גנים בטוחים לילדי אשדוד

סוגיית הפיקוח על הגנים הפרטיים שנמצאת כעת על סדר היום הלאומי, זכתה כבר להתייחסותה של עיריית אשדוד אשר גיבשה פתרונות מעשיים לעבודת המוסדות הללו. הפתרונות שהציעה העירייה כוללים: התקנת מצלמות, מיפוי מקיף של כל הגנים, הסדרת רישיונות עבודה, הקמת יחידה מתאימה במינהל לשירותים חברתיים והשקת אתר חדש שישמש כתובת ומקור מידע להורים
גן משחקים באשדוד

עיריית אשדוד היתה הראשונה בישראל שהציעה פתרונות ממשיים לשמירה על הילדים בגנים הפרטיים. במסגרת תכנית מקיפה שהובילה חברת המועצה רו"ח סטלה ויינשטיין, בעצה אחת עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הוצעה מעטפת שלמה של טיפול בסוגיית הפעוטונים והגנים הפרטיים וכבר עברה תהליך של אישורים, תקצוב וביצוע חלק מהמשימות בתכנית.

התכנית כוללת כאמור את הפעולות הבאות:
מיפוי כל הגנים הפרטיים בעיר, הסדרת הפעילות בהתאם לקריטריונים שקבע משרד הכלכלה, התקנת מצלמות בגנים, הקמת יחידה שתפקח על פעילות הפעוטונים, גיבוש תו איכות מיוחד שייקרא "טף-אשדוד" ו-השקת אתר חדש עבור ציבור ההורים.

עד כה הצליחה עיריית אשדוד למפות כ-150 פעוטונים וגנים פרטיים וממשיכה בפעילות הראשונה והחשובה להסדרת הפיקוח על המוסדות הללו. מיפוי הגנים מצטרף להחלטת ועדת הכספים להקצות 2 מיליון ₪ עבור התקנת מצלמות במוסדות הללו והקמת יחידה בתוך המינהל לשירותים חברתיים שתפקח על הפעוטונים והגנים הפרטיים.

על היוזמה החשובה הזאת מנצחת רו"ח סטלה ויינשטיין, חברת מועצת העיר, שקיבלה אור ירוק ורוח גבית ממשית מראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. "השבוע" היא אומרת "תתכנס ישיבה מקצועית לבחינת כל נתוני המיפוי וקבלת החלטות להמשך התהליך" ומציינת כי "את הישיבה מנהל ומנווט מנכ"ל העירייה".

כזכור, בשנת 2018 אישרה הכנסת את חוק המצלמות אלא שהחוק לא נתן מענה לתקצוב ולא קבע מי האחראי ליישומו. עיריית אשדוד, כמו בהרבה מקרים קודמים, הרימה את הכפפה והחליטה להיות חלוצה גם בנושא זה. כבר מתחילת הקדנציה הנוכחית החלו הפעולות לגיבוש התכנית על מנת שניתן יהיה ליישמה במלואה או לפחות בחלקה, כבר בתחילת שנה"ל הבאה (1/9/2019).

אחת הפעולות החשובות שהעירייה מטפלת בהן היא הסדרת רישיונות לפעוטונים הללו. "אנחנו נהיה הראשונים לפקח על הפעוטונים הללו" אומרת ויינשטיין ומציינת כי רישיון העסק יהיה בכפוף לקריטריונים שכלל משרד הכלכלה ובהם: התאמת המקום לפעילות בהתאם למדדים של המשרד, ציוות סייעות ביחס נכון למספר הילדים, אישור משטרה על העדר עבר פלילי, אישורי הכשרה של צוות הגן למתן עזרה ראשונה ואישור הכשרה מותאמת לטיפול בילדים עבור המנהלת והצוות המקצועי.

גם ההורים זוכים לתשומת לב בתכנית ולרשותם יעמוד האתר "טף-אשדוד" שיספק מידע ודרכו יוכלו להעלות רעיונות, הצעות ייעול ו/או הערות. "כל הפעילות הזאת נעשית בשיתוף עם ארגון הגנים הפרטיים, כך שכולם יצאו נשכרים מהמהלך" מסבירה ויינשטיין.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "אנחנו עושים כל מאמץ על מנת להסיר דאגה מלב ההורים ולהעניק להם את השקט הנדרש לילדיהם. גני הילדים צריכים להיות מסגרת חינוכית בטוחה עבור כל ילד ואנו נעמוד על כך שזה לא ישתנה". בהתייחסו למחאה הארצית, אומר ראש העיר: "אנו מזדהים עם ההורים ומחזקים את ידיהם. אני שמח על הבשורה שלנו להורים ואני משוכנע שהמודל שלנו יהיה לתכנית סדורה בכל הארץ".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך