אשדוד היפה: כולנו מתגייסים להציל את מאיר חי בן ה-6

מאיר חי אשטר בן השש מאשדוד נלחם בגידול בגזע המוח * טיפול ביולוגי חדשני במרכז לחקר הסרטן בשיקגו עשוי להציל את חייו/ לשם כך יש לגייס באופן מיידי סכום בלתי מבוטל של 350 אלף דולר, הוריו המלווים בעמותת "להושיט יד" יצאו למלחמה על חייו. תושבי אשדוד נרתמים, תורמים ויוזמים ערבי התרמה על מנת שהמשפחה תגיע לסכום הנדרש, "להסתכל לבן שלי בעיניים ולא להאמין שיש לו גידול בראש. מי יאמין?! ילד יפה תואר ומלא חיוכים. בבקשה עזרו לי להציל את הבן שלי", כתבה אימו עדי

מאיר חי הוא ילד יפה שאינו משאיר אותך אדיש, הוא פשוט נכנס ללב. ממבט ראשון הוא נראה כמו כל הילדים. רק כאשר הוא מסתובב, מגלים צלקת ארוכה וישרה שיורדת מאמצע הראש לכיוון העורף. הוא כמעט בן שש, ונלחם על חייו כמעט מהרגע שנולד. מאיר חי נלחם בגידול אגרסיבי במוח (אסטרוציטומה בגזע המוח). חייו עוברים עליו כשהוא נכנס ויוצא מבתי חולים. הוא עבר ניתוחים, טיפולי כימותרפיה וטיפולים רפואיים פולשניים. למרות הטיפולים, הגידול התפתח. הרופאים בארץ הרימו ידיים. הסיכוי היחיד שלו הוא טיפול חדשני, שניתן בשיקגו במרכז לחקר הסרטן. משך הטיפול הוא שנתיים, והמשפחה צריכה לעזוב הכול, ולשהות לצד מאיר.

מטבע הדברים, זהו אשפוז יקר. הטיפול איננו כלול בסל הבריאות, וההורים משה ועדי צריכים לגייס 350 אלף דולר. בית החולים בשיקגו לא יקבל אותם ללא תשלום ראשוני, ומשפחת אשטר אמורה לטוס בעוד כשבועיים. מי שמלווה אותם היא עמותת "להושיט יד", שאף פתחה בקמפיין ברמה הארצית. ההורים ובני המשפחה החלו לפנות מעל דפי הפייסבוק, לכתוב את אשר עובר עליהם ולבקש לשתף את סיפורו של מאיר ולתרום. "ההורים שבינינו יכולים לתאר מה זו ההרגשה שהילד שלך סובל, ואין לך כל דרך לעזור לו", כתב האבא משה. "אני כבר עובר את הכאב הזה 5 שנים על בסיס קבוע. נקרע מבפנים, מנסה להראות שהכל בסדר כדי שלילד תהיה תחושה של ביטחון. הבן הגיבור שלי סובל. מה לא עברנו איתו. לא מאחל לאף אחד לעמוד בסיטואציה כזו. טיפול חדשני בחו"ל מבטיח סיכויי הצלחה גבוהים לאחר שכל הניסיונות הטיפול בארץ כשלו. אני מבקש מכולם להיתרם ולעזור לנו לגייס 350,000$ ולהציל את חייו של בני".

ספיר שיינמן הייתה בין מפיקי סרט על עמותת "להושיט יד". היא הכירה את מאיר לפני כשנתיים באחד מהטיולים של העמותה לאורלנדו ומיאמי. "זה ילד שמהאינטרקציה הכי קטנה איתו, הוא ישר נכנס לך ללב, ובמקרה שלי גם למחשבות, לשיחות, לשומר מסך של הסלולרי…", היא כותבת ומספרת: "תבינו, זה ילד שנמצא כבר 5 שנים בטיפולים, והוא רק בן 6. הוא לא מכיר שום דבר אחר. בשבוע שעבר הלכנו יחד ברחוב, והוא פתאום שאל אותי: 'ספיר גם לך עושים זריקות?' אז אמרתי שלפעמים, אם יש בדיקת דם. ואז הוא אמר: 'לי עושים כל הזמן זריקות, הנה תראי', והוא פשט את פרק היד שלו והראה לי, 'אבל לא כל כך כואב לי', הוא אמר".

מאיר 3

ביום ראשון הגיע מאיר לבדיקות לאחר טיפול כימותרפי ארוך. "חשוב שכולם יבינו שהטיפול הזה אינו ניסיוני אלא טיפול מציל חיים שיכול להציל את חייו של בני", כותבת האם עדי. "הוא כל יום שואל אם הוא יצליח להגיע לטיפול בשיקגו והלב כואב. תחשבו מה עובר עליי בתור אמא, שחס ושלום הכסף יבדיל ביני לבן הבן שלי. אני חייבת לומר שמרגש לראות את כולם משתפים ומנסים לעזור. בבקשה תמשיכו לשתף ולתרום, לא ניתן לסרטן להכריע".

אשדוד מתגייסת להציל את מאיר
אף אחד לא נשאר אדיש. הכאב של המשפחה, התמונות של מאיר, הסרטונים שהפיקה עמותת "להושיט יד", נכנסו לתושבי אשדוד ללב, ובתוך זמן קצר יזמו תושבים בעיר ערבי התרמה על מנת לגייס כספים, שיצטברו יחדיו ויעזרו למאיר. וכך, ביום שני נערך ערב התרמה בפאב "שושנה". ביום שלישי גייסו כספים בפאב Euro Bar. הבעלים פרסמו כי הם יתרמו 10% מההכנסות, ומי שיגיע יתרום 20 שקלים בכניסה. רועי נפדוב, רכז חוגים במתנ"ס תקוותנו ברובע ב', שמע על ניסיונות ההורים לגייס כספים ביום רביעי שעבר. הוא פנה אל עדי, וביקש לארגן עבורם ערב התרמה שיתקיים במוצ"ש הזה, ה-13.6. רועי, עובד בחברה העירונית, שם מיד נרתמו ותרמו את האודיטוריום ע"ש רמי נעים, וכל הצוות שיהיה שם במוצ"ש יגיע בהתנדבות. איך אפשר לספק תכנית אמנותית תוך זמן כל כך קצר? רועי פנה אל מישל אלחרר שאחראי בחברה העירונית על אוכלוסיות מיוחדות, ביניהם חבורת הזמר "שווים", שבה משולבים ילדים בעלי צרכים מיוחדים. בנוסף תעלה קבוצת התיאטרון "פלסטלינה בצבעים" את ההצגה "בן המלך והעני". הכרטיס עולה מאה שקלים. כל ההכנסות מערב זה יועברו לטיפול במאיר. "מי שרוצה כרטיסים, אבל לא יכול להגיע לרכוש, אני מגיע אליו", אומר רועי. "ויש עוד הרבה שמתקשרים אלי ומבקשים לתרום ללא קשר לערב ההתרמה. במקרה הזה, כסף קונה לילד בריאות".

במקביל, מתקיימים מאמצים להעלאת ערבי התרמה נוספים. פעיל הציבור שמוליק דואק פנה אל אמני אשדוד, וידוע לנו שיש ניסיון מצד מספר תושבים לארגן ערב התרמה בשבוע הבא בהשתתפות אמנים ברמה הארצית. הקמפיין של עמותת "להושיט יד" הוא ארצי, ואל המטרה להציל את מאיר חי הצטרפו אגם רודברג ורותם סלע שרתמו את חשבון האינסטגרם שלהן, ופנו לעזרת הציבור, וכך גם יון תומרקין ודניאל גד, השחקניות גל גדות ההוליוודית ודנה פרידר, המגישות ירדן הראל וסיון קליין, וכוכבי הילדים שיר מורנו, עמית פרקש, לירן כוהנר ואנה ארונוב.

ביום שני אחרי הצהרים מגיעים בני הדודים לשמח את מאיר. "קחו לכם פרויקט קטן", אומרת דודתו שירה. "בואו נגיד שמעכשיו כל מי שיכול, ייקח על עצמו את מחיר קופסת הסיגריות שאתם מעשנים מידי יום ויתרום את הסכום לטיפולו של מאיר. גם הצלתם חיים וגם שמרתם על בריאותכם שלכם. אני אישית ליוויתי את הנסיך באין ספור אשפוזים, ביקורים בבתי חולים, בדיקות, הוא חלק בלתי נפרד מחיי, ואני חווה את ההרגשה של נבדלות מילדים אחרים, ורק מבקשת שיוכל להיות ילד רגיל, בעזרת השם, וההורים האהובים יראו טיפה של אור בקצה המנהרה. טיפול ביולוגי בשיקגו מבטיח לו אחוזי הצלחה גבוהים. הסיכוי היחיד להגשמת הזכות לחיים. בזכות הטיפול הגידול קטן ואף נעלם".

למאיר אח קטן, עילאי, בן שלוש וחצי. אני שואלת את שירה איך עילאי מקבל את זה שיש לו אח שדורש הרבה תשומת לב. "הוא נולד לתוך זה", היא עונה, "הוא ומאיר מאוד מחוברים, מאוד יחד. עילאי הביא הרבה אור להורים". אל המסיבה מגיעה גם ניצי קפיצי ששרה, מפעילה ומשמחת את הילדים. ולרגע קט כולם קופצים, שרים ומוחאים כפיים. לקראת סיום הם מתאפרים כמו גיבורי על.

מאיר 4

שותפים בהגשמת חלומו לעלות לכיתה א׳
בשישי שעבר כתבה האם עדי: "אני מודה לכל החברים והאנשים שעוזרים לנו לגייס תרומות בכדי להציל את הבן שלי. אני מבקשת מכל אחד להמשיך לשתף את הדף ואת הסיפור של הבן שלי. עוברים עלי לילות קשים. אני לא יכולה להירדם ממחשבות. אין דבר יותר יקר מילד, הבן הבכור האהוב שלי מלא שמחת חיים ורוצה לחיות. אני בטוחה שכולכם מסכימים איתי שכסף לא יגרום לו להפסיק לחייך ולחיות. הסרטן לא יכריע אותנו ואני אלחם בכל הכוח למען היקר לי מכל.

בבקשה שתפו את הדף ותעבירו את המקרה לכל אדם. בעוד 3 שבועות אנחנו אמורים להיות בשיקגו בטיפולים, ובית חולים לא יקלוט אותנו ללא תשלום מראש. אין לנו מכרים שם, ובמסירות נפש אנחנו עוקרים לשם בכדי להציל את הבן היקר שלי. בבקשה תרמו כל אחד כפי יכולתו. שתפו ותסייעו לי לראות את הבן שלי חי ומשחק כמו כל הילדים". "לא ניתן לסרטן לנצח את מאיר", אומרים הוריו, בני משפחתו ועמותת "להושיט יד". "יחד נהיה שותפים בהגשמת חלומו לעלות לכיתה א׳".

dsds

לתרומות:
בטלפון 03-9090882 או 3788* 24 שעות ביממה
בנק הפועלים, סניף 614, חשבון 529514 – למען הילד מאיר אשתר. לאחר ביצוע יש להתקשר 3788* כדי לקבל קבלה.
באתר העמותה – "להושיט יד"

לערב ההתרמה במוצ"ש:
רועי נפדוב 054-4867107. אודיטוריום רמי נעים: 08-8671536

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך