היוזמה של משרד רה"מ יוגה וניהול חשבון בנק ליוצאי אתיופיה

משרד ראש הממשלה יוזם הקמת 6 גרעיניים קהילתיים של יוצאי אתיופיה. המטרה: להעצים את הצעירים האתיופים ולהפוך אותם לסיפור של הצלחה. הדרך: הכשרתם במגוון תחומים מיוגה לניהול חשבון הבנק

משרד ראש הממשלה, בשיתוף עמותת "ארץ עיר", החליט ליזום הקמת 6 גרעינים קהילתיים של צעירים יוצאי אתיופיה במטרה להעצים את הצעירים האלה ולהפוך אותם לסיפור של הצלחה שיהוו דוגמא לכלל צעירי העדה.

עלות המיזם, שמהווה פיילוט ראשוני, היא כ-700 אלף שקל, כאשר חלקו של משרד ראש הממשלה יעמוד על מחצית מהסכום. הגרעינים הקהילתיים לצעירים יוקמו בערים ראשון לציון, גדרה, פתח תקווה, בית שמש, אשדוד וקרית גת. ערים אלה נבחרו מכיוון שבהן ריכוז גבוה של יוצאי אתיופיה.

מי שיזם את הפרוייקט הוא אגף ממשל וחברה במשרד רה"מ בהמשך להחלטת הממשלה לפעול לקידום שילובם המיטבי של יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית. ועדת המכרזים של משרד רה"מ בראשות דרורית שטיינמץ, ראש אגף תקציבים ופרויקטים, אישר את ההתקשרות עם עמותת ארץ עיר למשך שנה.

אלירן אלעזר מנהל תחום תקציב ובקרה באגף ממשל וחברה במשרד רה"מ תיאר בפני ועדת המכרזים מה ההגיון בהקמת הגרעיניים הקהילתים, מה מטרתם וכיצד יראו: אוכלוסיית הצעירים (גילאי 40-20) היא קבוצת הגיל הגדולה ביותר בקרב ציבור יוצאי אתיופיה.

שכבת גיל זו היא בעלת פוטנציאל המוביליות החברתית הגדול ביותר בטווח הקרוב בציבור זה. מכאן ששילוב משמעותי של הצעירים ממוצא אתיופי בתחומי ההשכלה והתעסוקה הוא מפתח עיקרי בהצלחת התהליך הממשלתי הרחב של שילוב מיטבי ליוצאי אתיופיה בחברה הישראלית. בחינה של הצרכים העומדים בפני צעירים יוצאי אתיופיה העלתה מספר חסמים משמעותיים מולם ניצבים הצעירים: היעדר מודלים של הצלחה בסביבתם הקרובה; היעדר השתייכות לרשתות חברתיות מפותחות מקצועית, קשיים בהשתלבות במשרות איכותיות, קשיי "דור ראשון להשכלה", היעדר הדרכה להתנהלות פיננסית אישית אחראית בסביבתם ועוד.

המיזם יופעל בששה יישובים, כאשר בכל יישוב תופעל קבוצה בת 20-15 משתתפים, בטווח גילאים 30-18. הקבוצות תהוונה מסגרת השתייכות לצעירים ופלטפורמה להתפתחות אישית, צמיחת מנהיגות וקידום שינויים חברתיים. לצד ההכשרה והליווי הפרטניים שיוענקו לחבריה, הקבוצה תארגן 10-6 אירועים בשנה, לצעירים נוספים מחוצה לה במגוון תחומים (מיוגה ועד ניהול חשבון בנק לדוגמא) בהתאם להעדפותיה. בדרך זו יירתמו כ- 50 צעירים נוספים ביישוב, ויחוברו למרכז הצעירים. כמו כן, הקבוצה תערוך אירועים קהילתיים רבי משתתפים בחגים, באופן שיחשוף מספר גדול של משתתפים לעצם קיומה (כ-50 נוספים).

ארגונית, מנחי הקבוצות יוכוונו מקצועית על-ידי רכז תוכן, אשר יתכלל את הצרכים של מנחי הקבוצות; יהווה עבורם גורם מכיל ומייעץ; יפתח הדרכות והשתלמויות יחד עם מנהל התכנית; ויבנה תכנית שנתית לכל קבוצה, שמתאימה לה. כל התכנית תנוהל על-ידי מנהל במשרה מלאה, אשר יהיה אחראי על יצירה וליווי של שותפויות בין ארגוני צעירים, בין המשתתפים לארגונים ובין הארגונים ומעסיקים, וכן יהיה אמון על שיפור המענים הקיימים ופיתוח מענים לצרכים על-ידי איגום משאבים בין ארגונים, ראיית מאקרו משותפת של מפת המענים ובניית אסטרטגיה משותפת להמשך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך