אשדודי נפל מסוס ויפוצה במיליון ו-800 אלף ש"ח

תלמיד בן 15 (כיום בן 22) תושב אשדוד שנפל מסוס במהלך שיעור סייסות ונפגע קשות בבטנו, יזכה לפיצוי של כמיליון ו-800 אלף ₪
סוס באשדוד

זאת לאחר שבחודש שעבר הביטוח הלאומי קבע לו נכות לצמיתות בשיעור של כ-60% שתזכה אותו בקצבה לכל ימי חייו בסך כולל של כ-725 אלף ₪. התביעה לנכות כללית כנגד הביטוח לאומי הוגשה לאחר שבשנה שעברה הנער קיבל פיצוי בסך כמיליון ש"ח אותם קיבל במסגרת הסכמי הפשרה שקיבלו תוקף משפטי בעקבות תביעה שהגיש התלמיד לבית משפט השלום בקרית גת, באמצעות עוה"ד דותן לינדנברג.

מכתב התביעה עולה כי לפני 7 שנים בעת שלמד בבי"ס אדם חברה וטבע של רשת דרור-בתי חינוך, במסגרת שיעור סייסות, הסוס עליו רכב החל להשתולל, הנער נפל על גדר ונפגע קשות בבטנו. בבית חולים גליל מערבי בנהריה לשם הובהל באמבולנס, אובחן כי הוא סובל מקרע בכבד וקרע בתריסריון. לאחר שעבר ניתוח בטח, הנער שוחרר לאחר שהיה מאושפז כ-40 יום.

מומחה למחלות ריאה ורפואה פנימית מטעם התביעה, קבע כי כתוצאה מהניתוח התובע שהוא כיום בשנות ה-20 לחייו, סובל עד היום מהידבקויות במעי הגורמות לכאבי בטן ופסיכיאטרית קבעה כי הוא סובל מפוסט טראומה.

בא כוחו עו"ד דותן לינדנברג העוסק בתביעות נזקי גוף, טען בכתב התביעה כי עמותת החינוך ומשרד החינוך התרשלו בין היתר, בכך שלא סיפקו הדרכה מתאימה לרכיבה, לא העסיקו מדריכים בעלי הכשרה מתאימה, לא התאימו כישורי הרוכב לסוס, לא סיפקו לתלמיד אביזרי בטיחות והגנה מתאימים ולא בחנו אם סוס יכול לשמש כסוס למידה. כנגד משרד החינוך נטען בנוסף, כי לא פיקח על ביה"ס, על תכנית הלימודים ועל צוותי ההדרכה.

התלמיד תבע לקבל פיצוי בגין הפסדי שכר וזכויות סוציאליות, עזרה סיעודית, כאב וסבל והוצאות רפואיות.

הנער , כיום בגיר בן 22, יקבל כאמור קצבה מהביטוח הלאומי לכל ימי חייו בסכום כולל של כ-725 אלף ₪, זאת בנוסף ליותר מיליון ₪ שקיבל לפני בשנה שעברה במסגרת הסכם הפשרה שקיבל תוקף של בית משפט השלום בקריית גת, לפיה רשת דרור-בתי חינוך תשלם פיצוי בסך 800 אלף ₪ וחברת ביטוח כלל תשלם פיצוי על סך כ-220 אלף במסגרת ביטוח תאונות אישיות תלמידים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך