשדוד, שהיה לא מכבר נציג הצעירים ברשימת הליכוד לכנסת, עלה על הפרק

האם משה בן-זקן, אחד משלנו שחתום על כמה פעולות פוליטיות מעניינות ביותר ברמה הארצית, יזכה לפגוש מקרוב את היהודי הכי מפורסם בעולם? סיכוי סביר שזה אכן יקרה. ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארה"ב, רוצה לפגוש בביקור הבא שלו בארץ הקודש כמה דמויות צעירות מסיעת הליכוד, כדי ללמוד על הפוליטיקה בישראל ואולי גם לאמץ כמה רעיונות לעתיד לקראת הבחירות הקרובות לנשיאות ב-2020, בהן דונלד טראמפ ינסה לשמור על כסאו בבית הלבן לעוד ארבע שנים.

קושנר הגיע לביקור בישראל בסוף חודש מאי, לפני כחודש וחצי, ומעבר לשיחה ארוכה שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא קיים כמה וכמה שיחות עם גורמים פוליטיים ברמה הארצית. נראה כי לאחר הביקור הראשון, יהיה בקרוב כמה וכמה ביקורים נוספים, גם כדי לקדם את השיחות סביב "עסקת המאה" המתגבשת, וגם סביב נושאים אחרים.

ג'ארד קושנר (38) נולד למשפחה אורתודוקסית מודרנית, הוא בנו הבכור של צ'ארלס קושנר, טייקון נדל"ן מניו ג'רזי. לקושנר אח (יהושע) ושתי אחיות. בצעירותו למד בישיבה מודרנית בניו ג'רזי, באוניברסיטת הרווארד היוקרתית ואחר כך באוניברסיטת ניו יורק. בהמשך הכיר את איוונקה טראמפ ונישא לה לאחר שהתגיירה. כיום יש לבני הזוג 3 ילדים.

כמתמחה במשפטים שירת במשרדו של התובע המחוזי של מנהטן רוברט מורגנטאו. בהמשך נכנס לניהול עסקי הנדל"ן המשפחתיים, ובגיל 26 בלבד חתם על רכישת הנכס היחיד היקר ביותר בהיסטוריה. בגיל 25 רכש את העיתון המוכר "ניו יורק האובזרוור" והפך אותו לעיתון רווחי. הוא היה מעורב מאוד בניהול העיתון, החליף עורכים והיה מעורב בתכנים של העיתון. באופן מפתיע למדי, בין השנים 1991 ל-2006 תרם קושנר יותר ממאה אלף דולר לקמפיינים שונים של המפלגה הדמוקרטית דווקא. במשך הקמפיין האחרון סייע רבות לחותנו שנבחר לנשיאות ארצות הברית, והטענות הן כי הוא זה שהוביל וניהל את הקמפיין במדיה הדיגיטלית.

איוונקה טראמפ נחשבת לאשה בעלת חושים פוליטיים חדים, יכולות ניהול מרשימות והיא נמצאת במעגל הייעוץ הפוליטי הקרוב ביותר לאביה. כיום היא מכהנת כסגנית נשיא בכירה לפיתוח וממלאת מקומו של טראמפ בהיעדרו. למעשה, היא מנהלת את כל פעילות הפיתוח העסקי של קבוצת טראמפ בנדל"ן ובמלונאות.

דובריו של טראמפ הבהירו פעם אחר פעם כי "דונלד סומך עליה בעיניים עצומות". חבר קרוב של המשפחה אמר שלכולם ברור שהיא הטובה ביותר במשפחה: "גם שאר האחים שלה מייעצים לאבא שלהם וימשיכו לייעץ ולהשפיע, אבל אין ספק שהיא הכי טובה". אחד האנשים שעבדו מולה סיפר בגילוי לב: "היא אחד האנשים הכי חכמים שפגשתי. היא יסודית, חרוצה ונושאת ונותנת מעולה".

משה מתרגש לקראת המפגש עם קושנר

משה בן-זקן, אחד הצעירים הבולטים בליכוד, מתרגש מאוד לקראת שיתוף הפעולה עם קושנר. בן-זקן, הנחשב לאדם המקורב מאוד לדמויות מפתח במפלגה הכי גדולה במדינה, כולל לראש הממשלה בנימין נתניהו, עלה לכותרות לאחר שקיבל לפני מספר חודשים שיחת טלפון טרנס-אטלנטית מדמות מוכרת שהייתה בעבר בעולם הפוליטי, שהציעה לו תפקיד מפתח משמעותי בקהילה היהודית בארצות הברית. בן-זקן שקל את ההצעה בכובד ראש אך החליט להשיב בשלילה, מאחר והוא מסמן לעצמו יעדים פוליטיים במפלגת הליכוד ברמה הארצית, ועשוי להיות דמות דומיננטית מאוד במערכת הבחירות הקרובה.

בן-זקן אמר בעבר לעיתון "המגזין", סביב הצעת העבודה המפתה, שכללה שכר גבוה ותנאים נלווים משמעותיים מאוד: "זה החמיא לי מאוד ושוחחתי על ההצעה הזו ארוכות עם בני משפחתי וחבריי הקרובים. ברור שלא כל יום מניחים על השולחן הצעה שכזו, אבל אני מעדיף בשלב הזה להמשיך בעשייה החשובה בליכוד. זה הבית שלי וכאן אני יכול להשפיע מאוד על תחומים רבים לטובת הציבור. אולי בעתיד אשקול ברצינות לעבור לפעילות ציבורית ענפה מעבר לים".

בן-זקן הוא כאמור דמות מוכרת מאוד באשדוד, נשוי למוראל ואב לשלושה בנים. בעבר היה יועץ של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לענייני צעירים, נבחר ברשימת הליכוד לכנסת ה-19 במשבצת הצעירים במקום ה-47. הוא זוכה להערכה גדולה מצד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וממלא מקומו עו"ד גבי כנפו, על פועלו למען הצעירים באשדוד לאורך השנים.

בן-זקן עבר שורה של תפקידים בליכוד, ובימים אלה מכהן כיועץ הפוליטי הבכיר של השרה מירי רגב ונחשב ליד ימינה. הוא עבד סביב השעון בפריימריס של הליכוד, והיה שותף להצלחה של השרה לרגב להשתלב בחמישייה הראשונה ברשימת הליכוד.

בן-זקן הוא גם הוגה וממציא "הליכודיאדה", כנס פוליטי גדול שמתקיים על בסיס קבוע באילת ומושך אחריו את כל הפוליטיקאים הבכירים בליכוד וכן את ראשי הסניפים ודמויות בולטות במרכז הליכוד.

מעבר לכך, משפחת בן זקן מוכרת באשדוד בזכות עשייה ציבורית בעיר מזה יותר מעשור. "הם ידועים כעוזרים לתושבים שידם אינם משגת מזון, וכל תושב שיש לו בעיה מול הרשויות וזקוק להתייעצות ולאוזן קשבת, יודע שהוא יכול לפנות אליהם", אמר אחד מהקרובים למשפחת בן זקן. משה הוא בין המקימים של עמותת חסד ע"ש שמעון דהאן שנפל במלחמת לבנון השנייה, והיה חבר קרוב של משה. בימים אלה, כמדי שנה, עסוקים החברים והמתנדבים בעמותה בהכנת סלי מזון לקראת חג הפסח. בן זקן אמר לסיכום: "את העשייה הציבורית אימצתי מאבי ואמי אלי וריקי, אני רוצה להודות להם ולאשתי שמגבים אותי ומלווים אותי, וכן לגבי כנפו מ"מ ראש העיר שליווה אותי לאורך כל הדרך ועדיין מלווה, ואני שמח על כך".

לגבי שיתוף הפעולה עם ג'ארד קושנר, אמר בן-זקן: "קושנר מאוד התחבר לכל מה שנעשה במפלגת הליכוד, והוא רוצה להכיר מקרוב כמה וכמה אנשים, כדי ללמוד על מה שנעשה בפוליטיקה בישראל, ואולי גם להוביל לשיתוף פעולה עתידי. זה מחמיא לי מאוד ואני מחכה למפגש הזה בכיליון עיניים. אולי נצליח לעשות דברים גדולים יחד, וחלק מהם יהיו קשורים לעיר אשדוד כי כאן זה הבית שלי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך